Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Heb je de Startup-folders in je profile al nagekeken en de registry uitgespit op dat path?
Yup. Startup-folders zijn leeg, op Trillian.exe na.curry684 schreef op 17 februari 2004 @ 02:18:
Heb je de Startup-folders in je profile al nagekeken en de registry uitgespit op dat path?
Registry doorgespit, kwam wel wat keys tegen met ATI-pths er in, maar niet met dat specifieke path...
Misschien een ATI videokaart gehad? Kijk eens met 'msconfig' of dat bestandje ergens bij staat.
Voor de zekerheid al even gescand op spyware, waarover meer info in elevator's [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] en op virussen ? Windows is up-to-date ?
Voor de zekerheid al even gescand op spyware, waarover meer info in elevator's [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] en op virussen ? Windows is up-to-date ?
Ik héb een ATI-kaart. (Sapphire Radeon 9700 Pro)sanfranjake schreef op 17 februari 2004 @ 02:31:
Misschien een ATI videokaart gehad? Kijk eens met 'msconfig' of dat bestandje ergens bij staat.
Maar ik heb al meerdere windows-installs gedaan met dat soort kaarten en dit is de eerste keer dat ik dat window krijg
Spyware en Virussen is vrijwel uitgesloten. Windows is uiteraard up-to-date.
Vrijwel uitgesloten is niet echt iets waar we aan hebben - gewoon eventjes testen dan weten we het zeker.
Verder - vaak (altijd?) is het probleem wat je beschrijft gevolg van een entry in je registry of ini files welke niet meer in orde is - het gebruik van 'msconfig' of hijackthis wil dit vaak naar voren brengen.
Verder - vaak (altijd?) is het probleem wat je beschrijft gevolg van een entry in je registry of ini files welke niet meer in orde is - het gebruik van 'msconfig' of hijackthis wil dit vaak naar voren brengen.
Met vrijwel uitgesloten bedoel ik:elevator schreef op 17 februari 2004 @ 10:39:
Vrijwel uitgesloten is niet echt iets waar we aan hebben - gewoon eventjes testen dan weten we het zeker.
Kasperski Anti-Virus (dagelijks geupdate) volledige systeemscan gedraait.
Ad-Aware 6 volledige scan gedaan.
Spybot scan gedaan.
Speciaal om jou tevreden te stellen ook nog Hijackthis gedraait, niets gevonden.
Er zijn altijd dingen die niet gedetecteerd worden, vandaar mijn 'vrijwel' uitgesloten. Ik ben geen complete n00b hoor, ik heb echt eerst zelf mijn best gedaan om een oplossing te vinden
Ik zal nog een keer mijn registry grondig doorspitten. Misschien dat iemand gerichtere tips heeft waar en hoe ik precies moet zoeken?
Ik werk nu gewoon met cntrl-f en dan dat path als string.
Staat er in 'msconfig' iets wat er bij past ?
Probeer anders eens je ATI-drivers opnieuw te installeren, of een nieuwere versie. Soms helpt dat ook.
Probeer anders eens je ATI-drivers opnieuw te installeren, of een nieuwere versie. Soms helpt dat ook.
[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 17-02-2004 15:44 ]
Er staan wel wat verwijzingen naar ATI-paths in msconfig, maar niet naar de directory die telkens geopend wordt na het opstarten. Ik heb pas nog de laatste Catalyst drivers geinstalleerd, daarmee verdween het probleem niet...sanfranjake schreef op 17 februari 2004 @ 15:44:
Staat er in 'msconfig' iets wat er bij past ?
Ik heb ook alle opties in Explorer doorzocht, maar ook daar staat niets bij dat het probleem zou kunnen veroorzaken.
Voor zo'n simpel iets moet toch een simpele oplossing zijn?
Heb je de optie "Vorige mapvensters bij aanmelding herstellen" onder "Extra" > "Mapopties" > "Weergave" al uitgezet?
Als deze al uit staat, zou ik deze aanzetten, herstarten en vervolgens weer uitzetten en dan herstarten.
Als deze al aan staat, dan uiteraard direct uitzetten.
Als deze al uit staat, zou ik deze aanzetten, herstarten en vervolgens weer uitzetten en dan herstarten.
Als deze al aan staat, dan uiteraard direct uitzetten.
