Toon posts:

Functie Title in Java not valid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig mijn homepage te reorganiseren zodat hij voldoet aan de regels van w3c.....

Ik heb een popup-scherm gemaakt met java voor mijn foto's, maar de validator van w3c zegt dat de functie <title> niet gebruikt mag worden als hij al gebruikt is.
Hoe kan ik dit veranderen ?

Bron:

19: <script type=text/javascript>
20: function popimage(imagesrc,winwidth,winheight)
21: {var look='width='+winwidth+',height='+winheight+','
22: popwin=window.open("","",look)
23: popwin.document.open()
24: popwin.document.write('<title>Naam</title><body><center><A HREF="JavaScript:parent.close()"><font size="4" face="arial">Sluit</A> dit venster.</font></center>[img]"'+imagesrc+'"></body[/img]')
25: popwin.document.close()
26: }
27: </script>

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

javascript != java

:(

en je kan die melding van de validator gewoon negeren; hij houdt geen rekening met het feit dat de title-tag in dit geval in script-content voorkomt, gewoon een tekortkoming van de validator zelf...

[ Voor 67% gewijzigd door crisp op 17-02-2004 10:29 ]

Intentionally left blank

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:36
eMuleB:
Ik ben bezig mijn homepage te reorganiseren zodat hij voldoet aan de regels van w3c.....
Waarom :? :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Little Penguin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Als je wilt dat je site voldoet aan de regeltjes van het W3C kun je de JavaScript code het best opslaan in een aparte .js file.

Als dat (om wat voor reden dan ook) niet wenselijk is, dan moet je de '<' en '>' escapen met hun ASCII waarde.

Je mag die melding NIET negeren, want je mag binnen de script tags geen SGML markup hebben staan...

N.B. Als je een extern script gebruikt dan kun je zorgen dat de HTML valdiveert door de volgende HTML code te gebruiken:

<script src="URI" type="text/javascript"></script>

Bij URI vul je dan het path naar de extern javascript file in...

Edit: solly, ik wilde te vlug zijn |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Little Penguin op 17-02-2004 11:00 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Little Penguin schreef op 17 februari 2004 @ 10:43:
Als je wilt dat je site voldoet aan de regeltjes van het W3C kun je de JavaScript code het best opslaan in een aparte .js file.

...

Je kunt die melding NIET negeren, want je mag binnen de script tags geen SGML markup hebben staan...
Lees zelf je verhaal nog eens door, dan begrijp je dat het nergens op slaat (NOFI).

Je mag kunt die melding NIET negeren, maar vervolgens geef je een workaround, die de melding onderdrukt... Komt toch op hetzelfde neer :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik wist niet dat het zo simpel was, ik heb het in een .js gezet en het werkt

Nou is mijn homepage W3C HTML4.01 valid

THANKS

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je het echt w3c complient wil maken, zou ik ook ff een html en een head tag laten afdrukken in je JS

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Little Penguin
Janoz schreef op 17 februari 2004 @ 10:56:
Als je het echt w3c complient wil maken, zou ik ook ff een html en een head tag laten afdrukken in je JS
Eigenlijk hoort er dan in de popup een DOCTYP bij en rond de title moet inderdaad een HEAD tag en rond het document (maar ne de doctype) moet inderdaad een HTML tag komen....

Verwijderd

Topicstarter
heb je daar een voorbeeld van ?

• Little Penguin
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 10:25:

Ik heb een popup-scherm gemaakt met java voor mijn foto's, maar de validator van w3c zegt dat de functie <title> niet gebruikt mag worden als hij al gebruikt is.
Hoe kan ik dit veranderen ?
Bij hoge uitzondering zal ik de functie zelf ff corrigeren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function popimage(imagesrc,winwidth,winheight)
  var look='width='+winwidth+',height='+winheight+','
  popwin=window.open("","",look)
  popwin.document.open()
  popwin.document.write('<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">');
  popwin.document.write('<html><head><title>Naam</title></head>');
  popwin.document.write('<body><center><a href="javascript:window.close();"><font size="4"  face="arial">Sluit</a> dit venster.</font></center>[img]"'+imagesrc+'"[/img]</body></head>')
  popwin.document.close()
}

Let op: Ik heb de code uit m'n hoofdje ingeklopt en niet gecontroleerd. Maar goed de fouten die er evt. in zitten kun je terugvinden op het javascript console :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja oké ik heb alles aangepast en de test uitgevoerd en het is ook weer correct....jullie zijn de beste !!!!!

Bedankt voor de goede adviezen, ik hou er wel van dat websites op een juiste manier worden gemaakt. Ook ik ben er ooit eens mee begonnen om websites te maken, je leert er weer elke dag van.......lol !!!!
Pagina: 1