Toon posts:

FTP op poort 2121 met dual firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2e FTP server draaien op onze dedicated server op poort 2121.

Deze poort heb ik open laten zetten in de firewall van de dedicated server, even als poort 20 (en poort 21 die al open stond)

Echter wil het niet echt lukken om een goede verbinding tot stand te brengen.
melding:
200 Type set to A
500 Invalid PORT Command
500 'LPRT (hoop cijfers)': Command not understood
Op een dik geconfigde CISCO router werkt het allemaal echter perfect.
Helaas is de systeembeheerder van de CISCO router niet slim genoeg om door te geven hoe zijn instellingen staan. En te wantrouwig om mij door de config te laten spitten om eventuele dingen na te kijken.

Hier op de zaak, met een huis/tuin/en keuken router wil het totaal niet.
Heeft iemand enig idee hoe je een router configureert om FTP verkeer met deze server / poort goed te laten verlopen?

Ik ben er dus vrij zeker van dat het probleem aan onze router/firewall configuratie ligt.

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 10:12:
Deze poort heb ik open laten zetten in de firewall van de dedicated server, even als poort 20 (en poort 21 die al open stond)

Echter wil het niet echt lukken om een goede verbinding tot stand te brengen.
melding:
[...]

Op een dik geconfigde CISCO router werkt het allemaal echter perfect.
Helaas is de systeembeheerder van de CISCO router niet slim genoeg....

Hier op de zaak, met een huis/tuin/en keuken router wil het totaal niet....
Wie heeft de cisco router geconfigureerd ?, wie lukt het niet om het voor elkaar te krijgen, wie is er dan niet slim ? >:)

http://specs.tweak.to/9714

Verwijderd

Topicstarter
Cycloon schreef op 17 februari 2004 @ 10:21:
[...]

Wie heeft de cisco router geconfigureerd ?, wie lukt het niet om het voor elkaar te krijgen, wie is er dan niet slim ? >:)
Denk niet dat ik veel heb aan sarcastische opmerkingen . . .
Je post is niet relevant voor het topic.
Verder kan je zelf ook op 10 teentjes na tellen dat die CISCO router door een bedrijf is geïnstalleerd. ik denk dat de huidige systeem beheerder er zelf de ballen verstand van heeft. (die riep dus vrolijk dat ik poort 80 open moest zetten 8)7)

Maar goed . . . indien mogelijk misschien een oplossing voor dit probleem ipv een verpis wedstrijd wie de slimste is hier?
BVD.

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Als je geen sarcastische opmerkingen wilt, zou je misschien eens andere mensen wat meer in hun waarden moeten laten.

Maar goed ff on topic, het lijkt mij dat je niet helemaal begrijpt hoe ftp werkt. Ik zou dus eerst eens ff zoeken op tweakers met de volgende search term : ftp port usage

Mocht je het nu nog niet vinden, lees dan de ftp howto op www.raidenftpd.com, daar staat een zeer uitvoerige handleiding over welke poorten je allemaal nodig hebt bij welke ftp modus. Zodra je dat weet kan je on the fly je firewall\router instellen.

Hiermee moet je het toch echt voor elkaar krijgen, zo niet, dan moet je denk ik toch je systeembeheerder een broederlijke hand gaan geven.

succes :)

http://specs.tweak.to/9714

Verwijderd

Topicstarter
Beetje jammer dat je site niet werkt.

Via de search ben ik wel achter enkele dingen gekomen. Alleen moet ik eerlijk toegeven dat ik het gehele verhaal niet echt snap :'(

O.A. kwam ik tegen, dat de FTP data poort lokaal ook moet werken, dus ik heb via de lokale firewall poort 20 (FTP DATA) geforward naar mijn (lokale) machine.
da's dus een nogo. maakt geen biet uit, zelfde foutmelding.

Wanneer ik via dos werk,
ftp
open -IP-:2121
inlog met test / test
vervolgens een dirlisting vraag, krijg ik opnieuw een invalid port command
vervolgens 150 opening ASCII mode for /bin/ls
en een mooie 900 seconden time-out.

ook via Windows Commander, als ik op PASSIVE mode een dirlisting ophaal, krijg ik invalid port command. (na pakweg 30 seconden)

in active mode krijg ik de zelfde melding al na 2 seconden.

Wanneer ik via linux de mode probeer te veranderen . . .
dan krijg ik ook wel een 'interesante' melding
ftp> open -IP- 2121
Connected to -IP-.
220 -NAAM- Microsoft FTP Service (Version 5.0).
Name (-IP-:admin): test
331 Password required for test.
Password:
230 User test logged in.
Remote system type is Windows_NT.
ftp> mode
We only support stream mode, sorry.
ftp> dir
227 Entering Passive Mode (172,16,3,157,8,252).
ftp: connect: Connection refused
ftp>
stream mode !? nog nooit van gehoord eigenlijk :)

Verder staat de FTP server exact het zelfde ingesteld als de standaard FTP server die op poort 21 draait, en perfect werkt.

Het zal nu wel volledig aan mij liggen, maar ik ben de draad dus echt kwijt :?

Iemand nog suggesties?