Earth is nice, heaven is better...
E-Developing
=IF(A1>1;A1-1;"")
Indien je gebruik maakt van een nederlandse versie van Excel, dan moet het IF uiteraard vervangen worden door ALS
@BATSIES
De MOD funktie geeft alleen de rest aan na een deling en zal hier dus niet toegepast kunnen worden....
[ Voor 29% gewijzigd door Pink Panther op 17-02-2004 08:59 ]
Lees eerst het antwoord van onze rose panter goed en probeer dit uit te voeren.
Het antwoord op jouw vraag staat daar !
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ja, je kunt de formule die Pink Panther aangeeft in elke cel zetten.Flox schreef op 17 februari 2004 @ 10:43:
Kan de het restant dan ook in een andere cel weergegeven worden?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Schijnbaar heb ik mij niet helemaal goed uitgedrukt.
Wat ik wil:
-in cel a1 staat een getal1.
-In cel a2 komt een ander getal2.
-als het getal in a2 hoger is dan in a1; moet het verschil in a3 (getal3)weergegeven worden. in het getal in a2 niet hoger hoeft niets te worden weergegeven. (tot zover geen probleem)
-Nu moet het zo worden dat als er een verschil in a3 weer te geven is; dan moet in cel a2 het getal2 - het verschil in cel a3 weergegeven worden.
Kan dit met een gewone formule zonder vba; ik weet nl. niet hoe dat werkt?
Ik snap trouwens niet waarom in het tweede deel van de nu gegeven formule -1 staat...
Verwijderd
=IF(A2>A1,A2-A1,"") (wat pinkpanther ook zei)Flox schreef op 18 februari 2004 @ 08:04:
-als het getal in a2 hoger is dan in a1; moet het verschil in a3 (getal3)weergegeven worden. in het getal in a2 niet hoger hoeft niets te worden weergegeven. (tot zover geen probleem)
(A2-Verschil) is toch gewoon weer A1???!?! Of ben ik nou gek??Nu moet het zo worden dat als er een verschil in a3 weer te geven is; dan moet in cel a2 het getal2 - het verschil in cel a3 weergegeven worden.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 08:18 ]
Dus je wil een soort oneindige loop maken ?Flox schreef op 18 februari 2004 @ 08:04:
Sorry, ik las verkeerd.
Schijnbaar heb ik mij niet helemaal goed uitgedrukt.
Wat ik wil:
-in cel a1 staat een getal1.
-In cel a2 komt een ander getal2.
-Nu moet het zo worden dat als er een verschil in a3 weer te geven is; dan moet in cel a2 het getal2 - het verschil in cel a3 weergegeven worden.
Kan dit met een gewone formule zonder vba; ik weet nl. niet hoe dat werkt?
Ik snap trouwens niet waarom in het tweede deel van de nu gegeven formule -1 staat...
In A1 en A2 staan je "bron" gegevens.
Als je hierop formules wil loslaten, kan je het beste deze in een andere kolom weergegeven en niet in je bron gegevens.
Wat wil je eigenlijk bereiken ?
Is het mogelijk om het "ware" doel van deze opzet uit te leggen (functioneel en niet technisch...) ?
Eerst het probleem, dan de oplossing
vb:
-in a1 staan het standaard aantal m2 tegelwerk van de badkamer. (b.v. 1m2)
-in a2 staat het standaard aantal m2 tegelwerk + extra i.v.m. grotere badkamer bijvoorbeeld. (b.v. 2m2)
Omdat standaard 1m2 tegelwerk (a1) in de woning zit moet een koper dus a2-a1 = 1m2 extra tegelwerk voor de volle prijs betalen omdat het extra tegelwerk is; meer dan het standaard.
Dus in a3 moet het overschot(extra) tegelwerk komen te staan, maar a2 moet dus ook aangepast worden (a2-a3) omdat anders een koper daar in dit voorbeeld 1m2 teveel zou betalen.
Is dit misschien duidelijker?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
FF voor mijn duidelijkheid:Flox schreef op 18 februari 2004 @ 08:30:
-in a1 staan het standaard aantal m2 tegelwerk van de badkamer. (b.v. 1m2)
-in a2 staat het standaard aantal m2 tegelwerk + extra i.v.m. grotere badkamer bijvoorbeeld. (b.v. 2m2)
Omdat standaard 1m2 tegelwerk (a1) in de woning zit moet een koper dus a2-a1 = 1m2 extra tegelwerk voor de volle prijs betalen omdat het extra tegelwerk is; meer dan het standaard.
Dus in a3 moet het overschot(extra) tegelwerk komen te staan, maar a2 moet dus ook aangepast worden (a2-a3) omdat anders een koper daar in dit voorbeeld 1m2 teveel zou betalen.
Blijkbaar vermenigvuldigen jullie zowel A1+A2 met een prijs ergens in de sheet.
Volgens mij moet je je sheet op dat punt wijzigen. Ik stel mij voor dat 'gewoon' tegelwerk E35,=/m2 kost en meerwerk E45,=/m2
A1=20m2 (standaard m2 tegelwerk)
A2=30m2 (totaal m2 tegelwerk)
A3=10m2 (meerwerk m2 tegelwerk)
dus prijs is dan (A1*E35,= + A3*E45,=)
Maar die 30 m2 moet dus max 20m2 weergeven en de rest in a3. Maar ik weet dus niet hoe ik dat moet doen.
[ Voor 72% gewijzigd door Flox op 18-02-2004 08:51 ]
Dat is nog snel, slechts 22 minuten voordat we eindelijk door hebben wat je precies wil.Flox schreef op 18 februari 2004 @ 08:50:
Jij snapt hem helemaal
Maar die 30 m2 moet dus max 20m2 weergeven en de rest in a3. Maar ik weet dus niet hoe ik dat moet doen.
Maar die 20m2 staan toch al in A1? Kun je ze daar niet gebruiken? En de rest staat toch al in A3? Dat is dus wel goed?
Als je die 20m2 namelijk in A2 gaat zetten, dan weet je niet meer hoeveel m2 je extra hebt gedaan en is je hele overzicht naar de kloten.
[edit]Als het het probleem is dat jouw voorgebakken formules verwachten dat je extra in A2 staat, dan kun je totaal+extra in A3 zetten en de forumule =a1-a3 in A2 zetten.
[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 18-02-2004 08:57 ]
Signatures zijn voor boomers.
1
2
| standaard m2 | werkelijk m2 | meerwerk | standaardprijs | totaal invoer | invoer | als(k2>k1;k2-k1;0) | K1*meterprijs | K4+k3*E-meterprijs |
[ Voor 38% gewijzigd door Lustucru op 18-02-2004 09:42 ]
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland