Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WLAN mod] Linksys WPC11 externe antenne

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind mij Linksys WPC11 v3 kaartje maar erg brak kwa signaal, dus dacht er een externe antenne op te zetten.

Wat ik nu ga vertellen, is hoe ik erover dacht, mocht ik hier fouten maken, dan wil ik deze graag horen, en eventueel de goede oplossing.

Nu heb je veel verschillende antennes voor wifi, maar ik dacht gewoon een TV antenne (waar een versterker in zit) te gebruiken voor mijn kaartje. Van deze antenne weet ik hetvolgende:

BAND VHF gain 36db
BAND UNF gain 32db
impendance 75ohm
power source 220v

Het is gewoon een
coax aansluiting, maar dat moet voor een antenne voor wifi geen verschil zijn.

Nu ben ik mijn linksys pcmcia kaartje open gaan maken, en stripte deze.

Afbeeldingslocatie: http://www.au-soleil.nl/~jimmyboy/linksys.jpg

ok, wat nu? Heb een aantal sites bekeken
Maar ben er toch nog niet helemaal uit omdat deze uitleg over verschillende versies gaat.

Wie helpt mij uit de brand? en wie zegt misschien van, je moet die tv antenne ook modden wil je het goed laten werken....

Who helps me out?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
Een tv antenne gaat NIET werken,

Die zit op een heel andere frequentie EN heeft een verkeerde impendantie

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op 16 februari 2004 @ 23:37:
Een tv antenne gaat NIET werken,

Die zit op een heel andere frequentie EN heeft een verkeerde impendantie
Ok, dus dat schrappen we even, wat nu als ik nu een andere antenne maak (http://www.xs4all.nl/~tom1572/)... <- die kan ik zelf wel bouwen... maar hoe en wat moet het dan verder?

ps. bedankt voor je reactie al!

• Sine
dat biquadje heb ik hier onder de dakgoot hangen en werkt ondanks het feit dat ik gewone "netwerk coax" (RU59 ?) gebruikt heb prima.

Welke afstand wil je wilt overbruggen ?

Dit quadje werkt prima maar is een richt antenne aan de achterkant ervan heb je dus bijna geen signaal meer over.

Hou met een paar dingen rekening :
1. Gebruik goede coax (zie wireless leiden) zeker GEEN tv of oude netwerk meuk.
2. Gebruik goede pluggen (het liefst 50 Ohm N-connectoren)
3. Het beste resultaat krijg je als je beide antennes vervangt (zowel aan AP als aan de "ontvangende" kant)

[ Voor 3% gewijzigd door Sine op 16-02-2004 23:48 ]

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op 16 februari 2004 @ 23:48:
dat biquadje heb ik hier onder de dakgoot hangen en werkt ondanks het feit dat ik gewone "netwerk coax" (RU59 ?) gebruikt heb prima.

Welke afstand wil je wilt overbruggen ?

Dit quadje werkt prima maar is een richt antenne aan de achterkant ervan heb je dus bijna geen signaal meer over.

Hou met een paar dingen rekening :
1. Gebruik goede coax (zie wireless leiden) zeker GEEN tv of oude netwerk meuk.
2. Gebruik goede pluggen (het liefst 50 Ohm N-connectoren)
3. Het beste resultaat krijg je als je beide antennes vervangt (zowel aan AP als aan de "ontvangende" kant)
Ok i got the point, afstand is denk een kleine 60 meter ongeveer. Thnx for the tip van de BI-QUAD, graag wil ik nu info hebben over mijn linksys kaartje, hoe en waar ik wat moet monteren. dat is het grootste probleem.

ps. welke afstand overbrug jij met je bi-quad?

• Sine
ik overbrug nu zo'n 65 meter, en dat is met mijn antennetje onder de dakgoot daarna moet het signaar door een bakstenen muur heen naar een laptop, dit is zelfs met mijn verkeerde kabel een eitje. ( het biquadje hangt dus aan mijn accesspoint )

Ik heb ooit ergens een 1:1 pdf-je met de precieze afmetingen gezien, da's wel handig bij de nabouw

(RG-58 is btw die standaard 10base2 kabel.)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan weet ik iig dat die BI-QUAD goed kan gaan werken, nu is alleen nog de vraag hoe monteer ik die aan mijn kaartje???

Heeft iemand daar antwoord op?

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:24

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Wat wil je eigenlijk doen met die laptop? Als het je namelijk gaat om een verplaatsbare 'werkplek' of een 'wardrive' machine, kan je volgens mij veel beter een 'omni' antenne gebruiken...

Die BiQuad antenne is leuk om als eventuele bridge (oid) te gebruiken, maar zelfs in mijn meterkast lijkt het me al niet praktisch... dan kan ik nog niet boven met me laptop spelen...

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om zo een drie kilometer te overbruggen met wifi? Het gaat dan dus niet om een tijdelijke verbinding... :D

In times of war the law falls silent

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Skimmer schreef op 17 februari 2004 @ 11:11:

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om zo een drie kilometer te overbruggen met wifi? Het gaat dan dus niet om een tijdelijke verbinding... :D
geen punt, eerst kijken of je beide locaties kunt zien(line of sight). wanneer je beide makkelijk kunt zien, kun je zonder problemen richtantennes gebruiken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:24

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

shure-fan schreef op 17 februari 2004 @ 13:02:
[...]

geen punt, eerst kijken of je beide locaties kunt zien(line of sight). wanneer je beide makkelijk kunt zien, kun je zonder problemen richtantennes gebruiken
Nee, dat wordt al een probleem... het gaat om woningen... en er staat een flinke aantal blokkendozen tussen... misschien als ik bij beide op het dak ga staan... en zelfs dan denk ik dat ik nog tegen een aantal blokken aankijk... (4+ verdiepingen...)

In times of war the law falls silent

• Sine
Als het door muren heen moet kun je het schudden, dat verzwakt het signaal enorm.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Skimmer schreef op 17 februari 2004 @ 11:11:
Wat wil je eigenlijk doen met die laptop? Als het je namelijk gaat om een verplaatsbare 'werkplek' of een 'wardrive' machine, kan je volgens mij veel beter een 'omni' antenne gebruiken...

Die BiQuad antenne is leuk om als eventuele bridge (oid) te gebruiken, maar zelfs in mijn meterkast lijkt het me al niet praktisch... dan kan ik nog niet boven met me laptop spelen...

Ik vind het allemaal leuk en aardig wat je zegt, maar het maakt niet uit waar ik het voor ga gebruiken, ik vraag hoe ik die biquad aan mijn pcmcia kaartje maak. En wil eventjes geen andere opties horen. die laptop is gewoon vast en ik moet een verbinding maken met paar huizen verderop.

En als je zelf vragen hebt maak dan even een nieuw topic aan ofzo... of UTFS.

Nogmaals: hoe maak ik de verbinding tussen een bi-quad en mijn linksys kaartje?
Pagina: 1