["DU-meter"] verbinding verbreken bij bereiken datalimiet

Pagina: 1
Acties:

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
(shit... kan de topic-titele niet veranderen....) Ik bedoel dus eigenlijk:

[DU-meter-achtig iets] Verbinding verbreken bij bereiken datalimiet.

Anyway, dit is mijn probleem:

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik (liefst per gebruiker) per maand een bepaalde downloadlimiet in kan stellen. Als deze limiet bereikt is, moet de verbinding verbroken worden. Ik weet dat hier al bergen posts over zijn geweest. Ik heb dan ook de search gebruikt en diverse fora en shareware-sites op internet bekeken. Aan de hand van (helaas diverse foute) beschrijvingen en tips heb ik de volgende programma's gevonden en getest:

Cristal Internet Meter 2.0
Enuff 7.02
Net activity Diagram 1.1 sr. 1
Netlimiter 1.29
NetGrid 3.0.1.8
NetMeter v0.8.6.0
Oneline Eye Pro 1.2.1
Stat 'n' Perf 1.12
DuMeter 3.nogwat
TraffiQuota versie???
Webtrends Enterprise (nou ja, eerlijkheidshalve heb ik dat of een vergelijkbaar pakket op de webtrends-site niet kunnen vinden).

DU-meter gebruik ik nu om te controleren hoeveel er in totaal er maand gedownd wordt (maar werkt niet per gebruiker en ik kan de zaak al helemaal niet automatisch afsluiten.

Met Enuff kan ik een maximale "surftijd" per maand aangeven, waarna de verbinding verbroken wordt. TraffiQuota draait alleen onder Windows 2000/2003 server waarop ISA is geinstalleerd. Oneline Eye pro, DuMeter en Stat 'n' Perf geven alleen een melding dat een bepaalde downloadlimiet bereikt is (soms per gebruiker, soms voor de gehele verbinding). De rest van de proggie's meet alleen maar en in sommige gevallen verbreekt het de verbinding als de dataflow per tijdseenheid onder een bepaalde grens komt (wat daar in het breedband-tijdperk de reden van is weet ik ook niet goed).

Vooralsnog lijkt TraffiQuota het enige pakket te zijn wat aan mijn simpele wensen voldoet (alleen krijg ik Windows 2003 server niet eens aan de praat...). Een ander pakket kan ik helaas niet vinden. Maar ze zullen toch wel bestaan? Als je een proggie kunt schrijven dat bij een bepaalde downloadlimiet gaat piepen, dan moet het toch ook mogelijk zijn om een verbinding te verbreken? Alleen kan ik het pakket niet vinden..... Wie wel?

[ Voor 5% gewijzigd door Pancake op 17-02-2004 12:19 ]

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:48

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Bandwidth Monitor Pro kan het (onder Alerts). Maar niet direct: er is geen mogelijkheid om de verbinding te verbreken. Wel kan ie een programma uitvoeren wanneer een grens bereikt is, en ik denk dat je met een beetje googlen wel een manier kunt vinden om daarmee de verbinding te verbreken :)

http://www.bandwidthmonitorpro.com

Overigens geen idee of deze überhaupt gegevens per gebruiker bijhoudt (heb maar 1 gebruiker op deze pc), maar het zou kunnen.

[ Voor 24% gewijzigd door Pathfinder op 18-02-2004 00:38 ]

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Klinkt goed. Volgens mij kan ik hier wel wat mee. Ik ga ff wat downen en dan ga ik binnenkort eens stoeien.

Bedankt! _/-\o_

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...