Toon posts:

[XP] Geen tabblad bureaublad bij eigenschappen beeldscherm*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zodra ik de eigenschappen van mijn mijn beeldscherm opvraag is er geen tabblad bureablad meer te zien!

de informatie over mijn systeem is:

Netwerk draaid op Novell 6
met onder andere zenworks 4

er zijn ook policys toe gepast op deze systemen maar daar staat het niet in... :?
verder is het al in gpedit.msc uitgezet maar helaas zonder resultaat!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jarnie - welkom op GoT :)

Op GoT hebben we een aantal richtlijnen opgesteld waar we graag zien dat een topic aan voldoet, kort samengevat komt her hier op neer:
  • Toon zelf initiatief, laat
  • Kies een goede topic titel uit - zie ook de forum specifieke richtlijnen (in Windows Operated Systems zien we graag het OS tussen vierkante haakjes)
  • Omschrijf het probleem helder en netjes
Ik pas je topic titel even aan zodat het OS in je topic titel staat - verder, kan je misschien eens proberen zonder een enkele policy en dan ook nog eens met een nieuwe user (leeg profiel)? Het lijkt er toch zeer sterk op dat er ergens een policy gepushed wordt.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het berichtje hoe het er bij jullie aan toe gaat en zal me er proberen op aan te passen..

het staat nergens in de policy's en zelfs systeembeheer kunnen er niet bij...
en geen enkele user kan erbij...
omdat zelfs systeembeheer er niet bij kan ga ik toch denken dat het ergens verscholen zit in het register o.i.d. verder zou ik ook geen mogelijkheid weten..
maar suggesties zijn uiteraard altijd welkom...

• elevator
  • Niet online

elevator

Controleer eens HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Policies - wis eventueel die key eens (op een test user profiel)? :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

En als een Administrator inlogt op die pc. Kan die er dan wel bij of heeft ie al eens in gelogd. Het kan zijn dat je een workstation policy hebt.
Kijk dan ff je loginscript na. Mits je daar de rechten voor hebt. Anders wandel ff door de tree heen van NetWare.
Ff je goeie OU opzoeken en kijken of daar policys in staan.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
kben zelf ook systeembeheerder maar kom daar nie uit... dus heb idd ingelogd als systeembeheerder maar kan er nog steeds nie bij... kga nu ff probere wat elevator zei over het register...

keb d map policys leeg gegooid van current user en van current machine...
kga nu ff opnieuw opstarte en kijke wat ie doet...

Verwijderd

Topicstarter
als ik d pc weer opnieuw heb opgestart staan er weer een aantal policies in... waaronder cannotchangewallpaper dus moet ff al d policy's van de novell gaan doorspitten... :9

• elevator
  • Niet online

elevator

Je kan ook even je PC loskoppelen van het netwerk - die policy weggooien, explorer.exe killen, en explorer opnieuw opstarten om te zien ofdat daarmee je probleem weg is :)
Pagina: 1