Toon posts:

Het instellen van Linksys Wirelss bb router op @home cable

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een klein probleempje met het instellen van mijn router via het liggende LAN netwerk (dus niet draadloos). Ik heb de router de naam van de computer gegeven (cc nummer) om contact te leggen met het modem. Het probleem is dat de router geen IP adres doorkrijgt van de modem. Handmatig instellen is wel gelukt. Pingen naar de modem lukt wel alleen ik kan nog niet het internet op (doelnetwerk niet bereikbaar).

Wie weet hoe ik mijn router (linksys Wireless G broadband Router WRT54G) precies moet instellen of heeft ook ervaring met de router om verbinding via het Lan netwerk te krijgen met internet.

Vr groeten!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08-2025
Geen ervaring met @Home maar wellicht moet je in Linksys nog de MAC adres invullen van je NIC card van je PC die je eerst direct aan de modem had hangen (mac clonen dus)?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

mac clonen hoeft bij @home niet.

Ik denk dat er toch iets mis is met het cc nummer.
CC12345-A dus met CC en met die -A??

Brand het connetie lampje van je modem wel??
oftewel, is de utp tussen modem en router wel goed.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien moet je het Macadres dan nog even registreren bij @ Home ? Dit is bij de meeste providers wel gebruikelijk. Geeft de modem rechtstreeks aan een pc hetzelfde probleem ? Of de router/accesspoint in 'bridge modus' ?

Al gekeken of er wellicht een firmware update is voor een van beiden ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19

Rico

Wie dit leest is gek....

Als alles goed ingesteld staat dan even het stroom eraf halen. 30 sec wachten en dan stroom er weer op.
Dan moet hij het echt doen

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het!

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1