Toon posts:

Gebruikers loggen (monitoren)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het zoeken naar een goed programma om gebruikers te monitoren (activiteiten opslaan)... ik heb zelf al redelijk wat programma's gevonden, hieruit heb ik voor Activty Monitoring gekozen... dit wil ik dus eerst een weekje gaan testen, maar omdat het een trial versie is kan ik maar 1 client monitoren... voor de crack heb ik al gezocht maar niet gevonden... nu vraag ik me af of er misschien betere programma's zijn, hebben jullie ervaring en hoe bevalt het jullie?!

Please geen commentaar over prive zooi enz... het gaat hier namelijk om een basisschool en wij gaan dit gebruiken om af en toe de kinderen op hun vingers te 'tikken' en te laten weten dat wij ze in de gaten houden!

Verwijderd

Slotje?
*crack*?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:12
Hij vraagt toch helemaal niet om een crack? :? Gewoon om ervaringen en programma's.
Wat voor activiteiten wil je precies monitoren? Alles of bijvoorbeeld alleen internet?
Daar zou je een proxy voor kunnen gebruiken. Hebben we hier op het werk ook staan.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het beginnen over cracks is inderdaad totaal overbodig (en ik zou het ook niet waarderen als daar meer over werd gezegd :+ ). Meer dan 1 client monitoren is ook niet nodig met een trial -> daar is het een trial voor, dan kan je kijken of het voldoet en kan je het kopen...
offtopic:
Gebruik trouwens ajb Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport als je een moderator een tip wilt geven, dat zien we sneller en brengt het topic niet offtopic :*

En inderdaad lijkt een proxy server me handig. Dat in combinatie met netwerk en PC's fatsoenlijk beveiligen zodat bijvoorbeeld geen niet-geautoriseerde programma's kunnen draaien en zo kan draaien, en je bent er.
Daarnaast zijn er nog wel wat besprekingen over dit soort programma's in de search --> loop ze even langs.
Please geen commentaar over prive zooi enz... het gaat hier namelijk om een basisschool en wij gaan dit gebruiken om af en toe de kinderen op hun vingers te 'tikken' en te laten weten dat wij ze in de gaten houden!
Mijn excuses maar ik reageer hier toch even op: ik kan me heel goed voorstellen dat het nodig is maar bedenk goed dat dit (AFAIK) illegaal is als je niet en de kinderen en omdat ze minderjarig zijn ook de ouders hiervan (schriftelijk?) op de hoogte brengt. Het zou lullig zijn als je opeens een proces aan je broek hebt en ze dan ook nog eens de BSA langs sturen omdat je op school cracks gebruikt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 17-02-2004 11:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Een school he? K weet wel dat scholen software (OS'jes, Office etc...) goedkoper kunnen krijgen, maar of dat ook voor deze monitoring software geld... Zou je es na moeten vragen bij t betreffende ministerie

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wie zegt dat jij dit niet gebruikt om op de pc van een kennis te installeren? :/

Ik zou een trojan gebruiken, die zijn gratis. Zelf kun je op de basisschool de virusscanner ervoor een uitzondering maken, terwijl de virusscanner van je kennis hard gaat piepen. :9

• RobTaunus208
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01-2024
AngoraSoftware heeft hiervoor een leuke monitor gemaakt genaamd BigBrother, waarmee je real-time kan zien wat een hele klas aan het uitspoken is.
Je kan indien nodig zelfs ingrijpen en een computer overnemen.

Het is een 30 dagen trial waarin je meerdere computers kan monitoren.
http://www.angorasoftware.com/bbschool.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook helemaal niet over een crack! ik vraag dus naar ervaring...

de grootste prioriteit is internet, wij willen graag weten waar de kinderen zoal naar toe gaan, zo kunnen wij hen waarschuwen... en wanneer wij dit gaan draaien wordt iedereen schriftelijk op de hoogte gebracht!

