Ik ben bezig met een CMS systeem te maken (php). Probleem is dat hier nogal vrij veel verschillende menu's aan te pas komen, afhankelijk van de rechten van de gebruiker.
Nu heb ik snel een javascriptje in elkaar geknutseld waarmee ik mijn menu's kan opbouwen. In php wordt aan de hand van de rechten van de gebruiker een aantal arrays in het javascriptje opgevuld, waarna client side de menu's opgebouwd worden.
Hier een klein simpel voorbeeldje. De arrays in het begin worden dus aangemaakt in het php script.
Nu vind ik dit eigenlijk wel een heel handige manier om mijn menu's op te bouwen. Het spaart load uit op de server omdat de template parser minder moet doen en er moet minder data verstuurd worden want al die menu's zijn een constante herhaling van een heleboel html code.
Nu kom ik eindelijk aan mijn vraag: Kan ik dit gebruiken op een site die vaak bezocht wordt?
met andere woorden: kan ik van de gebruiker eisen dat die javascript ondersteund?
Ik heb er eigenlijk geen id van van hoeveel mensen er geen javascript kunnen gebruiken.
Wat zijn jullie ervaringen hierin? hoever kan men hier in gaan?
Nu heb ik snel een javascriptje in elkaar geknutseld waarmee ik mijn menu's kan opbouwen. In php wordt aan de hand van de rechten van de gebruiker een aantal arrays in het javascriptje opgevuld, waarna client side de menu's opgebouwd worden.
Hier een klein simpel voorbeeldje. De arrays in het begin worden dus aangemaakt in het php script.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| mItems = new Array(
Array('Features','Bugs'),
Array('menu2')
);
mLinks = new Array(
Array('/dpm/todo/features/','/dpm/todo/bugs/'),
Array('niks')
);
for (i1=0; i1<mItems.length; i1++)
{
document.write('<table border="0px" cellpadding="0px" cellspacing="0px"><tr><td colspan="3">[img]"/images/menu_head.png"[/img]</td></tr>');
for (i2=0; i2<mItems[i1].length; i2++)
{
document.write('<tr><td width="6px">[img]"/images/menu_left.png"[/img]</td><td width="112px"><a class="niv1" href="', mLinks[i1][i2], '">',mItems[i1][i2],'</a></td><td width="6px">[img]"/images/menu_right.png"[/img]</td></tr>');
}
document.write('<tr><td colspan="3">[img]"/images/menu_foot.png"[/img]</td></tr></table>');
} |
Nu vind ik dit eigenlijk wel een heel handige manier om mijn menu's op te bouwen. Het spaart load uit op de server omdat de template parser minder moet doen en er moet minder data verstuurd worden want al die menu's zijn een constante herhaling van een heleboel html code.
Nu kom ik eindelijk aan mijn vraag: Kan ik dit gebruiken op een site die vaak bezocht wordt?
met andere woorden: kan ik van de gebruiker eisen dat die javascript ondersteund?
Ik heb er eigenlijk geen id van van hoeveel mensen er geen javascript kunnen gebruiken.
Wat zijn jullie ervaringen hierin? hoever kan men hier in gaan?
edit:
sorry voor layout verneuking
sorry voor layout verneuking
[ Voor 17% gewijzigd door mr_star op 16-02-2004 22:40 ]