[html]uitgebreide textarea

Pagina: 1
Acties:

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 15:27
ik ben op zoek naar een manier om webbased wat html te genereren door een webbased wysiwyg editor.

ik heb er een aantal gevonden, maar ze voldoen niet echt aan mijn eisen.

http://www.fredck.com/fckeditor/demo/

is een voorbeeld van een goed voorbeeld, hij werkt helaas alleen in IE.

nu is mijn vraag, hoe maak ik zo'n invoerveld waar je verschillende fonts/kleuren kan invoeren. eventueel plaatjes.

het kan niet met een textarea en ik zie dat ze het in bijna alle voorbeelden met een <div> doen.

hoe zorg ik er voor dat ik in een div kan typen? of moet ik dan alle toetsaanslagen met javascript afvangen?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

contenteditable is idd IE-only, voor Mozilla moet je maar eens zoeken op 'Midas'

Intentionally left blank

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

THE_CR0SS schreef op 17 februari 2004 @ 11:05:
of moet ik dan alle toetsaanslagen met javascript afvangen?
Makkelijk als mensen zelf het antwoord al geven.

Er zijn wel voor mozilla plugins die geloof ikzie crisp ook zo`n riche texteditor kan laten zien maar dan heb je pas 2 browsers. En die moet je nog steeds mbv javascript afvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door disjfa op 17-02-2004 11:09 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 11:59

killercow

eth0

Het maken van een wysiwyg editor is iets wat zelfs pro web developpers nog hoofdpijn kan opleveren, dat is best wel ingewikkeld, je zult voor gebruik in mozilla heel erg veel met het DOM moeten gaan werken en zo objecten en dus markup etc toevoegen aan je pagina,

wellicht is het handig om even naar de editor op fluxbox.com (denk ik) te kijken omdat die wellicht makkelijker te gebruiken is. verder staat er ergens op de mozdev site wel een verbeeld van een mozilla oplossing.

openkat.nl al gezien?

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 15:27
hmm, het wordt toch wel lastig ben ik bang.

GPL javascript online wysiwyg editor?

in dit topic staat ook veel informatie voor mensen die ook met dit probleem zitten