Ik heb een 2e FTP server draaien op onze dedicated server op poort 2121.
Deze poort heb ik open laten zetten in de firewall van de dedicated server, even als poort 20 (en poort 21 die al open stond)
Echter wil het niet echt lukken om een goede verbinding tot stand te brengen.
melding:
Helaas is de systeembeheerder van de CISCO router niet slim genoeg om door te geven hoe zijn instellingen staan. En te wantrouwig om mij door de config te laten spitten om eventuele dingen na te kijken.
Hier op de zaak, met een huis/tuin/en keuken router wil het totaal niet.
Heeft iemand enig idee hoe je een router configureert om FTP verkeer met deze server / poort goed te laten verlopen?
Ik ben er dus vrij zeker van dat het probleem aan onze router/firewall configuratie ligt.
Deze poort heb ik open laten zetten in de firewall van de dedicated server, even als poort 20 (en poort 21 die al open stond)
Echter wil het niet echt lukken om een goede verbinding tot stand te brengen.
melding:
Op een dik geconfigde CISCO router werkt het allemaal echter perfect.200 Type set to A
500 Invalid PORT Command
500 'LPRT (hoop cijfers)': Command not understood
Helaas is de systeembeheerder van de CISCO router niet slim genoeg om door te geven hoe zijn instellingen staan. En te wantrouwig om mij door de config te laten spitten om eventuele dingen na te kijken.
Hier op de zaak, met een huis/tuin/en keuken router wil het totaal niet.
Heeft iemand enig idee hoe je een router configureert om FTP verkeer met deze server / poort goed te laten verlopen?
Ik ben er dus vrij zeker van dat het probleem aan onze router/firewall configuratie ligt.