Toon posts:

[Isolatie] Geluidsreductie: wordt dit niet te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb mijn pII vandaag geisoleerd met gamma matten. Mijn vraag is alleen: wordt dit niet te warm.

Enkele foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.slot-rijwielen.nl/private/naamloos1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.slot-rijwielen.nl/private/naamloos2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.slot-rijwielen.nl/private/naamloos3.jpg

Zoals je kan zien zijn er geen casefan's en is de processor (233 Mhz) voorzien van een kleine 4 bij 4 cm koeler.

Kan ik met een gerust hart de kast dicht doen?

Al vast bedankt

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Moah lijkt me geen probleem met een PII 233 eerlijk gezegd..
Met een moderne CPU lijkt het me vrij link maar dit kan geen kwaad lijkt me hoor :)

Leave only footprints, take only memories

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Wordt dit niet te warm? Ik denk dat dat een vraag is waar alleen jij antwoord op kan geven. Gewoon computer aan, ff primen en de temps in de gaten houden. Maar met een p 233 moet het goed gaan zou ik denken.

Btw, helpen die matten nog tegen geluidsreductie?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een pc verliest zo ongeveer geen enkele warmte door de PC kast, het verschil tussen 20 en 35 graden is gewoonweg te klein om enigszins toe doende warmte overdracht via de metalen zijkanten te hebben. Zo'n beetje alle warmte van de PC wordt via de casefans (voedingsfans) naar buiten gebracht in een moderne pc. Je kan dus ook gewoon veilig matten aan de zijkant van je case doen, als je wel casefans hebt, dan heb je zelfs kans dat het beter gekoeld wordt, omdat de lucht sneller vervangen wordt (maar dat is speculatie :P).

Ik heb al tijden van die matten in m'n PC, alleen vind ik het resultaat een beetje mager, helpt wel goed tegen piepende schijven en fans die op hoog toerental lopen, maar die geluidsbronnen heb ik gewoon zelf geelimineerd :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
inderdaad, de matten zien er leuk uit, maar helpen weinig. Wat beter werkt zijn dingen om je hd's stiller te maken en waterkoeling, hd's kan bijvoorbeeld heel simpel door een paar binnenbanden

Digital Media Junkie

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 22:34

cdoens

Peugeot-gek

Het zal op die manier misschien wat warmer worden, maar je moet er voor zorgen dat er nog wel luchtcirculatie is. Dus niet alle sleuven e.d. afdekken. Tevens zou ik je processor koeler eens schoonmaken. Doe hetzelfde met je voeding en het scheelt al gauw weer een paar graden...

Groetjes, Christian.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/D78Z3I5QV87/picserver.jpeg

Mijn P4 1700@1905 werkt nog steeds perfect met stock Intel koeler, dus jouw PII moet daar helemaal geen probs mee hebben :) Heb wel een extra outtake (92mm) gemaakt voor een betere airflow.
Btw die matten werken dus zeker wel, alleen niet zo goed zoals sommige ervan verwachten.. Kwestie van mening dus, bij mij scheelde het i.c.m. fanbus erg veel.

[ Voor 11% gewijzigd door Silentpuma op 20-02-2004 11:44 . Reden: Pic edit ]

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. De computer staat nu ongeveer een uurtje aan en ik kan het koelblokje nog steeds met de hand vast pakken :). Persoonlijk vind ik dat de matten wel effect hebben, met name de harde schijf is stiller (Geen resonatie meer).

Alleen lijkt mij het beter om nu de oorzaak (bijna al het geluid komt van de processor koeler) aan te pakken. Zal het een idee zijn op een 92mm fan van Zalman te richten op de processor?

Verwijderd

ik heb net zoiets en heb een 8cm fan @ 5V richting het koelblok blazen en er zit al een heel stil voedinkje in. Dat serverbakkie hij is vrijwel onhoorbaar, ik zie alleen aan een ledje of ie aanstaat. :)

//oja: hij draait bij mij op 4x66 en heeft daar geen enkel probleem mee. Hij heeft met iets meer lucht ook een tijd op 3x112 en 2,5x133 gedraait op een bx bordje, maar ik had een lx bordje in micro-atx liggen. (de p2 233 en 266 waren nl nog niet gelockt)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 21:54 ]

Verwijderd

Ik heb de zelfde isolatie erin, en mijn casetemp stijgt niet boven de 23C met een paar casefans op 5 volt. Maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn chipset en processor watergekoeld zijn. Maar dan nog, mijn zwaar geklokte TI4200 geeft aardig wat warmte af.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat het met die pc geen probleem moet zijn

zelf heb ik het ook al een tijdje zo, het scheelt herrie en ziet er nog leuk uit ook
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5KQ6Q74AYYI

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Die harddisk kan weleens te warm worden als ie op zijn kop op de isolatie ligt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1