Welke van de 3 receivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:50
Ik zit dus te denken om 's een leuk surround setje bij elkaar te kopen. Eerst ben ik maar 's naar een receiver gaan kijken. Ik wil gewoon een goede kwaliteit maar hoef er niet echt kapitalen aan uit te geven (< 1000,-).
Kwam dus na wat rondkijken uit op de volgende:
- Technics SA-DX940
- Kenwood KRF-V7030D
- Philips FR 975

Komen allemaal wel redelijk goed uit de testen. Maar nu vroeg ik me af of er hier iemand rondzwerft met ervaring met een of meerdere van deze bakken. Dan ben ik daar namelijk erg in geïntresseerd! :)

Vertalen.nu

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind Kenwood, uit Hifi standpunt gezien, het minst "enge" merk van die drie. :)

Dat baseer ik dan op ervaring die ik in een winkel heb opgelopen met de goedkope recievers van die merken (als verkoper dan).

Heeft denon niet een leuk DD receivertje voor 1000 piek?? daar zou ik eerder aan denken. En daarna anders Onkyo of Sony, het wordt weer uitverkooptijd (januari) en een Onkyo-575 receiver steekt met kop en schouders boven vele ander onder de 1500 gulden uit....

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jeepey
Thanx!
Ik zal meteen 's ff naar die Onkyo gaan kijken.

Vertalen.nu

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

Kijk ook is naar Yamaha, das echt top spul

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb zelf een Technics dolby surround versterker (sa-GX670), ben er zeer over te spreken en kan ik ook aanraden.
Technics heeft een voller geluid dan Sony en Philips en dat bevalt me wel.
Kenwood en Onkyo zijn opzich ook heel erg goed maar zitten in een hogere prijsklasse.

Kijk niet teveel naar de gadgets die op veel van die apparaten zitten en luister er ook naar.
Vergeet trouwens niet om ook naar goede speakers te luisteren, vaak wordt daar op bezuinigd terwijl dat nou eigenlijk hetgene is waar het geluid uit moet komen.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Kenwood.

Greetz

Verwijderd

Ik zit voor hetzelfde probleem als jij, maar ik heb na enig onderzoek ook sterk de voorkeur gekregen voor een Onkyo. Komt goed uit de test en is errug dik!! Ik heb verschillende sites gecheckt en de Onkyo 575 heerst gewoon! (Hij kost iets meer dan een rooitje)

Verwijderd

Ik heb zelf een Yamaha RX-V595.
Dit is een DD/DTS receiver.
Als je naar Prijs/kwaliteit verhouding kijkt, is er geen betere.
Ik heb ook een Pioneer, een Philips en een Technics receiver gehoord van vergelijkbare prijs en ik heb me "dood" gelachen.
Dus mijn advies is ga naar een speciaal zaak en beluister eens een Yamaha.
*D *D *D

Verwijderd

Je moet van die 1000 piek AV receivers geen hoge verwachtingen hebben van de normale stereo weergave maar ook voor mij klinkt Kenwood het minst eng.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:22
Misschien dat je er wat aan hebt ik zag bij Stassen op de website die Onkyo 575 staan voor 1050,- piek. Is geloof ik wel het model van vorig jaar but who cares, Zit verder wel dd en dts op, en ik vind dat ie in stereo ook een errug goed geluid geeft..

"Better ask questions before you shoot"

• jeepey
Bedankt voor de reacties!
Ik heb 's info opgezocht over de Onkyo 575 en die ziet er idd erg prettig uit :)

Zal 'm binnenkort 'ns gaan beluisteren, ben erg benieuwd.
Btw, ik zag dat Onkyo het nu heeft over de 575X, een update zoals ze zelf zeggen.
Ik las net ook dat het een model van vorig jaar is, kan iemand me vertellen of de opvolger er misschien al aan zit te komen?

Thanx!

Vertalen.nu

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou júist nu op zoek gaan naar een uitverkoop 575-je... Daar hebben ze er vast wel een zooitje van over, en hij heeft DD en DTS dus daar mis je niets aan... Koop desnoods een demo, krijgt toch twee jaar garantie.

Ik denk dat een goeie geluidskwaliteit boven een antal nieuwe features gaat...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mijn broer heeft net een receiver van Harman Kardon gekocht...
Klinkt ook erg goed en valt ook binnen je budget (de normale modellen dan :P )
Pagina: 1