Toon posts:

Geen metatags. Wat nu!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Google kijkt sinds kort niet meer in de metatags. Dus wanneer je een waslijst met keywords gebruikt zal Google deze niet meer mee nemen.

Toch wil ik op een of andere manier gebruik maken van keywords omdat mijn sites volledig dynamisch zijn en google dus niet goed kan weten wat de content is van de site.

Is hier een oplossing voor?
Kan je je site toch nog hoog in de zoek criteria krijgen?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 16:20
Ja, je moet zorgen dat meerdere websites een link naar jou website op hun sites hebben, met eventueel een beschrijving. Zorg dat je geen 'vuile' cheats gebruikt om hoger in de rank te komen; de kans is groot dat als je dat niet voorzichtig genoeg doet, dat je penalties krijgt van Google. Waardoor je lager in de rank komt te staan.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
En zorg ook voor een goede titel...

System Specs

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Toch wil ik op een of andere manier gebruik maken van keywords omdat mijn sites volledig dynamisch zijn en google dus niet goed kan weten wat de content is van de site.
Ik mis hier een oorzaak gevolg verband. Het dynamisch zijn van een pagina bepaald niet hoe goed of hoe slecht iets geindexeerd wordt. Sowieso maakt het voor een browser (of spider) niet uit of een pagina met de hand gemaakt is of door een script. Een pagina waarvan de content vaak wisselt wordt eerder juist vaker bezocht door google.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:36
Waarom zou je geen keywords gebruiken?
Wie let je?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

willem169 schreef op 17 februari 2004 @ 08:41:
Waarom zou je geen keywords gebruiken?
Wie let je?
Google dus die gebruikt ze niet meer en is de meest gebruikte zoekmachine.

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:47
TRON schreef op 17 februari 2004 @ 08:09:
Ja, je moet zorgen dat meerdere websites een link naar jou website op hun sites hebben, met eventueel een beschrijving. Zorg dat je geen 'vuile' cheats gebruikt om hoger in de rank te komen; de kans is groot dat als je dat niet voorzichtig genoeg doet, dat je penalties krijgt van Google. Waardoor je lager in de rank komt te staan.
idd hoe meer sites naar jou site linken des te hoger je in de lijst komt.

als je wilt kijken hoeveel 'links' er naar jou website zijn,
moet je bij google link:www.blablabla.nl invullen.

• Willem
BlackTiger85:
Google dus die gebruikt ze niet meer en is de meest gebruikte zoekmachine.
Dan snap ik niet waarom je hier komt vragen of je ze nog wel zult gebruiken of niet. Los van de vraag of dynamische content gespiderd kan worden.

Keywords: Gewoon blijven doen.

Verwijderd

Keywords: Gewoon blijven doen.
Waarom? M.i. kun je veel beter relaties e.d. aanleggen met <link/>, zorgen voor een goede <title/> en daarbij horende inhoud en koppen dan een stel nutteloze keywords plaatsen.

De keywords voegen niks toe aan het document voor een zoekmachine aangezien deze het document toch al in het geheel doorneemt en voor jou kijkt welke keywords relevant zijn voor het document aan de hand van TITLE, de URI en het percentage waarin het woord voorkomt in de inhoud.

Alle META elementen zijn overbodig. Meeste kunnen gedaan worden met HTTP Headers en de andere kunnen gedaan worden met LINK of zijn overbodig.

• Willem
Als je een site baseert op frames is het lastig content van de pagina's te spideren.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn sites zijn dus gebasseert op frames.
Dus is et inderdaat moeilijk spideren. Heb al gezocht op het internet. En daar hebben ze et over links uitwisselen zodat ik op meer pagina's links krijg te staan. Maar zoals ik als zij is het meestal uitwisselen en dat is in mijn geval geen optie. Staat niet echt netjes op een site voor een bedrijf allemaal banners en andere zooi setten om maar hoog in de ranglijsten te komen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 13:22 ]

• Willem
Dan moet je ook niet klagen als je niet gevonden wordt ;)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 16:40

DeFeCt

je wéét toch

http://www.google.com/webmasters/ staat hier iets wellicht?

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 18 februari 2004 @ 13:22:
Dan moet je ook niet klagen als je niet gevonden wordt ;)
Daar heb ik wat aan :O
Ik wil wel gevonden worden maar geen zooi op de sites.
Zijn de lui van google niet om te kopen?? >:)

zal de bovenstaande link es ff doorspitten

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 13:25 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 13:24:
[...]

