[Plexwriter 708A] buffer stuitert heen en weer

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
ik heb nu een week bovenstaande dvd brander. Alles deed ie prima, totdat ik gisteren ineens problemen begon te ondervinden met branden. Ik gebruik de nieuwste firmware (1.04) al vanaf het begin, en ook Nero 6.3.0.2 gebruik ik al de hele tijd.

Ik brand continu op hetzelfde medium: That's write -r, 4 speed.
Ook brand ik de hele tijd alleen maar video dvds.
Kortom, sinds de eerste gebrande dvd heb ik NIETS aan wat dan ook veranderd.

Toch begon mijn buffer gisteren ineens heen en weer te stuiteren van 92% naar 12% met afwisselend het groene en oranje lampje. Het branden duurde ruim anderhalf uur, waarna de dvd wel gewoon gesloten werd en prima leesbaar was.
Echter vind ik anderhalf uur veel te lang als het ook in een kwartier kan...
wat is hier aan de hand?!?

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Heb je iets draaien, evt. in de achtergrond wat veel cpu vreet?
(ik noem maar iets: een virusscanner een p2p programma of een distributed client)

Zet deze dan uit.

Verder scan je PC eens met Ad Aware of Spybot.
(Misschien dat je iets opgelopen hebt?)

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 07:44
had je op t moment van branden geen andere programmas lopen die intensief op de harde schijf lopen. virusscanner/speeddisk etc. die je normaal niet hebt lopen ??? beetje weinig info :)
edit :sjit weer te laat :)

[ Voor 8% gewijzigd door bat266 op 17-02-2004 10:05 ]

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:41

Dentheman

Zie signature

bij hoeveel dvd's ging het langzaam, als het er eentje is kan het aan de DVD liggen, vies, fabrikagefout, verbogen, kras e.d. Als dat niet het geval is Nero ofzo opnieuw installeren, als dat niet werkt bij hardwareconfiguratie de DVD-brander verwijderen en opnieuw installeren.

Zie ondertitel

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:03

Sjaak_Afhaak

Bleh!

misschien moet je ook maar eventjes kijken of je DMA nog aanstaat, ik heb wel eens meegemaakt dat die 'zomaar' uitgeschakeld werd zonder waarschuwing..

[ Voor 7% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 17-02-2004 10:07 ]

Hier staat tekst

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op 17 februari 2004 @ 10:07:
misschien moet je ook maar eventjes kijken of je DMA nog aanstaat, ik heb wel eens meegemaakt dat die 'zomaar' uitgeschakeld werd zonder waarschuwing..
DMA staat idd uit, maar ik krijg het ook niet aan, ik heb hem ingesteld in het control panel op "DMA if available" maar bij current transer mode blijft er staan "PIO".

Ik kan me overigens ook niet herrinneren dat ik hieraan bij de installatie van mijn drive wat veranderd heb, dus waarom zou dit dan nu de oplossing zijn?

Nu ga ik igg de drive en nero re-installen kijken of dat helpt.

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
bat266 schreef op 17 februari 2004 @ 10:05:
had je op t moment van branden geen andere programmas lopen die intensief op de harde schijf lopen. virusscanner/speeddisk etc. die je normaal niet hebt lopen ??? beetje weinig info :)
edit :sjit weer te laat :)
Nee er lopen geen andere progs in de achtergrond als toen ie het nog wel deed.

/EDIT:

probleem opgelost door de ide controller opnieuw te installeren, bedankt voor de hulp.

[ Voor 12% gewijzigd door Tiberium op 17-02-2004 13:02 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:03

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Tiberium schreef op 17 februari 2004 @ 11:32:
[...]

DMA staat idd uit, maar ik krijg het ook niet aan, ik heb hem ingesteld in het control panel op "DMA if available" maar bij current transer mode blijft er staan "PIO".

Ik kan me overigens ook niet herrinneren dat ik hieraan bij de installatie van mijn drive wat veranderd heb, dus waarom zou dit dan nu de oplossing zijn?

Nu ga ik igg de drive en nero re-installen kijken of dat helpt.
heb je wel gereboot? de instellingen worden dan toegepast...

Hier staat tekst

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik heb hetzelfde probleem!

Plextor 708A, Windows 2003-server. DVD-writer is master op een IDE-controller. (geen slave aanwezig). UDMA staat aan.
De buffer in Nero schiet heen en weer en branden duurt giga-lang (anderhalf uur of zo), maar de schijf is prima leesbaar.
De data komt van een SCSI-schijf.

EDIT: Probleem opgelost! UDMA werkte niet, hij gebruikte PIO. Was wel even zoeken, in BIOS moesten wat instellingen aangepast worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Witte op 17-02-2004 15:31 ]

Houdoe

Pagina: 1