Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ide schijf en sata schijf

Pagina: 1
Acties:

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
hoi
ik heb twee harde schijven 1 ide schijf met xp erop en een sata schijf met xp64 erop.
om xp te draaien kan ik gewoon de computer aan zetten en draaien maar om de sata schijf(met xp64) te draaien moet ik eerst de ide schijf ontkoppelen(stroom eraf halen) ik kan dit niet in de bios veranderen heb veel gezocht voor antwoord maar kom er niet uit.
Er moet toch een mogelijkheid zijn om een keuze te krijgen met welk systeem ik wil opstarten.
groetjes :)

AsusK8V deluxe,
Athlon643000+
FX5950,
1 SATA 120 western digital
1 ide 120 western digital

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
bootmanager installeren...
of de standaard bootmanager van windows XP aanpassen... de instellingen daarvan zitten in boot.ini, maar zijn ook t vinden via eiegnschappen van dezee computer, geavanceerd,opstart-en herstelinstelingen...

in die boot ini, moet je een aantal regels bijzetten die aangeven van waar XP geboot moet worden. Dat hangt af van de configuratie die je hebt. Maar je kan die gegevens vinden in de boot.ini van XP64 (denk ik)

• pixon
heb boot.ini gevonden maar zie nergens iets om te wijzigen dat ik en venster krijg bij het op starten dat ik kan kiezen met welk systeem ik kan op starten.

• pixon
als ik het goed heb begreepen moet ik een extra regel invoeren
dit staater al in xp:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

moet ik dan deze regel er bij zetten:

multi(0)disk(1)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
het gaat ier dus om twee harde schijven 1 ide schijf met xp erop en een sata schijf met xp64 erop.
kan iemand me uitleggen wat ik in bootini moet intoetsen om bij het opstarten een selectiemenu te krijgen zodat ik kan kiezen tussen os xp en os xp64
pixon