Toon posts:

How een Club3D Radeon 9200SE Low Profile in een ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gewone 4xAGP-slot te krijgen.

|:(

Je leest het goed, ik heb de verkeerde soort videokaart besteld.
Nu heb ik gezocht naar evt. informatie hierover (misschien een Videokaartmodding FAQ ergens? :)) maar die kwam alleen in de vorm van 'wat is een Low Profile kaart', en 'welke kan ik het beste nemen'.
Nu was ik dus benieuwd of er iemand was die zoiets weleens geflikt heeft of denkt te kunnen. In ieder geval: alvast bedankt voor het lezen.

btw: Over die zogenaamde Risers ben ik niet veel wijs geworden, ik weet nu dat je ze in allerlei soorten en maten hebt, maar ik denk dan dat-ie nog steeds niet past.

Verwijderd

simpel:

het (lange) afdekplaatje wat op de plaats van je videokaart zit,aanpassen ,gaatjes op de juiste plek maken voor de aansluitingen en op de low profile kaart bevestigen.
Het originele korte plaatje verwijderen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
8)7
het (lange) afdekplaatje wat op de plaats van je videokaart zit,aanpassen ,
Afdekplaatje. Achterin je kast, juist? Die is op dit moment dus te laag. Ik kan zo'n schotje slopen, zodat de plank zeg maar ruimte voor twee krijgt.
gaatjes op de juiste plek maken voor de aansluitingen en op de low profile kaart bevestigen.
Het originele korte plaatje verwijderen natuurlijk.
Gaatjes? :|
Ik mis even het begrip 'juiste plek'. In de kast, ergens, maar waar?
Als ik het er met brute kracht in werk, steekt-ie er een heel stuk uit.

Excuse my ignorance, please, maar ik ben hier niet bepaald ervaren mee.

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
Als je die kaart besteld hebt, dan mag je deze binnen zoveel dagen zonder opgaaf van reden retourneren. (geloof 10 dagen ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
LordRAN schreef op 17 februari 2004 @ 15:32:
Als je die kaart besteld hebt, dan mag je deze binnen zoveel dagen zonder opgaaf van reden retourneren. (geloof 10 dagen ofzo).
Dat klopt, zeven dagen bij deze leverancier. Bedankt.
Met veel wrikken probeerde ik te kijken of-ie er misschien toch nog in paste, maar hij past niet :|

Enig idee hoe dat komt? En is het iemand *wel* gelukt om zo'n ding erin gepropt te krijgen?
Gewoon nieuwsgierig :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het gedaan met een Asus TUEP-M moederbord met een Sweex desktop kast en dat ging perfect!!! geen enkel risico hoef je te nemen want het werkt gewoon als je moederbord gewoon met een Ati Radeon 9200 om kan gaan is het geen enkel probleem.

Vergeet geen DVI > VGA converter bij te vragen en je TV out zit er gewoon erbij.

Het is gewoon het plaatje achter vervangen door het LP plaatje en dan vervalt de VGA connector en je DVI kan je een converter erop zetten voor DVI>VGA en klaar. Geen enkel probleem. Ik heb namelijk dit gedaan vanwege de laagte van die Sweex desktopkast en dat die Asus TUEP-M namelijk geen VGA onboard had. Dat was echt balen maar het is wel een van de betere moederborden van Asus.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Ok,ik dacht dat het makkelijk was,ik zal het nog eens uitleggen..

Je hebt dus een low profile kaart.
Deze heeft een kort shotje of zgn bracket,juist?
Hierop zitten je aansluitingen voor je monitor.

Je wilt deze kaart gebruiken in een gewone kast,waar normaal karten met en hoge bracket in moeten,juist?

haal het korte plaatje(bracket eraf,schroefbusjes losdraaien.
pas nu eens de kaart in je pc.
past het nu?

als de kaart past moet je dus een passend bracket,een hoge dus, aanpassen en daar gaten in maken voor je aansluitingen.
deze bracket schroef je dus weer op je kaart.

Ik snap even niet dat je zegt dat de kaart uit de kast steekt,is de low profile kaart langer dan een gewone kaart?

Ik ging er vanuit dat de kaart de standaard lengte heeft en alleen een korte bracket..snap je/

;)

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
LOL _/-\o_

Grappig dat ik deze topic tegenkwam in de search, omdat ik gisteren ook een Club 3D Radeon 9200 SE low profile kaartje heb gekocht 8)7. Gewoon precies dezelfde fout gemaakt als jij! Maar ik heb de doos al opengemaakt, en wat blijkt: het is gewoon een normale bracket die eraan zit, en er zit los een low-profile bracket bij :) Niks aan de hand dus, hierzo. Waar heb je hem trouwens gekocht?

