[Linux]Web based download manager

Pagina: 1
Acties:

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09-2025

cor-gijs

Dig further for bigger hole

Topicstarter
ik laat mijn servertje vaak 's nachts downloaden, maar ik vind het zo'n gezeur om dat iedere keer in een console in te typen. ik had eerst een servertje met winnt waarop ik reget had geinstalleerd. even inloggen met vnc en downloaden maar. nu heb ik linux (wat natuurlijk veel stabieler is enzo) en daar mis ik wel een beetje een downloadmanager.
ik zit aangesloten op het UTwente-netwerk (helaas niet via 100Mbit, maar via 2Mbit kabel), dus ik zoek een progje dat gewoon via netwerk kan downloaden. ik geef als locatie dus op: //[computernaam]/directory/file en dan moet het werken.
kent iemand een downloadmanager voor Linux die een web-interface heeft (is heel belangrijk!!! ik heb geen X draaien, alleen console)?

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:37
In webmin (www.webmin.com) zit deze mogelijkheid (weet even niet meer of deze module standaard geinstalleerd is).
Maar dan heb ik ook een prachtig vak waarin een lading URL's kan gooien die die automatisch download op een bepaalde tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Gophlin op 17-02-2004 00:09 ]

majime-it.nl

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:09

WHiZZi

Museumdirecteurtje

smbmount en dan in een screen kopieeren ?

of als de server een webserver draait een wget uitvoeren in een screen?

FYI, een screen is een console die volledig op de achtergrond kan draaien en daarbij (terwijl het op de achtergrond draait) gewoon blijft reageren als een console.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• cor-gijs

cor-gijs

Topicstarter
het nadeel van screen (dat gebruik ik nu) is dat ik nog steeds in een console aan't typen ben. ik wil een grafische web-based interface waar ik mijn downloads in kan beheren. gewoon vanachter m'n ms-pc inloggen op http://mijnserver/downloadding en dan klikken. bestaat zoiets? een GUI voor smbmount of wget?

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Als je stopt met "het nadeel" te noemen, kan je (ooit) inzien dat een console voornamelijk voordelen heeft...

• cor-gijs

cor-gijs

Topicstarter
ik zie zeker wel het voordeel van een console in, maar niet op dit punt. ik kan via de console ook gemakkelijk uptime en beschikbare schijfruimte opvragen, maar niet zo makkelijk als met phpsysinfo.
voor zulke routinematige zaken als downloaden vind ik (mening, geen feit) een GUI makkelijker

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
download manager zou ik het niet willen noemen, maar ik download altijd gewoon met Konqueror van het campusnet, en dat werkt prima. Bij KDE 3.2 zit ook KGet, een download manager. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar gezien de component-gewijze opbouw van KDE zal die zonder twijfel ook gewoon smb-url's ondersteunen.

In Konqueror kun je dus gewoon met swing zoeken en dan op de URL's klikken (dan krijg je url's als smb://computernaam/sharenaaam/pad/naar/file).

Maar als je het per se remote en webbased wil, dan zul je vrees ik zelf een front-end voor smbclient moeten schrijven. Dat is niet onmogelijk - maar wel wat knutselwerk :)

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

• cor-gijs

cor-gijs

Topicstarter
tnx, dat ziet er goed uit. ik ga het even proberen

Verwijderd

Wanneer je op je Linux server een grafische omgeving hebt geïnstalleerd zoals KDE zijn er zoals Wilke al aangaf een heleboel mooie programma’s / tools die eens stuk beter en verder zijn ontwikkeld als b.v. de web interfaces voor wget. (zover ik die heb gezien althans)

Als je nu vervolgens VNC installeert zoals je dat ook gewend was onder Windows NT heb je dezelfde opzet maar dan onder Linux. Het mooie van VNC onder Linux is ook nog eens dat deze volledig dedicated kan draaien. Je hoeft dus niet achter de computer zelf KDE te starten om vervolgens het toetsenbord en muis over te nemen zoals dat gaat bij NT. Ook meerde virtuele desktops starten behoord tot de mogelijkheden.

Heb je al KDE of b.v. GNOME geïnstalleerd dan is het een kleine moeite om een VNC server te starten.
Pagina: 1