Win2k Server - RIS - NIC - Intel PRO/100 VE

Pagina: 1
Acties:

• hellie-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04-2024
hallo,

Ik beschik over een Windows 2k Server (NL) met SP4.
RIS Server + DHCP server is geïnstalleerd
100 Mbit netwerkje.
Win2k Prof (standaard) als RIS installatie.

1 Client PC - Celeron 800 MHZ - MB D815EEA2/D815EPEA2 met Intel(R) Pro/100 VE NIC.

De bedoeling bestaat erin om win2k prof te kunnen installeren via de RIS Server.
Ik stel in mijn BIOS in dat ik wil booten van het netwerk.
Zogezegd zo gedaan, want ik krijg een IP van de DHCP server en dmv op F12 te drukken kan ik booten via het netwerk.

Alles gaat goed, ik moet gebruikersnaam / paswoord en domein naam opgeven.

Daarna krijg ik het opstartscherm van Win2k prof te zien en vervolgens de
melding dat de netwerkkaartdrivers niet gevonden zijn en dat de installatie niet verder kan.

Ok, veel voorkomend probleem dus. Ik heb zowat al alles geprobeerd om dit op te lossen. Bijna alle topics aangaande dit probleem op dit forum gelezen, alsook volgende oplossingen uitgevoerd zonder succes :

*drivers van de netwerkkaart vanop de website van Intel gekopieerd in de i386 directory.

*http://support.microsoft.com/?kbid=246184

K'heb het ook eens probeerd op een Windows 2003 Server en daar had ik net hetzelfde probleem. Wij beschikken voornamelijk over Intel moederborden met geïntegreerde LAN NIC's. Natuurlijk een zeer spijtige zaak dat ik het niet aan de praat krijg.

Nog iemand suggesties ? Alvast bedankt.

• hellie-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-04-2024
ja vergeten bij te vermelden, bovenstaande url heb ik ookal geprobeerd.

misschien enkel nog es proberen om die BIOS te upgraden maar de PXE boot werkt perfect, enkel als ie moet overschakelen naar de Win2k interface dat het verkeerd loopt.

[ Voor 55% gewijzigd door hellie- op 17-02-2004 00:09 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb (na een paar dagen prutsen en zoeken) het zaakje werkend gekregen dankzij dat Intel artikel en KB246184. Verder heb ik volgens mij niks gedaan. Je moet natuurlijk niet vergeten om na iedere aanpassing die BINL service weer te herstarten.