Ik heb een webpagina waarbij het van belang is dat een gebruiker maar 1 keer op een link klikt. Het is namelijk een intranet-webapplicatie wat forms submit als men op een link klikt en dit moet natuurlijk maar 1 keer gebeuren. De server heeft alleen nogal een vertraging, soms wel 2/3 seconde en gebruikers klikken dan vrolijk nog een paar keer omdat ze denken dat ze niet goed geklikt hebben. Enfin, ik los dit zo op:
Dit werkt alleen niet, want de functie setNotBusy zet wel heel leuk de cursor weer normaal, maar als de gebruiker dan boven een link gaat hangen met de cursor dan BLIJFT deze normaal en dan moet het natuurlijk een handje worden...
mijn vraag is dus: wie weet hoe ik de style van de cursor op default oid kan zetten? kan resetten dus?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| // als de gebruiker op de link klikt wordt deze functie aangeroepen,
// deze werkt alleen onder IE en loopt alle objecten in het document af en zet
// daarvoor de cursor op 'wait'
function setBusy (winHandle) {
// disabled wait cursor which affects client performance
if (winHandle.document.all) {
for (var i = 0; i < winHandle.document.all.length; i++)
winHandle.document.all[i].style.cursor = 'wait';
}
winHandle.defaultStatus = 'Please wait, the page is being loaded....';
winHandle.status = 'Please wait, the page is being loaded....';
}
// nu wil ik, dat als er een nieuwe pagina komt (die verschijnt in een frame) dat
// de cursor weer default wordt, dit probeerde ik zo:
function setNotBusy(winHandle){
// disabled wait cursor which affects client performance
if (winHandle.document.all) {
for (var i = 0; i < winHandle.document.all.length; i++)
winHandle.document.all[i].style.cursor = 'normal';
}
winHandle.defaultStatus = 'Done';
winHandle.status = 'Done';
}
// en die dan aanroepen in de onLoad van de <body> |
Dit werkt alleen niet, want de functie setNotBusy zet wel heel leuk de cursor weer normaal, maar als de gebruiker dan boven een link gaat hangen met de cursor dan BLIJFT deze normaal en dan moet het natuurlijk een handje worden...
mijn vraag is dus: wie weet hoe ik de style van de cursor op default oid kan zetten? kan resetten dus?
Rookworst zonder R is ook worst.