Toon posts:

NETjet password resetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een netwerk printer (HP laser 4 plus - oud ding) met een NETjet print server kaartje erin.. het nadeel is dat ik het password niet weet om het ip nummer te verandere.. weet iemand een manier om het password terug te halen of te resette?

ik kan wel via telnet erop komen maar ik kan niet met SU bij de andere opties komen..

bvd,

Verwijderd

Topicstarter
niemand die met deze antieke spul nog werkt? :p

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 20:31

McFizban

Hackito ergo sum.

Heb je al by HP support gekeken (voor de JetDirect kaart)? Of hier voor de printer.
Anders heb ik thuis de oplossing liggen (ik zit nu op mijn werk). Ik heb nog 3 van die netwerkkaarten in gebruik.

P.S. heb je al een cold reset gedaan: printer uit, on-line ingedrukt houden en de printer weer aan? Dit zou al je instellingen weer naar de default waarden moeten resetten.
Of iets minder erg: via telnet inloggen en "cold-reset" in tikken (zonder aanhalingstekens), <enter> en dan "exit" + <enter>. Nu worden alleen je ip instellingen gereset.

[ Voor 70% gewijzigd door McFizban op 19-02-2004 10:27 . Reden: Cold reset ]

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Topicstarter
thnkz McFizban dit ga ik gelijk proberen..

Verwijderd

Topicstarter
het mag niet baten :(

cold reset op de printer heeft die gedaan maar hij reset het ip nummer niet.. :(
cold-reset in telnet herkent hij niet.. het nadeel is dat er een password op staat, en dus niet alle commando's kan gebruiken..

• McFizban

McFizban

Hackito ergo sum.

Ik zal vanavond even in de sevice manual kijken. Daar staat vast wel in hoe je de boel helemaal moet resetten.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• McFizban

McFizban

Hackito ergo sum.

Ik kom net dit tegen, misschien iets om even te controleren:
Printer Will Not Access Service Mode
Service Note Number: C3141A-03A
Serial Numbers Affected: JPB0000000 - JPB9999999
Associated Part Numbers: C3141-60003 - patch SIMM
Description: Printers manufactured in the range shown above may
have firmware that will not recognize depressed control panel keys
upon power-up. Therefore, there is no access to Service Mode,
Language Localization, or Cold Reset. This affects 110V and 220V
units with the #ABA English option.
Solution: To order a patch SIMM, call HP Distribution at
(970) 339-7009 (U.S.) or (+31) 20 682-8291 (Europe).
Is dit niet het geval (dus niet een printer met dit probleem), dan kun je nog het volgende proberen:

1 - Zet de printer uit
2 - Trek de MIO kaart (=netwerkkaart) uit de printer.
3 - Voer een cold reset uit d.m.v. de on-line knop (zie hieronder).
4 - Wacht even
5 - Zet de printer weer uit
6 - Installeer de MIO kaart
7 - Zet de printer weer aan.

De procedure voor een cold reset is (dit keer met responses van de printer):
To perform a cold reset:

Press ON-LINE while powering on the printer.
Release ON-LINE when the control panel lights are on. The display will read 08 COLD RESET.
The Cold Reset is complete when the display reads 05 SELFTEST.
of kijk hier: http://h20000.www2.hp.com...0&locale=en_US&docId=9696

[ Voor 5% gewijzigd door McFizban op 23-02-2004 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar reset hij dan ook de netwerk kaart die in de printer zit? want ik neem aan dat daar het password op staat..

ik ga dit in elkgeval nog eens proberen.. bedankt in elkgeval en ik laat wel even weten of het gelukt is..

Verwijderd

Topicstarter
Press MENU, repeatedly, until one of the following messages appears on the control panel:

MIO MENU
dat menu bestaat niet eens op de printer :S

• McFizban

McFizban

Hackito ergo sum.

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 09:20:
[...]

dat menu bestaat niet eens op de printer :S
Het kan zijn dat dit is uitgezet, dus is niet iets om je echt zorgen over te maken. Aan de andere kant kan het ook zijn dat je printer de netwerkkaart niet ziet.
Als je een testpagina afdrukt, zie je dan verwijzingen naar de netwerkkaart?

Verwijderd

Topicstarter
netwerk kaart werk want ik kan telnetten, zie eerste post
via de test page had ik ook het ip nummer achterhaald..

• McFizban

McFizban

Hackito ergo sum.

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 10:54:
netwerk kaart werk want ik kan telnetten, zie eerste post
via de test page had ik ook het ip nummer achterhaald..
Dat je kan telnettten, betekent nog niet automatisch dat je printer ook met de netwerkkaart kan communiceren. Als je naar de printer telnet, praat je alleen met de netwerkkaart.

Heb je al in de knowledge base of het forum van HP gekeken? Die zijn erg uitgebreid.

Welke netwerkkaart heb je? Als je de netwerkkaart er uit trekt zit er een wit stikkertje op. Hier staat iets als "J2552A", J2550 of zoiets op.
Kun je dat hier neer zetten, misschien dat je nog een firmware upgrade kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eindelijk het password er vanafgekregen door het rest jumpertje te gebruiken nu het ip nummer nog instellen en dat is volgens mij ook geen makelijke klus.. :S

bedankt voor je hulp in elkgeval..

ps: als je nog iets over het instellen van ip nummers op een netjet kaart weet.. let me know ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 15:43:
ps: als je nog iets over het instellen van ip nummers op een netjet kaart weet.. let me know ;)
2 mogenlijkheden; via het frontpanel van de printer of via telnet. Staat goed omschreven in de handleidingen

Verwijderd

Topicstarter
frontpanel van de printer gaat niet omdat die daar niet in staat.. :S
telnet wil om 1 of andere reden niet.. ik zet de ip nummers (ip en subnet) er in tik sync en loguit.. zet de printer uit en weer aan maar het oude ip nummer blijf staan :S ik zal wel wat fout doen..

• McFizban

McFizban

Hackito ergo sum.

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 15:59:
frontpanel van de printer gaat niet omdat die daar niet in staat.. :S
telnet wil om 1 of andere reden niet.. ik zet de ip nummers (ip en subnet) er in tik sync en loguit.. zet de printer uit en weer aan maar het oude ip nummer blijf staan :S ik zal wel wat fout doen..
Hoe log je uit? Via "EXIT" of met "QUIT"?
Met "QUIT" worden je instellingen opgeslagen, met "EXIT" niet.

Pagina: 1