Toon posts:

WinXP opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik met partition magic geprobeert om de indeling van mijn harde schijven te veranderen. DIt is helaas mislukt, en ik heb verschillende dingen geprobeert om het te maken, zoals partitie-eigenschappen aanpassen, nieuwe mbr- en boot sectors geschreven met de winxp cd, maar hij wil nog steeds niet starten. Ten einde raad heb ik geprobeert op een andere partitie winxp te installeren, zodat ik tenminste bij mijn programma's en bestanden kon (heb ze voor school nu heel hard nodig :(). Nadat het systeem opnieuw wil opstarten, krijg ik hezelfde scherm.
Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk bij windows, omdat ik wel freebsd kan installeren.
Als windows geladen moet worden, loopt het hele zaakje vast, en verschijnen er her en der op het scherm gekleurde vakjes. Het hardware-overzicht scherm (niet waar het geheugen wordt getelt e.d.!!) is nog in beeld. Verder doet het systeem helemaal niets meer.

Is dit nog op te lossen zonder mijn windows partitie te verwijderen?

Ik kan overigens nog wel bij mijn files via de herstelconsole van de windows xp cd's, dus mijn partities zijn nog intact.

Verwijderd

opstarten via de gemaakte floppy's met pm en je kan meestal de fout wel opsporen en verhelpen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met de Partition Magic floppy's onder andere het volgende geprobeert:
- huidige partitie active zetten
- fdisk gebruiken om nieuw mbr te schrijven (weigert ie te doen, omdat het oude mbr niet opgeslagen kan worden.
- windows partitie uit de extended ruimte gehaald.

wat ik overigens nog ben vergeten te melden |:( is dat mijn windowspartitie is verandert van D: naar C:. Dit was niet de bedoeling, maar het is (door een fout van mijn kant?) toch gebeurt. Is drivermapper ook te gebruiken vanaf de floppy's?

Verwijderd

Probeer eens vanuit de console om c:\boot.ini te editeren. Wellicht zal je daar de opstartpartitie moeten aanpassen