RAID 1 windows wil constant synchr.

Pagina: 1
Acties:

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 14:27
Ik heb hier een computer staan met de volgende specs:

Moederbord: Asus K8V
HDD : 2x maxtor 80GB SATA
Geheugen: pc3200 512mb

1 harde schijf is is via een SATA rack te verwijderen. Het systeem draait met raid 1, dit omdat het een administratief systeempje is. De harde schijven zitten op de VIA raid controller.

Het probleem is dat elke keer als het systeem opstart de computer de 2 harde schijven wil synchroniseren. Ik dacht dat dit een driver probleem was, dus heb ik de nieuwste drivers gedownload en erop gezet, evenals de laatste bios update. Alles leek goed te werken. Maar vandaag starte windows dus niet meer op. Na het uitvoeren van systeemherstel wel weer (datum voor afgl. zaterdag). Dat zou dus ook op een driver probleem duiden en windows is nu (WEER) de schijven aan het synchroniseren.

Zou het kunnen dat het rackje een probleem veroorzaakt, dat de draden niet goed vast zitten? Ik weet het eigenlijk niet meer...

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Probeer het inderdaad eerst eens zonder dat rackje.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
We hebben het hier over software mirroring neem ik aan toch? Bij mij synchronised ie altijd na het booten.. is dat niet normaal dan?

Heb 2 win2k3 servers, eentje met 2x36GB 10k SCSI disks, en een server met 2x200GB 7k2 RPM disks..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!