[HomeCin] Enkele vragen

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik kom binnenkort op een nieuwe kamer (rechthoekig, 440cm x 195cm, 275cm hoog) en heb zodoende met betrekking op mijn 5.1 Dolby Digital set en beamer enkele vragen;

1) Hoe (richting, plek, hoogte etc.) plaats ik alle speakers? (handleiding ergens?)
2) Met wel type (kleur, soort, merk etc.) verf (of zelfs ook onder die verf iets?) moet ik een muur schilderen om erop te kunnen beamen met het beste resultaat of moet ik een doek spannen of zoiets?
3) Kun je met 1 schotel & 1 LNB maar meerdere satellietdecoders naar verschillende kanalen tegelijk kijken of per LNB max. 1 kanaal? Hoeveel kost het minimaal (+-) om op schotel over te stappen?
4) Waar koop ik een ceiling mount (universeel of voor mijn Philips beamer alleen)?

Ik heb al vrij veel research gedaan maar vindt desondanks niet echt wat ik weten wil... Wie helpt? Vooral 1 & 2 moet ik zowieso weten.

Verwijderd

Stan schreef op 17 februari 2004 @ 11:27:

Ik kom binnenkort op een nieuwe kamer (rechthoekig, 440cm x 195cm, 275cm hoog) en heb zodoende met betrekking op mijn 5.1 Dolby Digital set en beamer enkele vragen;

1) Hoe (richting, plek, hoogte etc.) plaats ik alle speakers? (handleiding ergens?)
ga naar http://www.hometheaterweb.nl/ >> Artikelen >> Speakers Fijn Afstelling & Positionering

't Is misschien ook wel handig om ff je kamer uit te tekenen, wij kunnen zo niet zien waar je deur(en) ramen of kasten staan....

• Stan
Er staat nog niets en er is geen raam (deur zit in een kort stuk) :)
Gewoon een rechthoekig leeg hok, dus ga je gang, doe ermee wat je wilt ;)

Verwijderd

Wel erg rare afmeting van je kamer: 440cm x 195cm, 275cm hoog

bedoel je toevallig 440cm x 275cm, 195cm hoog ?

In dat geval kan je deze opstelling mooi aanhouden:

Afbeeldingslocatie: http://www.hometheaterweb.nl/artikelen/speakertune/position_angle.jpg

Iets meer info is nog wel handig..

*Wat voor speakers heb je? (5 satalieten met sub of grotere speakers? of heb je bassreflex met poort aan de achterkant? Plaats je voorspeakers dan wat verder van de muur af.

*Zorg er voor dat je mid/tweeter op oorhoogte hangen.

*Center speaker onder je scherm enz

Ik denk dat je zo al een eind komt.. iets meer research doen kan geen kwaad denk ik.

• Stan
Nee de afmetingen zoals ik ze gaf kloppen.

Ik heb de site hierboven doorgenomen, alle artikelen, best interessant en wat die vraag betreft ben ik nu goed op weg.

Pioneer (100W DIN)(4-8 ohm) speakers; 2 x 3-weg frontspeakers met basreflexpoort achterop, 1 x 2-weg centerspeaker, 2 x 1-weg rearspeakers.
Kenwood 100W actieve subwoofer met basreflexpoort achterop.

Philips Hopper XG20 Impact beamer (1250 ANSI)

Meer research doen levert niet veel op, buiten inderdaad speakeropstelling etc. aangezien dit een vrij algemeen onderwerp is, maar juist bij die vraag wilde ik jullie aanwijzing (ervaring) hiervoor (1 & 2 vooral).

[ Voor 63% gewijzigd door Stan op 17-02-2004 12:12 ]

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 17:13

4POX

Everybody is wired

195 cm hoog ?

Dat zou nooit kunnen dan zou een gezonde Nederlandse jongen er nooit recht op instaan :(

* 4POX is 1.96

Mijn slaapkamer is 4,50x2,20 en dat is kut voor een HT. In de ene kort stuk zit de deur en de andere korte stuk het raam. Dus heb ik het bank onder het raam staan en de beamerscherm midden in de kamer hangen. Het is een rare oplossing maar na maanden brainstormen toch de beste oplossing.

AKA Rinkel weblog

• Stan
Het is niet anders, 4,40 diep en 1,95 breed (ene kant een deur, andere kant niets) en dus 2,75 hoog.
Ik wil beamer denk ik boven de deur plaatsen en beamen op blinde wand en de speakers in de hoeken doen (of naar handleidingen / adviezen die ik nog lees / krijg).

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

afhankelijk van je indeling zou ik zoiets doen denk ik

[img]URL: http://picserver.org/view_image.php/5AKXR9B4772[/img]

Sub moet je ff kijken waar die t beste klinkt, en de beamer zou je wel ergens kwijt moeten kunnen

¯\_(ツ)_/¯

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04
4POX schreef op 17 februari 2004 @ 12:11:
195 cm hoog ?

Dat zou nooit kunnen dan zou een gezonde Nederlandse jongen er nooit recht op instaan :(

* 4POX is 1.96

Mijn slaapkamer is 4,50x2,20 en dat is kut voor een HT. In de ene kort stuk zit de deur en de andere korte stuk het raam. Dus heb ik het bank onder het raam staan en de beamerscherm midden in de kamer hangen. Het is een rare oplossing maar na maanden brainstormen toch de beste oplossing.
Ik ben 1.80, maakt mij dat een ongezonde nederlandse jongen? :+

Catch a smile out there!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Stan schreef op 17 februari 2004 @ 11:27:
3) Kun je met 1 schotel & 1 LNB maar meerdere satellietdecoders naar verschillende kanalen tegelijk kijken of per LNB max. 1 kanaal? Hoeveel kost het minimaal (+-) om op schotel over te stappen?
De LNB heeft in principe 4 standen omdat er geschakeld kan worden tussen hoge band<-> lage band en verticale en horizontale polarisatie. Veel receivers hebben een doorlusmogelijkheid en dan geeft hij (als het goed is) alleen die gekozen band en polarisatie door.

Maar als je meerdere receivers wilt aansluiten en TEGELIJK aan wilt hebben dan koop je beter een twin of quattro LNB. Bij meer dan vier receivers moet je een quad LNB kopen en een multiswitch, dan kun je nog veel meer receivers aansluiten (letop: quad en quattro wordt regelmatig door elkaar gehaald, is mij niet duidelijk wat nou de officiele benaming is).

Wat het kost: 2e hands vanaf 100 euro tot 1000 euro voor een zeeeer luxe set. Is afhankelijk van evt. decodeermogelijkheden, harddisk ingebouwd, netwerk/usb aansluiting/ etc

• Stan
Ja en met meerdere receivers kun je meerdere kanalen tegelijk kijken dus he, niet alle 4 decoders MOETEN naar Nederland 1 kijken of zo, want iedereen kijkt wat anders natuurlijk.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Stan schreef op 17 februari 2004 @ 14:23:
Ja en met meerdere receivers kun je meerdere kanalen tegelijk kijken dus he, niet alle 4 decoders MOETEN naar Nederland 1 kijken of zo, want iedereen kijkt wat anders natuurlijk.
Nou dan koop je toch een twin of quattro lnb, wel met 4 coax kabels van de LNB naar de sat-tuners

• Stan
Maar met welke verf zal ik het nou doen en hoe mount ik zo goed(koop?) mogelijk de beamer tegen het plafond?
Pagina: 1