Twee netwerken koppelen.

Pagina: 1
Acties:

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 15:54
Ik heb thuis hier een netwerk met 3 computers. Deze zijn verbonden doormiddel van een router. Deze router is weer aangesloten op ons Wanadoo modem wat een ADSL aansluiting moet worden. Nu is het de bedoeling dat we het netwerk koppelen met de computer van de buurman.

De bedoeling is dus dat wij iets van een ? access point ? aansluiten op de 4e poort van de router en de buurman ook eentje op zijn netwerk uitgang op ze computer.

Zijn dit inderdaad twee accesspoints die ik hier voor nodig heb of is er een goedkopere oplossing? De bedoeling is dus dat ik via onze vierde uitgang van de router ons netwerk verbind met de netwerkkaart van de buurman zijn computer waarmee hij kan internetten via ons.

Verwijderd

Black-Xjuh schreef op 16 februari 2004 @ 22:22:

De bedoeling is dus dat wij iets van een ? access point ? aansluiten op de 4e poort van de router en de buurman ook eentje op zijn netwerk uitgang op ze computer.

Zijn dit inderdaad twee accesspoints die ik hier voor nodig heb of is er een goedkopere oplossing? De bedoeling is dus dat ik via onze vierde uitgang van de router ons netwerk verbind met de netwerkkaart van de buurman zijn computer waarmee hij kan internetten via ons.
Ligt een beetje aan de hoeveelheid muren die er tussen zitten .. Accesspoints hebben iets tegen beton :P

Kunt ook een draadje trekken

maar als je wireless wilt, moet je 2 access points hebben ja...

• Black-Xjuh
Okay maar het gaat dus om een afstand van 25 meter met 5 huizen dat is 6 betonnen muren ertussen...

Dus ik denk niet dat ze dat gaat redden maar misschien wel als ik ze beide bij het raam zet en eventueel twee externe antennes plaats aan de buitenkant van de muur?

Verwijderd

Gaat nooit lukken. Ik heb hier thuis een draadloos netwerk, afstand zo'n 15 meter, met een muurtje of 3 er tussen, en als ik geluk heb dan haal ik de laagste mogelijke signaalsterkte, meestal valt de verbinding gewoon weg bij gebruik.

Verwijderd

Black-Xjuh schreef op 16 februari 2004 @ 22:29:
Okay maar het gaat dus om een afstand van 25 meter met 5 huizen dat is 6 betonnen muren ertussen...

Dus ik denk niet dat ze dat gaat redden maar misschien wel als ik ze beide bij het raam zet en eventueel twee externe antennes plaats aan de buitenkant van de muur?
Tja, dat laatste zou kunnen werken. Maar dan wordt 't niet een goedkoop iets natuurlijk..........

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
25 meter is toch niet zo'n ramp om via de dakgoot te leggen met UTP? Ff vragen aan de tussenliggende buren :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 22:32:
Gaat nooit lukken. Ik heb hier thuis een draadloos netwerk, afstand zo'n 15 meter, met een muurtje of 3 er tussen, en als ik geluk heb dan haal ik de laagste mogelijke signaalsterkte, meestal valt de verbinding gewoon weg bij gebruik.
Als je buitenom kunt met versterking zou het lukken.......
Maar ik zit hier op zolder, had mijn accesspoint eerst hier staan... Beneden internetten wou dus nauwelijks, dus inderdaad draadje trekken naar verdieping lager en tegen plafond geschroefd. Nu krijg ik wel 11mbit connectie beneden.......

Zei ik al, Accesspoints en beton.........

Verwijderd

Osiris schreef op 16 februari 2004 @ 22:34:
25 meter is toch niet zo'n ramp om via de dakgoot te leggen met UTP? Ff vragen aan de tussenliggende buren :)
Heb nog nie begrepen of het de overbuurman was :P
Zou dan was lastiger worden :*)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Met 2 externe attenes die zicht op elkaar hebben, is het zeker wel mogelijk. Maar dan moet je wel iets betere(duurdere) accespoints gebruiken

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Black-Xjuh
Goedkope hebben dus niet deze uitgang voor een externe antenne?

Verwijderd

Black-Xjuh schreef op 16 februari 2004 @ 22:39:
Goedkope hebben dus niet deze uitgang voor een externe antenne?
Dat niet en de zender is vaak niet krachtig genoeg...
Zei ik al, wordt vaak een duurdere onderneming

• Black-Xjuh
Maarals ik het access point nou in de schuur zet of iets? Dan word het natuurlijk een verhaal van een houten wandje van een centimeter of 3? En wat plantjes ;)

Zou dit misschien wel lukken?

Verwijderd

Black-Xjuh schreef op 16 februari 2004 @ 22:44:
Maarals ik het access point nou in de schuur zet of iets? Dan word het natuurlijk een verhaal van een houten wandje van een centimeter of 3? En wat plantjes ;)

Zou dit misschien wel lukken?
Hoe korter de afstand zonder onderbrekingen hoe beter het signaal, das een feit !

• Black-Xjuh
Maar een houten schuur is denk ik een ander verhaal dan een gewapend betonnen muur of zal dit nog steeds een probleem blijven?

Verwijderd

Black-Xjuh schreef op 16 februari 2004 @ 22:47:
Maar een houten schuur is denk ik een ander verhaal dan een gewapend betonnen muur of zal dit nog steeds een probleem blijven?
Hout is iid beter dan beton!

Maar het blijft gokken of testen.............

Verwijderd

hout is idd beter dan beton.

Maar waarom al die moeite ? Kan de overbuurman niet zelf een abbo nemen ?

• Black-Xjuh
T gaat ook om gewoon het netwerk en bedoeling is dan 8/1 lijntje :)

Maarja eigenaar van digisat.nl verkoopt linksys zooi en is vriend van me vader dus kan denk ik wel ff wat regelen om te testen :)

Jullie horen het nog wel :)

En zijn er anders nog mensen die bepaalde aanraden waar eventueel externe antenne op aangesloten kan worden?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:09
op linksys kun je dus externe antennes aansluiten, en tsja ik zou ook zeggen dat je misschien beter een dakgootkabel kunt gaan leggen, dan de utp eerst in een gewapende tuinslang doen en dan in de dakgoot leggen, kun je in 10 minuten doen lijkt mij en de buren hoeven daar niks van te weten.

en anders: 1 senao ap ophangen op zolder(naar adslmodem) en een clientje bij de buren op zolder, dat moet makkelijk lukken

senao heeft een hoger uitstralings vermogen dan linksys, en een zolder heeft meestal niet veel opstakels die in de weg zitten

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Black-Xjuh
Jah zou ook nog kunnen maar ik denk dat ik met externe antenne niet veel vermogen nodig zal hebben, het is dan een afstand van 20/25m vrijzicht die de antennes op elkaar hebben.
Pagina: 1