[Access] formulier koppelen aan Word

Pagina: 1
Acties:

• turkosh
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04-2025
Hoi,
ik heb een formulier gemaakt wat persoonsgegevens weergeeft voor een bepaalde groep.
Dat hout in dat ik uit een tigtallen groepen kan bekijken (in de subformulier) wie erbij hoort. Heel handig om een overzicht te krijgen dus. Maar nu wil ik graag die formulier kunnen koppelen aan Word.
Als ik bijvoorbeeld een brief wil sturen naar alle personen die bij groep "x" horen, dan doormiddel van het formulier koppelen die gegevens en klaar. Maar ik heb tot nu toe niet kunnen achterhalen hoe ik dat voor elkaar krijg. Als ik documenten koppel, dan kan ik geen formulier selecteren. Ik wil expres het gebruik van query tabellen vermijden om de volgende reden:
- het gaat om 30 á 40 groepen met mogelijke uitbereidingen. Dus dat wordt te veel querys aanmaken.
- het database moet gebruikt worden door iemand die geen sql kent. Dus die zal bij formulieren blijven.

Iemand enig idee of dit überhaupt mogelijk is in Access? Of moet er programmeerwerk aan te pas komen? Want dan houdt het wwarschijnlijk op.

Alvast bedankt.

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Het is gebruikelijk dat je andersom te werk gaat. Kijk in Word bij de Mail Merge Wizard (ik weet even niet hoe dat ding in het Nederlands heet :)).

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• turkosh
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04-2025
Dat is het nou juist, ik roep het ook aan via Word. Maar kan geen formulieren selecteren om te koppelen.

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Dat kan ook niet. Je kunt alleen queries en tabellen gebruiken. Als je via de wizard de db selecteert, kun je de tabel filteren op groep. Allemaal redelijk gebruikersvriendelijk. Je kunt dit nog wel verder automatiseren, maar dan moet je echt aan het programmeren slaan.

[ Voor 63% gewijzigd door KingRichard op 17-02-2004 16:30 . Reden: extra info ]

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je hebt toch al een methode gemaakt op je formulier waarmee je de juiste filterinstellingen kan maken?
Als je nu dezeflde code een beetje aanpast om een query te maken.

Dan kan je met bijvoorbeeld CurrentDb.QueryDefs("qryMailMerge").SQL de SQL van een query aanpassen zodat hij alleen de juiste records geeft. Vervolgens laat je in Word een mailmerge doen, altijd op die ene query.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.