Hoge pieptoon bij Harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Ik heb op de beurs een Seagate Barracuda 13,6 GB 7200rpm ATA66 gekocht. Werkt supergoed, alleen produceert ie een heel erg hoge pieptoon, maar dan ook heel erg hoog. Ik hoor hem wel, maar m'n pa bv. niet. Is dit normaal?

Martijn

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-08 14:09

MLS

Hebben hier een IBM HD op 7200rpm, maakt ook zo'n pieptoon. Maar na een tijdje valt het niet meer op ;)
Lijkt inderdaad niet goed, maar de eerste 7200rpm schijven hadden dit geluids'probleem' ik weet niet of seagate dit nog niet heeft opgelost (bij jouw model dus blijkbaar niet), maar het is normaal.
Zelf heb ik een Maxtor 7200rpm en die maakt geen piepgeluid.

Grz. MLS

• Martijn
Nou, dit is niet een van de eerste 7200 rpm schijven. Hij is nog niet zo lang op de markt. Ik zal Seagate wel eens bellen. Maar nu erger ik me er vaak redelijk kapot aan...:')

• Martijn
IS er trouwens iets aan te doen? Ik zit mezelf hier ongeveer op te vreten, wat is dit irritant zeg. Bij mij valt het na een tijdje dus nog steeds op :( :(

Kun je dit dempen ofzo?

Martijn

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
[GEINTJE]Het schijnt dat kleine kinderen hoge tonen beter horen[/GEINTJE] ;)

• Martijn
Ja, misschien als m'n oren over een jaar of tien wat verslechterd zijn, dat ik hem dan niet meer hoor... :)

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-08 18:30
Er zijn dacht ik wel kits te koop om je HD stiller te maken, ik zou ff rondkijken op internet. Hoe dat zit met evt warmteontwikkeling weet ik niet.

Steam

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Belachelijk! Je hoeft echt geen kits te kopen om je HD van x-honderd piek stil te maken. Een schijf maakt natuurlijk altijd geluid maar die pieptoon is niet normaal. Moet gewoon onder de garantie vallen vind ik. Terug gaan naar de winkel en net zolang doorzeuren tot ze hem omwisselen. Je moet je dus NIET laten afschepen he. :) Ze kunnen best moeilijk doen en zeggen dat het normaal is maar dat is het dus niet.

• SiGNe
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb zelf een 4,3 GB WD gehad met hetzelfde probleem..piepte steeds heel even als de HD benaderd werd.
FF chkdsk erover , niks gevonden.
Schijf is nu 3 jaar oud, doet het perfect.
En ik heb 'm doorverkocht dus ik heb er geen last meer van :)

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Ik heb al een tijdje een IBM op 7200 toeren,en ik heb absoluut geen last gehad van een of andere piep...misschien komt het wel door menig houseparty-bezoek.... ;)

• Marcel
  • Laatst online: 26-08 13:56
Ik heb een Seagate Barracuda 9,1 SCSI. Is wel lawaaiig (= in principe een serverschijf) maar fluiten doet 'ie niet. Ik dacht dat alleen die 10000 toeren dingen berucht waren om hun constante fluittoon (Seagate Cheetah e.d.)

• Martijn
Nou, ik heb Seagate gebeld. Zij bevestigden het verhaal van MLS, maar ze zeiden dat dat nu niet meer het geval mocht zijn. Het kon zo zijn dat het mechanische gedeelte die piep veeroorzaakte. Dan kon ik hem opsturen (op MIJN kosten :() en dan zouden ze mij een nieuwe opsturen. Is dit een goed plan?
Wat als ik nou een nieuwe krijg en die piep heb ik nog steeds?

• Martijn
Maar denken jullie dat dit in het model zit, of dat het toevallig mijn schijf is die dit heeft. Dat als ik een andere krijg ik het daar niet zal hebben.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Ik denk dat het toevallig is. Ik zou hem gewoon opsturen. Kost helaas wel wat, je moet zelf bepalen of het je dat waard is. Ik zou het absoluut doen. Zo duur is dat ook weer niet terwijl het wel extreem irritant is.

• SiGNe
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

En anders stuur je 'm onder rembours...ze krijgen zoveel pakketjes binnen waarvoor ze moeten betalen, tegen de tijd dat het op de juiste afdeling is is het pakketje allang betaald >:)

Niet?
[Specs]

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:00
ligt toevallig aan dié hd, want mijn broer heeft ook een Seagate barra-weet-ik-het UDMA4/ATA66 en die maakt niet zo'n hoog irritant piep-geluid..

• Martijn
Ik hoop dat het aan deze specefieke hd ligt. Ik heb hem net opgestuurd. Bij Seagate sturen ze een nieuwe op zodra zee mijne binnen hebben, zeggen ze.... :)

Dus morgen binnen is volgens hun vrijdag of maandag een nieuwe... :P :P

Martijn

P.S. Bedankt voor jullie reacties
Pagina: 1