Avi gejoind, maar geluidsproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb gezocht maar heb het nergens gevonden.

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb met VirtualDub twee Xvid-jes aan elkaar geplakt. Dit gaat goed maar op het moment dat ik het het ga afspelen hoor je bij de overgang van het ene deel in het andere een tik. Op zich niet zo erg maar daarna is het volume van deel 2 gelijk een stuk lager. Als ik dan met tijdsbalk een beetje ga schuiven zodat ik nog ergens in deel 2 ben dan staat het geluid wel weer opeens op hetzelfde volume.

Iemand een oplossing?

Erm...

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 10:47
Welke virtual dub heb je gebruikt?
XViD encoded ok... maar wat voor een geluid? Het beste is om beide tracks even netjes naar de zelfde bitrate te encoden.
Heb je wel goed direct stream copy bij audio gedaan?
Via welke manier heb je ze geplakt? Via append files?
Het lijkt erop dat het gewoon een encoding foutje is aangezien je je geluid weer terug krijgt. Encode ze nog een keertje, het duurt toch maar heel ff vanwege het direct stream copy.

Nog iets:
Je kan ook van de tweede avi met virtual dub de audio track extracten, die vervolgens openen met een programma zoals cool edit pro en daarmee het volume algemeen versterken. Daarna weer onder de avi gooien en vervolgens weer met elkaar laten joinen.

[ Voor 23% gewijzigd door Novah op 17-02-2004 08:40 ]

• Scarfish
Ik heb eerst VirtualDubMod 1.5.10.0 gebruikt. Daar deed het probleem zich voor en daarna nog een keer met VirtualDub 1.4.10.0 en daar had ik dus hetzelfde probleem.

Ik zie net iets wat me nog niet eerder was opgevallen:
Als ik bij beide files samenvatting kies dan zie ik dat er een verschil is. Bij deel een staat: Gegevenssnelheid 194Kbps en bij deel twee is het 215kbps :S

Erm...

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 10:47
Is dit VBR/ABR of CBR MP3 geluid? Anders haal je van beide de mp3 track af, en reencode je ze even met cool edit pro of met een ander gewenst geluidprogramma naar dezelfde aantal kbps. Of normalize je beide files naar een zelfde aantal db.

• Scarfish
Het rare is juist dat de bitrate van de audio gelijk is. Bij beide files is dit 448Kbit. Alleen bij video is de kbps anders. Ik denk dat dit komt omdat de lengte niet gelijk is dus hier zou het niet aan liggen denk ik.

Maar ik probeer wel even wat met audio extracten en die aan elkaar plakken en deze weer aan de avi toe te voegen.

Erm...