Kan het met elkaar overweg?

Pagina: 1
Acties:

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik heb eindelijk mijn systeempje bij elkaar gezocht. Het volgende zou het moeten worden:

AMD Athlon XP 2500+
Abit NF7 moederbord
MDT 256 MB DDR PC3200
Maxtor 80 GB 7200rpm 8 MB cache
Spire Whisperrock IV
Club 3D radeon 9200SE 64MB
:)

Zitten hier onderdelen bij die niet met elkaar overweg kunnen? Ik heb wel gelezen dat sommige merken geheugen niet met bepaalde merken moederborden samen kunnen. En ik zou ook graag weten of de whisperrock IV gaat passen op het moederbord, of dat er condensatortjes of andere dingen in de weg zitten.

P.S. ik hoef géén advies in de trant van: "Oh, maar mijn merk mobo is beter dus die moet je nemen" of "die SE is niet goed, koop toch een pro" want dat soort topics vinden de modjes niet leuk :). Het gaat mij specifiek over evt. problemen die de combinatie van onderdelen kan geven

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Dat werkt :)

pc2700 is ook voldoende en haalt geloof ik vaak betere CAS waardes.. toevallig op irc opgepikt, nog geen ervaring mee eigenlijk.

[ Voor 86% gewijzigd door Oxi op 16-02-2004 22:02 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Oxigun schreef op 16 februari 2004 @ 22:00:
Dat werkt :)

pc2700 is ook voldoende en haalt geloof ik vaak betere CAS waardes.. toevallig op irc opgepikt, nog geen ervaring mee eigenlijk.
Het is ook niet de bedoeling dat de processor op 166 fsb blijft werken ;)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Tante Truus schreef op 16 februari 2004 @ 22:06:
[...]

Het is ook niet de bedoeling dat de processor op 166 fsb blijft werken ;)
dan moet je idd pc3200 hebben, en als je wilt overclocken misschien andere koeling?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

Werkt op zich goed met elkaar samen. Als je wilt overclocken zou ik er een extra 80mm fan bijkopen die flink wat lucht verplaatst, en die op die Whisperrock plaatsen (de heatsink van die Whisperrock is erg goed, alleen de fan erop is niet zo krachtig) en 256MB geheugen is misschien iets aan de weinige kant met Windows XP als je flink wat programma's opengooit. Maar samenwerken zal het in principe toch wel.

Als je het echt 100% zeker wil weten van het geheugen, moet je even op de website van de mobofabrikant kijken en zien welke merken geheugen er ook echt getest zijn. Daarvan weet je écht 110% zeker dat ze zullen werken, maar in principe moet ieder merk werken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®