Ik heb sinds kort ineens problemen met mijn internet verbinding. Hoewel ik een netwerk heb met een server en een client, en ik eerst dacht dat het daaraan lag aan gezien mijn client ineens geen internet meer had, ligt het daar nie aan, omdat als ik die pc direct op internet aansluit hij het ook niet meer doet. Pingen naar 195.121.244.202 lukt wel (www.planet.nl). Echter als ik er http:// voor zet doet hij het niet. In IE doet hij sowiezo niets. Op de 1 of andere manier doet hij het dus niet als hij http moet gebruiken. Kan het dat er een poort is geblokkeerd ofzo? Of een instelling verkeerd? Want het was op de 1 op de andere dag, en ik heb niets vreemds veranderd.
Verwijderd
Als je wel een IP kunt pingen maar geen hostname duidt dit meestal op een DNS probleem.
Kijk eens of je DNS servers goed staan ingesteld.
Kijk eens of je DNS servers goed staan ingesteld.
Okay, maar mijn computer werkt niet goed in het netwerk als ik het ip adres automatisch laat toekennen, handmatig gaat dat wel goed, maar dan moet de DNS ook handmatig. Zijn dat niet gewoon de gegevens van je provider die je kan opvragen met ipconfig/all? Want die heb ik ingevuld, maar dat werkt dus niet..Toch bedankt voor je hulp
Wat voor verbinding heb je ? Adsl, isdn, analoog ?
In geval van adsl, welk modem heb je ?
Je moet echt even wat meer info geven en even zorgen dat je een post schrijft die duidelijk te begrijpen is. Met de info die je nu geeft kan niemand wat en op de manier hoe jij nederlands schrijft begrijpt niemand je.
In geval van adsl, welk modem heb je ?
Je moet echt even wat meer info geven en even zorgen dat je een post schrijft die duidelijk te begrijpen is. Met de info die je nu geeft kan niemand wat en op de manier hoe jij nederlands schrijft begrijpt niemand je.
Sorry dat ik zo weinig info geef, had niet verwacht dat je dat allemaal nodig zou hebben. Mijn nederlands is correct, ik gebruik enkel lange zinnen. Ik heb inderdaad windows XP, en heb Planet ADSL met een USB-modem. Voor de rest is het zo dat ik hier een netwerk heb. De pc beneden heeft windows xp, en is de server. Hij is dus aangesloten op de USB-modem naar Planet ADSL. De pc boven is de client, maar die heeft sinds kort ineens geen goede internet instellingen meer. Ik dacht eerst dat het aan het netwerk lag, maar toen ik mijn pc aansloot op de modem, deed gewoon internet het niet. Op deze pc staat ook windows xp. Ik weet dat er een fout in de DNS instellingen zit, aangezien pingen wel werkt, maar die instellingen zijn dus niet goed. Automatisch instellen werkt niet, dan geeft hij volledig verkeerde ip instellingen. De DNS instellingen heb ik opgevraagd met ipconfig/all, die DNS gegevens van de ADSL gegevens heb ik ingevuld. Wat zit er dan fout? Want ze automatisch laten instellen kan dus niet, aangezien dan het netwerk niet werkt...
Verwijderd
De DNS gegevens van de machine beneden ?Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 17:51:
De DNS instellingen heb ik opgevraagd met ipconfig/all, die DNS gegevens van de ADSL gegevens heb ik ingevuld. Wat zit er dan fout? Want ze automatisch laten instellen kan dus niet, aangezien dan het netwerk niet werkt...
Die heb je bij de TCP/IP Properties van je PC boven ingevuld (van de Netwerkadapter) ?
Even zoeken bij Planet gaf me deze (volgens mij super duidelijke) handleiding.
Probeer dat eens:
http://www.planet.nl/plan...ontentid=408511/sc=d718fc
Ja, ik heb de DNS van Planet ADSL ingevuld. Toch doet hij het niet. Op die site van Planet staat veel algemene info, maar zelfs bij de links staat niet iets van: en als het niet werkt dan... Toch bedankt, want via die site ben ik op een ander forum gekomen met iemand met hetzelfde probleem. Misschien kan ik zo het probleem oplossen. Toch zou ik hier ook nog graag geholpen worden, dus als iemand weet wat er fout is...
Pagina: 1