[Ghost] Illusion 99 + Console client virtual partition

Pagina: 1
Acties:

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
Hier op mijn stageplaats gebruiken we om de systemen te beveiligen het programma Illusion 99. Dit zorgt ervoor dat de gedane gebruikersacties ongedaan worden gemaakt na het opnieuw opstarten van de pc.

Voor het backuppen van een installatie wil ik nu de console van northon ghost gaan gebruiken. Hierbij zit een zogenaamd client gedeelte dat de pc in dos laat booten en verbinding maakt met de ghost server. De client maakt hiervoor een virtuele partitie aan op de c schijf, genaamd Virtpart.dat. (dit staat vermeld in de knowledge base van symantec) Ik geef hier dan ook aan in illusion dat dat bestand word vrijgesteld van enige beveiligingen.

Als ik nou de client start geeft hij aan dat het werkstation in gebruik is (win98) en doet vervolgens niks meer. Moet ik nog iets extra's vrijgeven wat die client gebruikt? Of moet ik echt iedere keer illusion gaan deactiveren (niet de handigste oplossing). De site van illusion is niet bereikbaar. dus daar kon ik niks vinden.
Weet iemand een oplossing hiervoor

Meneer 1000 has spoken......

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
somebody? :'(
zodra illusion is gedeactiveerd werkt t wel, maar ik ben niet van plan om elke pc iedere keer na te gaan lopen.
Er is wel een netwerk versie van illusion maar de ghost client moet toch ook met illusion aan kunnen draaien

[ Voor 90% gewijzigd door dude123 op 18-02-2004 14:58 ]

Meneer 1000 has spoken......