W2K pro administrator heeft gewone userrechten

Pagina: 1
Acties:

• Almaddin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09-2025
In een Windows 2k domein kan ik als local administrator wel inloggen en alles veranderen wat ik wil. Maar ik heb dan dankzij het feit dat je dan op een ander domein zit geen toegang tot internet enzo. Niet belangrijk. Maar het is dat de hoofdadmin zogezegd, Oftewel de DC admin die normaal gesproken op alle andere pc's wel volledige adminrechten heeft slechts userrechten heeft. Ik heb em al local toegevoegd als admin.
Maar dat werkt ook niet. Zelfs bezig geweest met gpedit, nog geen volledige rechten.
Het vreemde is dat het alleen op die ene pc is.
Dit is natuurlijk erg lastig aangezien je liever niet elke keer naar de pc wilt lopen om iets local te installeren als het ook anders kan.
Google search heeft me niks opgeleverd en een search door dit forum heeft me twee opties opgeleverd waar ik minder blij mee ben. Reinstall(het is ten slotte maar een pentium 200) of Hd er uit pleuren en via een andere pc de SAM er uit verwijderen.
Ik sta open voor andere opties.

I did not go where I intended to go but I think I ended up where I wanted to be(Douglas Adams) mijn specs:http://specs.tweak.to/6310

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Opnieuw in het domain hangen is meestal voldoende - ik heb dit overigens alleen gezien als de PC in de eventlog ook klaagt over te weinig resources.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je voor OS op de client-computer ? Ook Windows 2000 ? Dan zou je ook gebruik moeten kunnen maken van Internet zonder op het domein aangemeld te zijn ... Er zou gewoon gevraagd worden om een username/password/domein voor de proxyserver.

Heb je het over een paar verschillende problemen ? De Domain Admin heeft geen rechten op jouw pc ? Dan is waarschijnlijk de groep 'Domain Admins' niet aanwezig in de lokale 'Administrators' groep.

Verder nog : Welk service pack draai je ? Staat dns op de client goed ingesteld ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Almaddin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09-2025
Alles staat goed en het probleem is niet dat ik niet kan internetten dat kan ik wel. Daar gaat het niet helemaal om. Het gaat om het feit dat ik normale userrechten heb en de client is ook w2k.
Ik moet er programma's op kunnen installeren en de hd kunnen zien en bewerken etc.
Edit: Die domain adminstrator heb ik zelf nog ingevoerd als local admin. Werkt ook niet. Nog steeds normale userrechten. SP4 draait er verder nog op en de laatste updates van het net.

[ Voor 28% gewijzigd door Almaddin op 19-02-2004 14:11 ]

I did not go where I intended to go but I think I ended up where I wanted to be(Douglas Adams) mijn specs:http://specs.tweak.to/6310