Toon posts:

MSN blokkeren voor één account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al uren zitten zoeken op GoT en google maar kom nie tot een oplossing.

De feiten:
- dual boot windows xp:
* een voor dagschool => GEEN messenger
* een voor avondschool => wel messenger
- de dagschool kan niets installeren dus geen vrees voor MSN

Geprobeerd:
- messenger wordt niet meer opgestart, maar als de lln ooit slim genoeg worden starten ze outlook of een ander programma en dan wordt messenger toch nog mee gestart, en het lijkt me nogal omslachtig om in elk programma te gaan zeggen dat het messenger niet mag opstarten.
- in the registry \HKUR\Software\Microsoft\MessengerService\ Server: messenger.hotmail.com;64.4.13.50:1863 veranderd naar 0.0.0.0.0 (werkt niet)
- messenger service uitgeschakeld
- en nog een hele hoop hopeloze toestanden

Geen optie:
- firewall die de poort blokkeerd
- werken met server en profiles

please help me out |:(

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Je kan toch simpelweg de rechten ontzeggen tot de bestanden van MSN en/of de directory van MSN?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:28

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 11:43:
Ik heb al uren zitten zoeken op GoT en google maar kom nie tot een oplossing.

De feiten:
- dual boot windows xp:
* een voor dagschool => GEEN messenger
* een voor avondschool => wel messenger
- de dagschool kan niets installeren dus geen vrees voor MSN

Geprobeerd:
- messenger wordt niet meer opgestart, maar als de lln ooit slim genoeg worden starten ze outlook of een ander programma en dan wordt messenger toch nog mee gestart, en het lijkt me nogal omslachtig om in elk programma te gaan zeggen dat het messenger niet mag opstarten.
Maar heb je al geprobeerd om het opstarten van de .exe van messenger via profiles te blokkeren? Want alleen automagisch opstarten is idd niet voldoende
- in the registry \HKUR\Software\Microsoft\MessengerService\ Server: messenger.hotmail.com;64.4.13.50:1863 veranderd naar 0.0.0.0.0 (werkt niet)
Klinkt ook als een "logentry" van de laatste keer dan messenger is ingelogd: het kan de DNS-lookup verkorten maar is waarschijnlijk niet echt cruciaal.
- messenger service uitgeschakeld
Da's de NET SEND-functie. Heb je geen deuk aan in deze context
- en nog een hele hoop hopeloze toestanden

Geen optie:
- firewall die de poort blokkeerd
- werken met server en profiles

please help me out |:(
Je moet dus gaan zorgen dat de accounts (via policies en profiles) wel of niet messenger mogen opstarten. En dan maakt het ook niet meer uit of je outlook oid start: als messenger geblocked is, is het einde verhaal.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

- messenger service uitgeschakeld..
Ik kan je vertellen dat dat iig helemaal niets met de msn messenger service te maken heeft, wat ook word aangegeven als je de properties van de service opvraagt.

Loggen ze in op een server of is het een standalone werkstation?

Verwijderd

Topicstarter
how mensen, thx voor de snelle replies
stom dat ik met men domme kop er niet aan gedacht had (ik werd namelijk gek ;)) om gewoon de map van messenger te blokkeren voor hun.
Alles lijkt nu ok, gewoon even checken als er geen achterpoortjes zijn

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Je schijft dualboot. Kan je dan bij de een waar men geen msn mag gebruiker ook niet als extra in je hostsfile hotmail.com laten verwijzen naar localhost of andere pagina?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
RIKZ schreef op 17 februari 2004 @ 12:11:
Je schijft dualboot. Kan je dan bij de een waar men geen msn mag gebruiker ook niet als extra in je hostsfile hotmail.com laten verwijzen naar localhost of andere pagina?
wordt moeilijk voor mails te controlere dan he
Pagina: 1