Toon posts:

[XP] Hoe start ik mijn eigen irc server?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik wou graag weten hoe ik mijn eigen irc server start ik las op een site dat het met ircd moest, ik hoor graag hoe het moet!! |
groeten
solid snake

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-05 12:55
Klik hier
Makkelijk te vinden met google

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-05 14:04
[Basic]

1) Wat heb je zelf al geprobeerd
2) Waarom lukt het je niet
3) Heb je de handleiding wel gelezen
4) Heb je ge google'd
5) Heb je het op IRC gevraagd aan mensen in bijvoorbeeld #tweakers op irc.tweakers.net
6) Kan je niet connecten of wat is nou eigelijk je probleem, probeer het wat duidelijker te omschrijven...

[/Basic]

Deze tips geef ik je ff omdat er op dit topic toch over 1 minuut een slotje zit...
Je moet gewoon zelf eerst goed research doen en pas als je er echt niet meer uitkomt het probleem duidelijk omschrijven.. Bekijk het eens vanaf de andere kant, als jij zoiets leest, hoe weet je dan in vredesnaam hoe je iemand hiermee kunt helpen??

57696520646974206c65657374206973206e657264

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Sluuut, wellicht is het slim eens zn openingspost goed te lezen, voor je gaat zeuren over slotjes ;)

Zoals je ziet weet hij dat het met iets als IRCd kan, en daar zit een prima handleiding bij die te vinden is met [google=ircd]. Let er wel op dat het in principe bedoeld is voor Linux/*nix systemen, maar ik meen me te herinneren dat er ook een win32 versie van is.

Daarnaast zou je met [google=windows irc server] (of een soortgelijke query) wel iets kunnen vinden aan irc servers en daarbij komende features/platformen/eisen. Succes! :)

Welkom op GoT trouwens, dat je maar een leuke tijd mag hebben hier :)
Bekijk het eens vanaf de andere kant, als jij zoiets leest, hoe weet je dan in vredesnaam hoe je iemand hiermee kunt helpen??
door gewoon downloadlinkjes of queries waarmee je servers vind te geven :)

[ Voor 15% gewijzigd door G33rt op 17-02-2004 12:18 ]

• G33rt
IRCd homepage
commerciele IRC server
nog een aantal irc servers
nog een
IRCx (win32 server)

Wellicht kan je hier iets mee :)

Overigens is een IRC-server geen built-in functionaliteit van Windows, je zult dus een stuk software moeten gebruiken. Daarom hoort het topic eigenlijk in Software Algemeen, maar dat is meer gewoon een algemene tip voor een volgend topic. Succes! :)

[ Voor 24% gewijzigd door G33rt op 17-02-2004 12:23 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Beware IRCD
Gebruik ik zelf, ding lekker als service draaien, en geen omkijken meer naar :P
Heb 2 server draaien en gelinkt :)

Ey!! Macarena \o/

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-05 14:04
G33rt schreef op 17 februari 2004 @ 12:18:
Sluuut, wellicht is het slim eens zn openingspost goed te lezen, voor je gaat zeuren over slotjes ;)

Zoals je ziet weet hij dat het met iets als IRCd kan, en daar zit een prima handleiding bij die te vinden is met [google=ircd]. Let er wel op dat het in principe bedoeld is voor Linux/*nix systemen, maar ik meen me te herinneren dat er ook een win32 versie van is.

Daarnaast zou je met [google=windows irc server] (of een soortgelijke query) wel iets kunnen vinden aan irc servers en daarbij komende features/platformen/eisen. Succes! :)

Welkom op GoT trouwens, dat je maar een leuke tijd mag hebben hier :)

[...]

door gewoon downloadlinkjes of queries waarmee je servers vind te geven :)
Ik denk dat je mij niet goed begrijpt... Ik heb het erover, dat de TS het eens vanaf onze kant moet bekijken, als je zijn vraag leest dan is het zo onduidelijk als wat..

Als je op zoek bent naar een handleiding voor iRCD dan zit je hier toch verkeerd.. Daarom verwachtte ik een slotje, en roep er niet naar. Geef alleen aan voor de TS wat hij volgende keer beter kan doen voordat dit topic dicht zit en te weinig info heeft over hoe wel te handelen... Alhoewel dat natuurlijk allemaal in de FAQ's staat ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik gebruik vIRCd. Makkelijk te configgen door een paar regels in de config goed te zetten (van de meeste IRC server config files snap ik geen kont, maar dat komt ook omdat ik me niet wil verdiepen in IRC) en gratis...
Ik draai FireDaemon toch al op mijn server wegens andere software dus zo kan ik vIRCd ook als service draaien. En de gratis versie van FireDaemon kan 1 service draaien...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• G33rt
Als je op zoek bent naar een handleiding voor iRCD dan zit je hier toch verkeerd.. Daarom verwachtte ik een slotje, en roep er niet naar. Geef alleen aan voor de TS wat hij volgende keer beter kan doen voordat dit topic dicht zit en te weinig info heeft over hoe wel te handelen... Alhoewel dat natuurlijk allemaal in de FAQ's staat
offtopic:
daar zijn moderators en topicreport voor uitgevonden imho. de moderators zijn in mijn ogen niet voor niets aangesteld, maar dat is een hele andere discussie die beter niet hier gevoerd kan worden. Bekijk desnoods even Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

solid-snake8873, welkom op GoT :)
Het lijkt me als nieuwe user handig om FAQ topicstart door te lezen, en zo ook voordat je een topic start de sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) die in elk subforum staan. Daar staat heel wat handigs in, zo ook wat uitleg over dat vragen over losse software beter passen in Software Algemeen :)

Maar ik verplaats je topic niet maar sluit het: ik geloof dat je ondertussen zat tips hebt gekregen om het voor elkaar te krijgen met een beetje leeswerk (een beetje tweaker probeert het eerst zelf en leest als het niet lukt een handleiding voor het te vragen). Succes! :)

Als je een specifieke vervolgvraag hebt die niet in een handleiding staat, kan je natuurlijk een nieuw topic openen in Software Algemeen.
offtopic:
Oeh en verder zie ook G33rt hierboven :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.