Wij hebben hier ook jana server draaien, dus misschien moet ik daar eens mee gaan klooien... ff offtopic > nu ik over de proxy begin, wij willen msn ook blokken en kunnen dat ook (bepaald adres in je proxy blokken) maar dan kan er geen gebruik van hotmail gemaakt worden en dat willen wij graag weer wel mogelijk houden... ik heb de topics al doorzocht, maar daar komen ze met poorten en rangen en dat hielp hier niet! dus als je daar ook wat verstand van hebt, hoor ik het graag... maar het gaat voornamelijk alleen om het monitoren

Verwijderd

ff off-topic
als je hier het woordje crack laat vallen, begint helaas al 80% van de mods te janken terwijl ze naar hun stapel originele peperdure software kijken......Yeah Right...

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 15:51

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 11:40:
Ik heb het ook helemaal niet over een crack! ik vraag dus naar ervaring...

de grootste prioriteit is internet, wij willen graag weten waar de kinderen zoal naar toe gaan, zo kunnen wij hen waarschuwen... en wanneer wij dit gaan draaien wordt iedereen schriftelijk op de hoogte gebracht!

Wij hebben hier ook jana server draaien, dus misschien moet ik daar eens mee gaan klooien... ff offtopic > nu ik over de proxy begin, wij willen msn ook blokken en kunnen dat ook (bepaald adres in je proxy blokken) maar dan kan er geen gebruik van hotmail gemaakt worden en dat willen wij graag weer wel mogelijk houden... ik heb de topics al doorzocht, maar daar komen ze met poorten en rangen en dat hielp hier niet! dus als je daar ook wat verstand van hebt, hoor ik het graag... maar het gaat voornamelijk alleen om het monitoren
Als je MSN wilt blokkeren dien je de hele IP range van hotmail te blokken alleen dat werk effectief. Als je op poorten blokt dan vindt MSN vanzelf een andere weg desnoods door poort 80 te gebruiken.

Je kan wel schriftelijk de ouders op de hoogte stellen maar je moet ook nog bij een instantie informeren. In de wet privacy staat hoe je moet handelen en waar je naar toe moet schrijven om ontheving aan te vragen als dat noodzakelijk is.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
klopt... ik merk het wel vaker, vind het soms een beetje erg overdreven reactie's... ook van gewone gebruikers die meteen gaan lopen janken en slijmen bij de mods.. maarja die hebben schijnbaar niks beters te doen... en ff een stukje GOED lezen zit er voor hen ook niet in... ik vraag namelijk niet na een crack, ik zeg alleen dat ik die gezocht heb maar niet gevonden en dat ik het daar dan bij laat

Verwijderd

Topicstarter
we_are_borg schreef op 17 februari 2004 @ 11:48:
[...]

Als je MSN wilt blokkeren dien je de hele IP range van hotmail te blokken alleen dat werk effectief. Als je op poorten blokt dan vindt MSN vanzelf een andere weg desnoods door poort 80 te gebruiken.

Je kan wel schriftelijk de ouders op de hoogte stellen maar je moet ook nog bij een instantie informeren. In de wet privacy staat hoe je moet handelen en waar je naar toe moet schrijven om ontheving aan te vragen als dat noodzakelijk is.
Ok dat is handig om te weten! ik ga er meteen achteraan, bedankt!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 11:45:
ff off-topic
als je hier het woordje crack laat vallen, begint helaas al 80% van de mods te janken terwijl ze naar hun stapel originele peperdure software kijken......Yeah Right...
offtopic:
  1. :? Lees het begin van het topic nog eens door.
  2. Wat ik persoonlijk doe en wat er op het forum gebeurd zijn twee losse dingen. Op het forum willen we geen cracks etc.
  3. Geloof het of niet maar er bestaat zoiets als freeware en zelfs opensource 8)7
  4. Lieve Adjes of specifiek tegen mij dit zijn daar voor bedoeld, ga daar dan verder ipv. hier. Ik merk trouwens dat je de topicstarter niet eens ontopic helpt ;)

Specifiek voor MSN MSgr zou je wat kunnen blocken, maar dat stopt nog niet de andere programma's, ook blijft tunnelen mogelijk. Al zal dat op een basisschool wel meevallen.

Als je het nog wat veiliger wilt doen, kan je ook alleen verkeer via de proxy server toelaten, plus eventueel bijv. een paar IP adressen zoals wat e-mailservers. Maar je zou je wel af kunnen vragen of dat nodig is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1