Tuurlijk, het zijn ook commerciele sletten, merk dat zoeken niet je sterkste kant is... http://www.google.nl/intl/nl/ads/

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Willem
Chi Sung:
Daar heb ik wat aan :O
|:(
Chi Sung:
Als je maar genoeg betaald, krijg je met bepaalde termen hoge ranking of #1.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kleine toevoeging misschien, maar denk aan alle andere zoekmachines die er nog wel gebruim van maken. Die linken dan naar jou vanwege je meta tags, zodat jij meer links hebt op andere pagina's en dan krijg je weer mooie google resultaten omdat google veel let op hoeveel jij gelinkt wordt, volg je het nog? ;)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 14:31

Jimbolino

troep.com

Ik vond het al vreemd dat mijn site ineens bovenaan stond bij google, heb ook nooit metatags gebruikt eigenlijk.

Gewoon veel tekst erop zetten, en het woord (waar je op gevonden wil worden) meerdere keren voor laten komen in die tekst.

[ Voor 3% gewijzigd door Jimbolino op 18-02-2004 15:53 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Willem
Uiteindelijk blijkt dat content king is.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Google gebruikt in ieder geval de meta description tag bij de weergave van resultaten.

En goede meta keywords die dus ook daadwerkelijk, al dan niet in synoniemen/gerelateerde woorden, in de source aanwezig zijn zorgen toch voor een betere ranking?

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 08:35:
Alle META elementen zijn overbodig. Meeste kunnen gedaan worden met HTTP Headers en de andere kunnen gedaan worden met LINK of zijn overbodig.
Wa een kletskoek. Dat je je pagina ook op andere manieren relevant kunt maken voor bepaalde keywords, betekent nog niet dat META_elementen overbodig zijn. Hoe kom je er bijvoorbeeld bij om je mening op te hangen aan het page ranking systeem van 1 zoekmachine? Strats is Google zijn positie als leading search-engine weer kwijt, net zoals Yahoo die kwijtraakte, gevolgd door Altavista.

Je zegt zelf al: je kunt *beter* zus en zo doen. Wat is er dan op tegen om het allebei te doen, vraag ik me af. Het een zit het ander niet in de weg.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

Hoe kom je er bijvoorbeeld bij om je mening op te hangen aan het page ranking systeem van 1 zoekmachine? Strats is Google zijn positie als leading search-engine weer kwijt, net zoals Yahoo die kwijtraakte, gevolgd door Altavista.
Denk je echt dat een goede zoekmachine nog naar META elementen kijkt? Die zijn zo _verpest_ als het maar kan. En ze worden compleet verkeerd gebruikt waardoor ze irrelevant worden en overbodig.
Je zegt zelf al: je kunt *beter* zus en zo doen. Wat is er dan op tegen om het allebei te doen, vraag ik me af. Het een zit het ander niet in de weg.
Overbodig werk? Daarnaast zijn META elementen niet echt goed gedefinieerd en het gebruik verschilt. Er zijn ook geen goede richtlijnen etc. voor, waardoor zoekmachines ze maar zijn gaan negeren. Behalve misschien 'description', maar het blijkt dat die ook overbodig is.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 20:33
Idd een probleem.

Een kennis van mij heeft een site: www.dilemma.nl en die bestaat dus uit een index die doorlinkt naar een indexNL of indexDE. In die 2 files zitten een hoop frames en daardoor vind google helemaal geen tekst wat in die frames staat. Als je wat woorden of stukjes van een zin copy past naar google vindt google er helemaal nix van.
Ik vind sowieso dat die site ranzig in elkaar steekt qua opbouw, dom dat er zoveel frames zijn gebruikt en alles is onnodig groot in de source. Scripts die nergens op slaan etc...

Alleen heel de site rebuilden is nogal wat werk. Hoe valt zo'n bepaalde site nog vindbaar te maken?

• Berkery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09-2023
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 08:06:
Google kijkt sinds kort niet meer in de metatags. Dus wanneer je een waslijst met keywords gebruikt zal Google deze niet meer mee nemen.
Dit suggereert dat Google eerder wel de keywords metatag ondersteunde, echter:
The ascendancy of the tag did not last after 1997. Experience with the tag has showed it to be a spam magnet. Some web site owners would insert misleading words about their pages or use excessive repetition of words in hopes of tricking the crawlers about relevancy. For this reason, Excite (which also owned WebCrawler) resisted added support. Lycos quietly dropped its support of the tag in 1998, and newer search engines such as Google and FAST never added support at all.
Bron

Maar volgens mij gebruiken Ilse en MSN ze nog wel, en kwaad kunnen ze niet, dus wat let je om ze te gebruiken.

Als je wilt dat Google je site indexeert, kan je bijvoorbeeld relevante informatie opnemen in het <noframes> gedeelte van je site.

Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Berkery schreef op 03 maart 2004 @ 13:50:
[...]

Als je wilt dat Google je site indexeert, kan je bijvoorbeeld relevante informatie opnemen in het <noframes> gedeelte van je site.
En als je die niet hebt houd het op. Dus gewoon goede content op je site plaatsen en Google vind je wel.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 13:24:
[...]
Ben je nog nooit de 'Gesponsorde Koppelingen' tegen gekomen op google? Lijkt mij dat die allemaal betaald worden.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Pagina: 1