Toon posts:

[touchscreens] infrarood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil proberen om een tft scherm aan te sturen met een lichtpen. Normaal kan dit niet, maar ik heb gehoord dat ze tochscreens maken die op infrarood signalen reageren.
Weet iemend een bedrijf die deze dingen in Nederland leveren?

Alvast bedankt.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

touchscreen even aanraken met de pen werkt dan toch ook? Of wil je het scherm echt niet aanraken?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Ik heb even het volgende voor je opgezocht:

CarrollTouch Infrared Technology
CarrollTouch Benefits

· Withstands severe environments
· Adjusts to changing light conditions,
including direct sunlight
· Stable, no-drift calibration performance
· Vandal- and abrasion-resistant screens,
ideal for rugged applications
· Parallax-free performance for LCD displays
· Sealable against contaminants
· Choice of controller interface
· Choice of clear or antiglare screens
· Choice of filter type or overlay for system
protection and optimal optics
· Available privacy filter for applications involving
sensitive information, such as ATM transactions

CarrollTouch Applications

· Indoor/outdoor kiosks
· ATMs
· Ticketing machines
· Medical instrumentation
· Process control systems
· Hospital operating rooms
· Commercial transportation
· Commercial food preparation and service
· Large plasma displays

How a CarrollTouch Touchscreen Works

Afbeeldingslocatie: http://www.digit.nl/images/producten/caroll.gif

Infrared (IR) technology relies on the interruption of an IR light grid in front of the display screen. The touch frame or opto-matrix frame contains a row of IR-light emitting diode (LEDs) and photo transistors, each mounted on two opposite sides to create a grid of invisible infrared light. The frame assembly is comprised of printed wiring boards on which the opto-electronics are mounted and is concealed behind an IR-transparent bezel. The bezel shields the opto-electronics from the operating environment while allowing the IR beams to pass through.

The IR controller sequentially pulses the LEDs to create a grid of IR light beams. When a stylus, such as a finger, enters the grid, it obstructs the beams. One or more photo transistors detects the absence of light and transmits a signal that identifies the x and y coordinates.

Uit dit verhaal maak ik op dat de touchscreen niet zal reageren op signalen van buitenaf. Dus wat jij wil gaat niet werken!

bron: Digit

Verwijderd

Topicstarter
superduper schreef op 17 februari 2004 @ 11:59:
touchscreen even aanraken met de pen werkt dan toch ook? Of wil je het scherm echt niet aanraken?
Ik wil/kan het scherm niet aanraken.

• Rum

Rum

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 12:13:
[...]

Ik wil/kan het scherm niet aanraken.
Misschien heel stom gedacht van mij, maar heet het niet een touchscreen omdat je het aan moet raken? Ik denk dat je op zoek moet naar een andere oplossing! Wat wil je precies aansturen? is bijvoorbeeld een afstandbediening (in welke vorm dan ook) niet een optie?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Rum,

Het zou wel kunnen werken, alleen je moet wat aanpassen aan je lichtpen. Infrarood werkt op een soort warmte en als je die lichtpen straal iets verhoogt zou het moeten werken.

Heb je anders een ander idee?
Ik moet iets hebben waarmee ik me pc kan bedienen. Mijn handen kan ik niet gebruiken en mijn spraak is te slecht om met spraakherkenning te werken. Ik kan alleen mijn hooft goed controleren.

• Rum

Rum

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 12:22:
Bedankt Rum,

Het zou wel kunnen werken, alleen je moet wat aanpassen aan je lichtpen. Infrarood werkt op een soort warmte en als je die lichtpen straal iets verhoogt zou het moeten werken.

Heb je anders een ander idee?
Ik moet iets hebben waarmee ik me pc kan bedienen. Mijn handen kan ik niet gebruiken en mijn spraak is te slecht om met spraakherkenning te werken. Ik kan alleen mijn hooft goed controleren.
Hoe bedoel je... het zou wel kunnen werken? Die infrarood signalen die in het touchscreen zelf gebruikt worden werken met onderbreking, dus gaat het nix opleveren als je met een lichtpen (onder de verkeerde hoek) licht toevoegt.

om je verder te helpen: misschien heb je wat aan deze link

edit: Hier nog een artikel over het besturen van de pc met het hoofd

edit2:

Dit is misschien nog wel het mooist voor jou! Het besturen van de PC met het hoofd!

Afbeeldingslocatie: http://www.zygo-usa.com/images/smartnav.gif

Dit apparaat heet een SmartNAV en is te vinden bij ZYGO en bij Natural Point. Bij de laatste staan prijzen van 149 tot 299 dollar. Het is een aparaat wat m.b.v. infrarood de beweging van je hoofd volgt. De reflectie van het infrarood signaal zorgt ervoor dat de SmarNAV werkt als vervanging voor een muis.

edit3:

Ik heb nou ook een nederlandse site gevonden waar de SmartNAV verkocht wordt!

rightthing.nl

Hier varieren de prijzen van 139 tot 299 euro afhankelijk van wat je wil!

[ Voor 40% gewijzigd door Rum op 17-02-2004 13:02 ]

• ericding
  • Laatst online: 12-08 22:46

ericding

Altijd de eerste.

Ik ken iemand die haar PC bedient door middel van een rietje. Naast het scherm hangt een bord met alle letters van het toetsenbord. Eén voor één lichten deze letters op. Zodra zij dan op het rietje blaast, wordt die letter of toets geactiveerd.
Zelfs muis bedienen met win'98 gaat prima op die manier.

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n oogbediening heb ik afgelopen week geprobeerd. Het werkte niet voor mij, daar ben ik te spactisch voor. Toch bedankt.

• Rum

Rum

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 12:48:
Zo'n oogbediening heb ik afgelopen week geprobeerd. Het werkte niet voor mij, daar ben ik te spactisch voor. Toch bedankt.
Dus die SmartNAV gaat niet werken? Die werkt overigens niet met het oog hoor, dat is met de beweging van het hoofd. Als ik het goed begrepen heb is het zelfs te gebruiken met voeten, met de juiste toevoegingen!

Verwijderd

Topicstarter
Cool, Ik had het verkeerd begrepen. Ik ga eens kijken bedankt.

• Rum

Rum

Rum schreef op 17 februari 2004 @ 12:51:
[...]

Dus die SmartNAV gaat niet werken? Die werkt overigens niet met het oog hoor, dat is met de beweging van het hoofd. Als ik het goed begrepen heb is het zelfs te gebruiken met voeten, met de juiste toevoegingen!
Misschien nog even voor de duidelijkheid. Dit apparaat is geen bril, maar een "kastje" wat op je beeldscherm staat en wat de bewegingen voor dat beeldscherm "registreert" d.m.v. reflectiepunten.

[ Voor 5% gewijzigd door Rum op 17-02-2004 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jah, dat zag ik al:)

Vorige week had ik deze geprobeerdAfbeeldingslocatie: http://www.eyetechds.com/Images/QG2DesktopSmall.jpg

Leuk ding, maar je moet wel stil kunnen zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 13:08 ]

• Rum

Rum

ik weet niet hoe ver je al bent met het doorzoeken van de site van rightthing, maar er staat ook een goede beschrijving wat er allemaal met de SmartNAV kan. Je kunt dit hier vinden.
Pagina: 1