[mail]Zonnet mail automatisch geforward naar hotmail?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 22:11
Ik heb een uiterst vaag probleem. Als ik naar mijn zonnet adres mail (zeg sewer@zonnet.nl), dan krijg ik altijd hetzelfde mailtje ook op sewer@hotmail.com.

Ik heb het volgende gedaan om uit te sluiten dat het niet één of andere forward regel in mijn outlook is:

Vanuit de browser heb ik via hotmail op mijn 2e account (sewer_spm@hotmail.com) ingelogd, en gemaild naar sewer@zonnet.nl. Toen heb ik een even gewacht en via een andere browser mijn 1e hotmail account (sewer@hotmail.com) gecontroleerd:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/sewers/hotmail.jpg

Op mijn sewer-hotmail adres is het dus ook aangekomen, terwijl in het aan-veld mijn zonnet adres staat. Tussentijds heb ik dus geen e-mail programma gedraaid. Aangezien ik dit vanuit allerlei plekken heb (thuis, werk, bij vrienden) moet het volgens mij echt wel bij de server van zonnet gebeuren.

Weet iemand hier meer vanaf? Ik kan me niet herinneren dat ik bij zonnet mijn e-mail account gekoppeld heb aan sewer@hotmail.com, kan dat uberhaupt? Ik kan op de site helemaal niets vinden :?

Als ik een vrij grote attachment naar mijn zonnet stuur (>2 MB), krijg ik dus ook altijd van de hotmail server een mail terug komt dat ie het niet heeft kunnen verwerken. In mijn zonnet mail gaat het dus wel goed, daar komt alles gewoon goed aan. Alleen wordt dus op de één of andere manier alles doorgestuurd naar mijn hotmail adres...

sewer is een fictieve naam, eigenlijk staat daar mijn voor- en achternaam. Maar de gekoppelde mailaccounts bij zonnet en hotmail hebben dus wel precies dezelfde voorvoegsel.

edit:
Voorbeeldnaam aangepast naar sewer, die kan in zonnet niet voorkomen :P (zonnet mailnamen zijn minstens 6 karakters)
Nu hopen dat niemand klaagt dat ie toevallig het hotmail-adres heeft 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door sewer op 16-02-2004 22:45 ]

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:28
Hee wil je dat emailadres niet als fictieve naam opgeven??
Stel dat iemand dat mailadres nou ook echt gebruikt?? (ik ken dus iemand)

Maar staat er bij zonnet webmail niks verkeerds ingesteld??
Dus niet op jou pcke maar bij zonnet? Ga daar eens bij de instellingen kijken.

Verwijderd

mkampstra schreef op 16 februari 2004 @ 22:39:
Hee wil je dat emailadres niet als fictieve naam opgeven??
Stel dat iemand dat mailadres nou ook echt gebruikt?? (ik ken dus iemand)

Maar staat er bij zonnet webmail niks verkeerds ingesteld??
Dus niet op jou pcke maar bij zonnet? Ga daar eens bij de instellingen kijken.
als je bij zonnet inlogd op je prive-pagina en hierna klikt op email, staat er bij opties de mogelijkheid om je email naar een ander adres te sturen.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 22:11
Hhhm, zit al 3 uur te zoeken in zonnet in de faq en alle opties op mijn persoonlijke pagina. Uiteindelijk van ellende maar hier een vraag gesteld, kom ik 10 minuten later achter dat er ook nog een menu item optie bestaat in het zonnet webmail scherm. Daar staat inderdaad dat alles doorgezonden moet worden naar mijn hotmail adres. 8)7

Hoe dat er ooit in heeft kunnen komen weet ik niet (heb die hele optie nog nooit gezien), maar het is iig gelukkig opgelost :)

edit:
r0gi3r: thanks. Ik was er net zelf achter, maar dat was het dus inderdaad

[ Voor 9% gewijzigd door sewer op 16-02-2004 22:52 ]