Als ik m'n computer wil opstarten, begint even alles te draaien, maar na een seconde sluit de compu al weer af. Als ik de compu nogmaals wil opstarten duurt het zowiezo even voordat ie tenminste iets wil. Is m'n voeding naar de klote of is het een ander probleem?
Hoever start je pc op? Kom je wel in het OS? (welk OS?)
Krijg je een melding?
wat meer info graag.
Krijg je een melding?
wat meer info graag.
Money for nothin' and your chicks for free
Om maar eens wat dingen te noemen:
• Probeer eens een zo klein mogelijke opstart (alleen vid kaart, processor en hd
)
• Probeer eens een andere (indien mogelijk) voeding, processor, vid-kaart, geheugen
• Probeer eens een zo klein mogelijke opstart (alleen vid kaart, processor en hd
• Probeer eens een andere (indien mogelijk) voeding, processor, vid-kaart, geheugen
Uhm nou hij komt echt nog lang niet in een of ander os (trouwens winxp) t'is echt na 1 seconde hoog uit twee. De fans beginnen te draaien lampjes gaan aan en dan is het weer peeeeeeeeeeeeewwwwwwww en gaat ie weer uit. We hebben helaas niet erg veel andere compatable harware liggen, maar we kunnen wel wat proberen.
Maar als het nou duidelijk een voedingsprobeem is (hoop hoop) kunnen we gewoon een nieuwe gaan halen want degene die er nu in zit is pas een half jaar oud. Overigens als je hem tijdens het aanzetten een beetje schud wilt ie weleens wel gewoon opstarten en dan blijft ie het ook wel gewoon doen dus,....
Maar als het nou duidelijk een voedingsprobeem is (hoop hoop) kunnen we gewoon een nieuwe gaan halen want degene die er nu in zit is pas een half jaar oud. Overigens als je hem tijdens het aanzetten een beetje schud wilt ie weleens wel gewoon opstarten en dan blijft ie het ook wel gewoon doen dus,....
Als ie na het schudden het wel doet, heb je kans dat er ergens een breukje in een kabel zit of er zit een connectie niet goed vast. Misschien een idee om ff alles stevig aan te drukkenVerwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 12:39:
Uhm nou hij komt echt nog lang niet in een of ander os (trouwens winxp) t'is echt na 1 seconde hoog uit twee. De fans beginnen te draaien lampjes gaan aan en dan is het weer peeeeeeeeeeeeewwwwwwww en gaat ie weer uit. We hebben helaas niet erg veel andere compatable harware liggen, maar we kunnen wel wat proberen.
ik heb precies hetzelfde gehad.. bleek dat mijn aan/uit knop korsluiting maakte waardoor die na een aantal seconde gelijk weer uit ging. moest hem aan de reset hangen om hem aan/uit te zetten
blup
Heb je hiervoor toevallig met de cpu (koeler) lopen kloten? Als dat zo is kan het zijn dat deze er niet goed op zit. Heb ik ook gehad. Ik had perongeluk de cooler er verkeerd op gemonteerd, wat als gevolg had de de cpu met het opstarten in een hele korte tijd zo warm werd, dan mn mobo de computer uitzette.
Daar kan je dus ook ff naar kijken.
Daar kan je dus ook ff naar kijken.
Check of je kabels van je voeding goed vast zitten op je mobo.
Money for nothin' and your chicks for free
Verwijderd
Ik heb eens een voeding gehad die detecteerde of de fan in de voeding wel draaide. Draaide die niet, dan ging ie weer uit. Dit alles ook in een tijdsbestek van +/- 1 sec. Kijk eens of je voedings fan wel gaat draaien.
Pagina: 1