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Topicstarter
Truus schreef op 20 februari 2004 @ 16:25:
LOL _/-\o_

Grappig dat ik deze topic tegenkwam in de search, omdat ik gisteren ook een Club 3D Radeon 9200 SE low profile kaartje heb gekocht 8)7. Gewoon precies dezelfde fout gemaakt als jij! Maar ik heb de doos al opengemaakt, en wat blijkt: het is gewoon een normale bracket die eraan zit, en er zit los een low-profile bracket bij :) Niks aan de hand dus, hierzo. Waar heb je hem trouwens gekocht?
:| Daar zeg je me wat.
Er zat inderdaad een Low Profile-bracket bij, ja. En ik had de doos ook al opengemaakt, en op alle mogelijke manieren geprobeerd het rotding erin te krijgen. Maar passen? Nee hoor.
Volgens de handleiding van mijn mobo zit er een 4x AGP slot in. Dus de mogelijkheid om slechts twee van de drie uitsteeksels erin te schuiven. Maar zelfs dat ging niet door. Er bestaat toch geen 'Low Profile type' AGP slot? :(

Dus hij had wel moeten passen? |:(
Ligt het nu opeens aan mijn mobo? |:(
Wat voor kaart moet ik dan hebben?
Volgens completer.nl past er wel een Radeon 9200 128MB AGP in, wat zou het verschil moeten zijn met de club3d radeon 9200 SE? |:(

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelfde type hier gehad als jij ook had. Ik heb hier een Palo Alto desktop kast LP dus met ½ hoogte. Daar ging deze kaart wel erin. Er zitten namelijk 4xsloten in voor uitbreiding dus dat werkt wel. Voor AGP moet het gewoon werken of je doet echt wel wat verkeerd. Je moet wel de aansluiting voor oude monitor 15 pins aansluiting afhalen en een DVI converter gebruiken en klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Truus
Wuck, zou je misschien kunnen posten welk moederbord je hebt en wat voor kast? Want ik begrijp niet helemaal of je nu problemen hebt dat de bracket niet past of dat de kaart niet in je mobo past :)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik thuis ben controleer ik even of de volgende informatie klopt:

Mijn mobo is een PC Chips 825. (Socket A)
De kast is volgens de verkoper een YS 300 Watt Minitower. (beetje vaag?)

De bracket zou moeten passen, maar de kaart past dus niet in mijn mobo. Daar issie te lang voor. Als mijn kast van achter open was, zou de kaart er 20% uit steken.
En zelfs met het nodige duw- en trekwerk, als ik de connectors bij het slot weet te krijgen, past-ie ook niet.

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Vergis je je niet van PCI en AGP slot?

Is dat geen Low Profile PCI kaart ofzo, die je in je AGP slot wil proppen?

Of omgekeerd, of een combinatie van deze mogelijkheden?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:23

Pubbert

random gestoord

Zelf ook gehad tijd terug, ik had deze erbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgate.nl/images/410250.jpg

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
shaidar:
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 19:33:
[...]
Volgens de handleiding van mijn mobo zit er een 4x AGP slot in. Dus de mogelijkheid om slechts twee van de drie uitsteeksels erin te schuiven. Maar zelfs dat ging niet door. Er bestaat toch geen 'Low Profile type' AGP slot? :(
Ik kan je geen linkje geven, maar probeert u eens www.sallandautomatisering.nl -> videokaarten -> Club3D Radeon 9200SE LowProfile 128 MB
Dat had ik dus *wel* gelezen, zoals je in bovenstaande quote kunt zien.

Volgens completer.nl zit er in mijn mobo een 4x AGP slot, die ongeveer 2/3 kleiner is dan een 8x.

• Truus
Ik durf het je bijna niet te vragen...... maar je probeert hem toch wel in het bruine slot (boven de witte PCI sloten) te steken hè? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Truus op 04-03-2004 00:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 19:40:
shaidar:

[...]

Ik kan je geen linkje geven, maar probeert u eens www.sallandautomatisering.nl -> videokaarten -> Club3D Radeon 9200SE LowProfile 128 MB
Dat had ik dus *wel* gelezen, zoals je in bovenstaande quote kunt zien.

Volgens completer.nl zit er in mijn mobo een 4x AGP slot, die ongeveer 2/3 kleiner is dan een 8x.
AGP sloten zijn allemaal even groot. Is het niet toevallig een CNR slot?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het inderdaad een CNR-slot is.

Zie een plaatje van een mobo uit dezelfde series als de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcchips.com.tw/product/image/852v10-2.jpg

(links van de vier PCI-sloten)

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 12:28
Links is idd een CNR slot.. Je moet em in die geel/goude steken :)

Verwijderd

niet alle AGP sloten zijn hetzelfde,

de hele oude AGP kaarten zijn zo : ----------------- --------
de nieuwere zijn zo: --------- -----------------

je heb ook kaarten die in allebei passen die zijn ongeveer zo: ---------- -------------- ------
Pagina: 1