Money for nothin' and your chicks for free
kan zowel direct als met een kabeltje zijn. eminent maakt bijvoorbeeld met kabel en e-tech maakt adapters die direct op de usb poort worden aangesloten.
bereik? geen idee. ik gebuik thuis zelf pcmia en usb maar ik heb nooit kunnen testen omdat de pc met usb nu eenmaal aan een stroomkabel vastzit
bereik? geen idee. ik gebuik thuis zelf pcmia en usb maar ik heb nooit kunnen testen omdat de pc met usb nu eenmaal aan een stroomkabel vastzit
Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje
Mmm als ik zo eens kijk ga ik denk toch voor de USB.
Is de 11Mbit/s voldoende om te kunnen internette/chatten/mailen of raden jullie de 54 aan?
Is de 11Mbit/s voldoende om te kunnen internette/chatten/mailen of raden jullie de 54 aan?
Ik las in de FAQ dat je een verbinding van 8/9 Mbit effectief hebt. Dat moet dus inderdaad genoieg zijn.Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 10:55:
Een goede 11 Mbit verbinding is genoeg om goed mee te kunnen internetten
thnx
Houd die 8/9 maar op 6/7. Verder vind ik persoonlijk USB makkelijker, kun je hem aan een draadje doen zodat je de ontvangst kan verbeteren. Verder zie ik vaker goedkope USB dan PCI WLAN clients, dus de prijs zou ook een voordeel kunnen zijn.
wat in jou geval niet is, maar als je een 54Mbit netwerk aanlegt, en je wil duidelijk de maximale snelheid behalen, dan kan je beter PCI nemen, omdat USB 1.1 maar tot 12Mbit gaat. USB 2.0 54Mbit clients zijn er nog maar nauwelijks op de markt.
Ik zie trouwens net dat je voor die linksys dingen gaat. Ik heb persoonlijk heel erg goede ervaringen met de WUSB11. Met wardriven kreeg ik daarmee meer AP's dan mijn PRISM WLAN PCMCIA kaartje, met externe antenne! Ook had ik met die WUSB11 de beste ontvangst in een WLAN van een vriend van me, die andere (E-tech, Q-tec, 3COM, etc) gingen allemaal max 60-70%, terwijl die WUSB11 vrolijk op 99/100% zat te ontvangen
.
wat in jou geval niet is, maar als je een 54Mbit netwerk aanlegt, en je wil duidelijk de maximale snelheid behalen, dan kan je beter PCI nemen, omdat USB 1.1 maar tot 12Mbit gaat. USB 2.0 54Mbit clients zijn er nog maar nauwelijks op de markt.
Ik zie trouwens net dat je voor die linksys dingen gaat. Ik heb persoonlijk heel erg goede ervaringen met de WUSB11. Met wardriven kreeg ik daarmee meer AP's dan mijn PRISM WLAN PCMCIA kaartje, met externe antenne! Ook had ik met die WUSB11 de beste ontvangst in een WLAN van een vriend van me, die andere (E-tech, Q-tec, 3COM, etc) gingen allemaal max 60-70%, terwijl die WUSB11 vrolijk op 99/100% zat te ontvangen
[ Voor 31% gewijzigd door Ruudjah op 17-02-2004 12:57 ]
wat ik wel met mijn usb dingen wel eens heb is dat je de driver weer moet instaleren enzo en de instellingen opnieuw moet doen
mijn ervaring is dat de pci versie bedrijfzekerder zijn
maar ja dat is mijn ervaring
de pci van sweex bv is net zo duur als de usb versie en er zit ook een antenne bij met een draadje de ontvangst is beter daardoor
en inderdaad is de 11mbps voor internet zat maar ga je bestanden over sturen in je netwerk is 54 geen overbodige luxe
mijn ervaring is dat de pci versie bedrijfzekerder zijn
maar ja dat is mijn ervaring
de pci van sweex bv is net zo duur als de usb versie en er zit ook een antenne bij met een draadje de ontvangst is beter daardoor
en inderdaad is de 11mbps voor internet zat maar ga je bestanden over sturen in je netwerk is 54 geen overbodige luxe
Ja zou ik ook zeggen
Het is alleen voor internet. Ik heb de WAP11 besteld met daarbij de USB adapter.
Persoonlijk heb ik redelijk veel ervaring met beide(USB/PCI en ook nog PCMCIA) en mijn ervaring is dat PCI toch beter ontvangst heeft. En idd 11 mbit is prima om mee te internetten, maar als je verbinding niet zo goed is val je al gauw terug naar 5,5/2/1 mbit per seconde. Dus bestanden overzetten is weer niet aan te raden op 11 mbit.
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
DeeJee,
Laat je ervaringen met het WLAN spul ff weten in dit topic. Zou leuk zijn
.
Laat je ervaringen met het WLAN spul ff weten in dit topic. Zou leuk zijn
Zal ik doen. Ik heb het net besteld dus hoop ik het morgen of overmorgen binnen te hebben. Ik zal denk ik pas zaterdag avond of anders zondag ermee aan de slag gaan.Ruudjah schreef op 17 februari 2004 @ 15:02:
DeeJee,
Laat je ervaringen met het WLAN spul ff weten in dit topic. Zou leuk zijn.
Ik hou je op de hoogte.
Gister de boel even geinstalleers. Ging heel erg goed. Er hoefde aan het Access Point niets ingesteld te worden.Ruudjah schreef op 17 februari 2004 @ 15:02:
DeeJee,
Laat je ervaringen met het WLAN spul ff weten in dit topic. Zou leuk zijn.
De USB adapter was vrij snel geinstalleerd onder XP.
Het access point staan op de beganegrond in de huiskamer. (dit is tijdelijk. moet nog naar de meterkast) De client staat op de tweede verdieping. Het signaal is goed/zeer goed Internetten gaat perfect.
Komende week zullen we kijken of de verbinding goed blijft en wat evt problemen zijn.
Maar tot nu toe verloopt het vlekkeloos.
Pagina: 1