.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:18 ]
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
[ Voor 66% gewijzigd door RobIII op 17-02-2004 09:53 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Dat is toch pollen.... Heb je de draad gelezen? Of begrijp ik je verkeerd?Sjaaky schreef op 17 februari 2004 @ 11:48:
Je kan een hidden frame maken en daarin een asp bestand opvragen.<knip>
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Dit komt toch dan ook weer neer op het poll manier... er zal namelijk dan altijdRobIII schreef op 17 februari 2004 @ 12:17:
[...]
Dat is toch pollen.... Heb je de draad gelezen? Of begrijp ik je verkeerd?
@TS: Heb je mijn post hierboven gelezen en overwogen? Met JAVA ( dus niet Javascript!) kun je wel een connectie open houden als ik me niet vergis, evenals met Flash.
Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
hmm, ben ik wel benieuwd wat dit met de server doet...Sjaaky schreef op 17 februari 2004 @ 12:34:
Met 'deze asp blijft draaien' bedoelde ik dus een oneindige pagina.
Over mij
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 11:06:
Enige tijd geleden was er toch zo'n hype over push-technologie en active channels en zo?
Nee, een redirect wordt voor de HTML verstuurd naar de client (browser). Als je daarna HTML (of whatever) gaat versturen zal een volgende redirect niet werken. Waarom? Omdat internet state-less is. Maar dat is nou ook net het punt hier. Ik denk dat TS niet helemaal begrijpt wat dat inhoudtTeeDee schreef op 17 februari 2004 @ 14:07:
Je hebt een aantal freeware .dll's. Bijvoorbeeld AspWait. Hiermee kan je een asp script laten "wachten" totdat ie weer wat moet doen. Daarmee een beetje creatief knutselen met redirects en je bent klaar.
Lijkt mij
[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 17-02-2004 15:01 ]
Over mij
Nogmaals, zo gek is dit niet. Het HTTP protocol werkt op een hele andere basis. (request --> respons). Overigens heb je voor de voorbeelden die jij noemt genoeg aan een refresh elke minuut of zo. Dat kun je met een of ander polling systeem wel oplossen.Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 14:57:
Op zich vind ik het erg vreemd dat het internet hier niet vol mee zit. Hoevaak zitten mensen niet webpagina's te refreshen omdat ze wachten op bepaalde informatie? Het internet wordt pas echt dynamisch als de server updates actief naar de clients kan sturen. Denk aan: file info, beurs info, vertrek & aankomst tijden, allerhande last minute info, etc. etc.
[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 17-02-2004 15:29 ]
Over mij
Mag ik vragen waarom je keer op keer met zo'n grote boog om de Flash en Applet oplossingen heen looptVerwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 15:33:
bedankt voor de info. Kun je wat meer vertellen over '3', de listener?
Over mij
^^^^RobIII schreef op 17 februari 2004 @ 15:34:
[...]
Mag ik vragen waarom je keer op keer met zo'n grote boog om de Flash en Applet oplossingen heen looptDie zijn toch relatief gangbaar hoor...
Ik ben niet erg thuis in Java, maar was het nou niet JUIST cross-platform als je maar de goeie engine had? En voor flash geldt dat in zekere zin ook als het goed is. Heb je je er al in verdiept?Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 16:13:
ehm, ja, ben bang voor problemen op de clients omdat deze ook diverse handhelds zijn. En applet op handheld zie ik niet zo zitten. Snap je? Bovendien voor ieder type Handheld een ander applet maken lijkt me ook niet alles. Idem. voor flash.
Over mij
Je kunt een tooltje schrijven dat een bepaalde poort in de gaten houdt en kijkt of daar 'iets' op binnen komt. Als je eens googled op TCP/IP listener oid moet je wel wat info vinden. Het gaat te ver, en ik heb er onvoldoende ervaring mee om er hier enorm over uit te weiden.Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 16:27:
Ik denk dat ik zeker even ga uitzoeken wat de mogelijkheden met Java & Flash zijn. De HTML Listener klinkt ook intressant, wat bedoel je daar mee?
[ Voor 13% gewijzigd door P_de_B op 17-02-2004 16:42 ]
xtra schreef op 17 februari 2004 @ 14:09:
[...]
offtopic:
Eén van die internet-guru's van toen zei eens dat "push" alleen maar geautomatiseerde pull-technologie is, Met als enige uitzondering e-mail.
Elke 1 minuten controleren op nieuwe e-mail
Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.
SMTPbigtree schreef op 17 februari 2004 @ 19:01:
[...]
offtopic:
E-mail is ook geautomatiseerde pull:
[...]
[ Voor 24% gewijzigd door xtra op 17-02-2004 21:29 . Reden: Toelichting ]
SMTP = push, POP3 = pull.
Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.
[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 17-02-2004 20:46 ]
Over mij
Nee, dit is volgens mij wel zo. Let wel, het gaat hier echt om gelijktijdige requests, er kunnen veel meer users online zijn. Ik wilde dit ook eerst niet geloven, maar heb laatst een site gevonden waar dit ook stond. Ik kan hem nu niet vinden natuurlijk maar heb hem misschien nog wel gebookmarked.RobIII schreef op 17 februari 2004 @ 20:45:
Verder is het IMHO onzin dat IIS "maar" 30 concurrent connecties aan kan. Dit zijn er veel meer, mits je een beetje een fatsoenlijke server hebt (lees: resources genoeg).