[PHP] index.php

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het verstandig om een index.php te gebruiken. Ik had ergens iets gelezen dat de index.php niet altijd wordt ondersteund.

Betekend dat dat men niet op mijn site kan komen? Ik had eerst een index.html en nu een index.php.

Is het nu zo, dat als het bij mij werkt de site ook bij anderen werkt of is dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Zolang je webserver weet wat hij met .php files moet doen, is er niks aan het handje :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03
Als de site online staat en je index.php wordt goed weergegeven dan betekent dat dat hij het doet bij iedereen ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:29
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 10:40:
Is het nu zo, dat als het bij mij werkt de site ook bij anderen werkt of is dat niet zo?
Ja, als de pagina goed geparsed wordt zal dit zowel bij jou als anderen goed werken, het is immers serverside.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je kunt elk document wat je wilt als 'default document' instellen. Waar en hoe je dit in kan stellen hangt af van welke webserver je gebruikt.

Stel dit in in de webserver, of vraag je host welke documentnamen ondersteund worden.
edit:

jemig wat laat ...

[ Voor 9% gewijzigd door P_de_B op 17-02-2004 10:43 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan is het waarschijnlijk gewoon toeval dat ik minder visitors op mijn site krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

Het enige risico is dat je webserver index.php niet herkent als indexpagina. Als je pagina bij jouw goed laad, zal hij het bij iedereen doen.

offtopic:
RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Ligt aan je apache configuratie. Werkt het niet kun je twee dingen doen:

1. Een index.html bestand aanmaken met een meta refresh die je naar de index.php stuurt of
2. een .htaccess bestand met bijvoorbeeld de volgende inhoud:
code:
1
DirectoryIndex index.htm index.html index.php
ow ja... er zijn 3 dingen:
3. je httpd.conf aanpassen

edit:
Ow ja, bovenste in geval van een Apache webserver

[ Voor 10% gewijzigd door Slagroom op 17-02-2004 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan! Is wel beter. Ik heb persee een index.php nodig omdat ik een code daarin moet plaatsen (php) wat ervoor zorgt dat ik kan zien waar iedereen vandaan komt.
Ja kan ook met nedstatbasic, maar dan zie je alleen een top100 ofzo. Ik wil ALLES weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 10:47:
Ok dan! Is wel beter. Ik heb persee een index.php nodig omdat ik een code daarin moet plaatsen (php) wat ervoor zorgt dat ik kan zien waar iedereen vandaan komt.
kijk ook eens naar include, dan ben je niet van dat soort constructies afhankelijk :)
Pagina: 1