Post die log nog eventjes als je wil? Of beter nog post even de log van http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/autoruns.shtmlWhuzz schreef op 17 februari 2004 @ 11:10:
Speciaal om jou tevreden te stellen ook nog Hijackthis gedraait, niets gevonden.
Het opstarten van progarmma's kan op echt bizar veel locaties zitten, vandaar dat een utility gebruiken vaak handiger is. Eentje die nog wel eens vergeten wordt is:Ik zal nog een keer mijn registry grondig doorspitten. Misschien dat iemand gerichtere tips heeft waar en hoe ik precies moet zoeken?
Ik werk nu gewoon met cntrl-f en dan dat path als string.
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon" en dan de shell variabele, en de HKEY_CURRRENT_USER variant hiervan. Dit moet gewoon 'explorer.exe' zijn zonder tekens hierachter.
Handig tooltjeelevator schreef op 17 februari 2004 @ 19:06:Post die log nog eventjes als je wil? Of beter nog post even de log van http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/autoruns.shtml
Hier de log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit + C:\WINDOWS\system32\userinit.exe HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell + Explorer.exe HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\Shell HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce\ HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx\ HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\ + C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe + C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe + CTHELPER.EXE + C:\WINDOWS\UpdReg.EXE + "C:\Program Files\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe" + C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe + C:\WINDOWS\System32\rmctrl.exe + "C:\Program Files\KAV Pro\ogrc.exe" + "C:\Program Files\KAV Pro\avpcc.exe" /wait + C:\Program Files\REGSHAVE\REGSHAVE.EXE /AUTORUN HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\ + "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices\ HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce\ HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices\ HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce\ C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup C:\Documents and Settings\Whuzz\Start Menu\Programs\Startup + Trillian.lnk -> C:\Program Files\Trillian\trillian.exe HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ShellServiceObjectDelayLoad\ + PostBootReminder -> C:\WINDOWS\system32\shell32.dll + CDBurn -> C:\WINDOWS\system32\shell32.dll + WebCheck -> C:\WINDOWS\system32\webcheck.dll + SysTray -> C:\WINDOWS\system32\stobject.dll HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\Run HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\Load HKCU\Software\Policies\Microsoft\Windows\System\Scripts HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows\System\Scripts HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run\ HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\Run\ HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce\ HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx\ C:\WINDOWS\win.ini Task Scheduler |
Niets in te vinden dat het probleem zou veroorzaken toch?
[ Voor 3% gewijzigd door Whuzz op 17-02-2004 23:50 ]
Zie zo niks vreemds in je log. Misschien dat om een of andere manier
niet helemaal vlekkeloos geladen wordt. Kan je die eens proberen te exporteren/verwijderen en dan Windows herstarten ? Denk dat het dan weg is.
[sub]De key exporteer je natuurlijk als backup, mocht dit problemen geven kan je die weer terugplaatsen.[sub]
Heb je al eens in veilige modus opgestart met f8 tijdens het opstarten ? Krijg je dan dit verschijnsel ook ?
code:
1
| C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe |
niet helemaal vlekkeloos geladen wordt. Kan je die eens proberen te exporteren/verwijderen en dan Windows herstarten ? Denk dat het dan weg is.
[sub]De key exporteer je natuurlijk als backup, mocht dit problemen geven kan je die weer terugplaatsen.[sub]
Heb je al eens in veilige modus opgestart met f8 tijdens het opstarten ? Krijg je dan dit verschijnsel ook ?
Probeer die eens in quotes ("") te zetten? In principe moet dat namelijk met filenames waar een spatie in zit.Whuzz schreef op 17 februari 2004 @ 23:49:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\
+ C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
+ C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
Zelfd verhaal - zet even tussen ""'s+ C:\Program Files\REGSHAVE\REGSHAVE.EXE /AUTORUN
You so totally rock dude! © Finding Nemoelevator schreef op 18 februari 2004 @ 07:32:
[...]
Probeer die eens in quotes ("") te zetten? In principe moet dat namelijk met filenames waar een spatie in zit.
[...]
Zelfd verhaal - zet even tussen ""'s
Dat deed het hem. Zo vaag, want die dingen verwijzen geen van alle naar het path dat geopend wordt in dat window. Naja, Windows
Bedankt voor de moeite!
Pagina: 1