Ik heb al een tijdje het idee om een kleine handleiding te maken waarin de allerbelangrijkste zaken instaan voor beginners, zodat ze niet iedere keer hun hele windows installatie verklooien.
Ik zat te denken aan de volgende onderwerpen:
-windows updates
-virusscanner (hoe bijv. avg free edition te installeren en te updaten.)
-spyware/adware (dus niet altijd op yes klikken op internet zeg maar)
-alle eigen bestanden in mijn documenten gooien
-alle programma's in program files installeren
Als ze zich aan deze elementaire regels houden moet het al een stuk beter gaan lijkt mij, en hoef ik niet om de zoveel tijd hun pctje opniew te installeren. Iedere keer zie ik weer pc's vol met virussen, spyware, noem maar op. Terwijl het toch niet zo moeilijk is het een beetje netjes te houden, als je het maar weet.
Nu vertel ik dit soort dingen altijd even snel, maar dat vergeten ze toch weer. Daarom die handleiding dus. Maar bestaar er al zo iets? Of zijn er mensen de mee willen helpen?
Ik zat te denken aan de volgende onderwerpen:
-windows updates
-virusscanner (hoe bijv. avg free edition te installeren en te updaten.)
-spyware/adware (dus niet altijd op yes klikken op internet zeg maar)
-alle eigen bestanden in mijn documenten gooien
-alle programma's in program files installeren
Als ze zich aan deze elementaire regels houden moet het al een stuk beter gaan lijkt mij, en hoef ik niet om de zoveel tijd hun pctje opniew te installeren. Iedere keer zie ik weer pc's vol met virussen, spyware, noem maar op. Terwijl het toch niet zo moeilijk is het een beetje netjes te houden, als je het maar weet.
Nu vertel ik dit soort dingen altijd even snel, maar dat vergeten ze toch weer. Daarom die handleiding dus. Maar bestaar er al zo iets? Of zijn er mensen de mee willen helpen?