Corrupte Uploads bij MSN

Pagina: 1
Acties:

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb sinds ik mijn nieuwe PC heb een heel raar probleem. Bijna al mn uploads naar andere mensen zijn corrupt! :(

Als ik een .jpg stuur kan ze bijvoorbeeld niet worden opgebouwd of geeft alleen groen weer en ik had het vanavond voor het eerst bij een grote doc met plaatjes (330 kb) ook.

Mn PC is OC't (van 2500+ naar 3200+) maar is 30 uur prime95 stabiel en ook memtest gaf na 6 uur testen geen errors. :)
Als ik het bestandje zelf open lukt het nog wel. :?

Enige indicaties:
Ik heb Photoshop CS geinstalled, misschien is de compressie anders?
Ik zit achter een router, maar filetransfers lukken wel

Iemand enig idee? :?
Ik heb google en de search al gebruikt, maar niets gevonden.

Omelette du fromage!

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb je dat probleem allen bij het oversturen van plaatjes? Test ook eens met andere bestanden. Je kunt ook checksums maken om er zeker van te zijn dat het niet aan het versturen ligt.

• Kleenex
  • Niet online
virusje ?

• dxta
  • Niet online
Nope gister nog gescanned :)
compie schreef op 16 februari 2004 @ 22:17:
Heb je dat probleem allen bij het oversturen van plaatjes? Test ook eens met andere bestanden. Je kunt ook checksums maken om er zeker van te zijn dat het niet aan het versturen ligt.
Het is idd voor 90% bij plaatjes (wat stuur je anders via MSN :P)
Maar dus vanavond ook bij een .doc (wel met plaatjes erin).

Hoe kan ik die checksums toepassen? Moet de downloader dan ook een MD5 hash maken ofzo? :?

[ Voor 65% gewijzigd door dxta op 16-02-2004 22:53 ]

Omelette du fromage!

Verwijderd

nog simpeler, upload eens een .txt file (die je voor de zekerheid renamed naar .jouwfavorieteextensie).

dan zie je snel genoeg of er iets mee gebeurt.

• dxta
  • Niet online
Hier ff een voorbeeld:

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/parimask/download/voor.jpeg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/parimask/download/na.jpg

Omelette du fromage!

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je moet echt ff testen of het met andere bestanden wel goed werkt. Probeer het bijv. eens met een zip bestand. Als je die kunt uitpakken na het ontvangen dan weet je bijna zeker dat het goed is gegaa. Daar zit namelijk checksum controle ingebouwd.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Mn PC is OC't (van 2500+ naar 3200+) maar is 30 uur prime95 stabiel en ook memtest gaf na 6 uur testen geen errors.
Heb je het ook al zonder OC geprobeert?
Als ik het bestandje zelf open lukt het nog wel.
Je verstuurd het, krijgt het trug en kan het wel weer openen? :? Als dit het geval is moet je het probleem denk ik lokaal gaan zoeken. iig niet in checksums ed. :)

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ja, het zou me niks verbazen als je netwerkkaart/IDE-controller de overclock niet lief vindt. Memtest en Prime95 testen eigenlijk alleen de northbridge, de PCI-bus en aanhangende dingen niet dus...

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Hoe is je devider dan ? Fsb? mem etc?

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Is dit mischien packetloss, of collision errors?
Heb je poort 6891 op je router wel open staan???? zoniet kan het je router zijn die steeds de poort dichtgooit als je upstream even stopt !
Is je netwerkkaart nog wel helemaal in orde?

• dxta
  • Niet online
Pakjebakmeel schreef op 17 februari 2004 @ 12:10:Je verstuurd het, krijgt het trug en kan het wel weer openen? :? Als dit het geval is moet je het probleem denk ik lokaal gaan zoeken. iig niet in checksums ed. :)
Nee ik bedoel dat het plaatje er bij mij dus wel normaal uitziet, ook nadat het verzonden is. (niet dat het bestand zel dan veel veranderd maar ok |:()
misbehavingman schreef op 17 februari 2004 @ 12:18:
Ja, het zou me niks verbazen als je netwerkkaart/IDE-controller de overclock niet lief vindt. Memtest en Prime95 testen eigenlijk alleen de northbridge, de PCI-bus en aanhangende dingen niet dus...
Ik zit op een NF7-S v2.0 en die heeft AGP/PCI lock, dus daar kan het niet aan liggen. (Draai btw SATA dus IDE is het zker niet :+)
Pakjebakmeel schreef op 17 februari 2004 @ 12:45:
Hoe is je devider dan ? Fsb? mem etc?
1:1 maar mn geheugen is Twinmos pc3200 wat dus sowieso al op 200 Mhz kan.
HyperDevil schreef op 17 februari 2004 @ 13:01:
Is dit mischien packetloss, of collision errors?
Heb je poort 6891 op je router wel open staan???? zoniet kan het je router zijn die steeds de poort dichtgooit als je upstream even stopt !
Is je netwerkkaart nog wel helemaal in orde?
Het rare is dat als ik iets upload naar de nieuwsgroups of een FTP er geen errors plaatsvinden. Alleen bij MSN komt dit voor.
Netwerkkaart zit btw on-board.

Todo:
Ik zal vanmiddag (als ik uit school ben) kijken op port 6891 open gooien helpt.
En daarna even testen met een .zip file :)

[ Voor 83% gewijzigd door dxta op 17-02-2004 13:07 ]

Omelette du fromage!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Dxta schreef op 17 februari 2004 @ 13:01:
Ik zit op een NF7-S v2.0 en die heeft AGP/PCI lock, dus daar kan het niet aan liggen. (Draai btw SATA dus IDE is het zker niet :+)
Sinds wanneer maakt een SATA-controller geen gebruik van de PCI-bus? Hetzelfde geldt voor je onboard netwerkkaart, het zijn allemaal PCI devices...
En volgens dit artikel: AnandTech test chipsets op PCI/AGP-lock zijn die locks niet allemaal zo effectief. Dus misschien is je PCI toch overklocked.
Ik stel voor dat je hem eens terug klocked om te zien of het probleem er dan ook is.

[ Voor 7% gewijzigd door BèR op 17-02-2004 13:09 . Reden: NIC ]

• dxta
  • Niet online
Hmm heb dat artikel ook net gelezen, maar er worden geen nforce-2 mobo's getest.
Als nog, zal het vanmiddag even proberen :)

Omelette du fromage!

• dxta
  • Niet online
Update:
Het probleem lijkt verholpen, het lag aan de MTU-size in mn router.
Volgens E-tech moet deze bij Wanadoo 1300 zijn, dat zal dan wel niet gelden voor Broadband, want op 1500 (default) werkt alles naar behoren :)

Tx voor jullie tips! _/-\o_

Omelette du fromage!

Pagina: 1