Kodak 200 ASA filmrolletjes

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41

Part

Helemaal niets.....

Topicstarter
Bij het kruitvat zag ik de volgende aanbieding.
4x Kodak 200 ASA filmrolletje voor 4,99 euro.

Nu gebruik ik meestal de Kodak Gold filmrolletjes en ben daar zeer tevreden over maar gezien de lage prijs van de niet "gold" rolletjes vraag ik me af wat de kwaliteit er van is.

Zijn deze te vergelijken met Hema, Kruitvat of AH eigenmerk filmrolletjes of zijn ze beter?

[ Voor 3% gewijzigd door Part op 16-02-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:06

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Het huismerk van de Hema schijnt Fuji te zijn, en tja, 5 euro voor 4 rolletjes is weinig. Zelf schiet ik vrijwel altijd op duurdere film, maar misschien is mijn smaak wat duurder. Als je met goed materiaal schiet, dan is een film zeker een belangrijke schakel, en stom om op te bezuinigen. Ik heb wel eens verhalen gelezen van mensen met analoge SLR's met dure objectieven, die dan de oudste goedkoopste film kochten en zich afvroegen waarom het resultaat toch maar zozo was.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
I'm with stupid :P

Vandaag € 10,- voor 2x Fuji 200 ISO (ASA is "officieel" verleden tijd -ik vind het ook stom, maar goed-) kwijt, en da's niet goedkoop zeg maar.

En da's dan een simpele film... Had laatst 5x Fuji Velvia 100 ISO diafilm (36 opn) voor € 54,- Da's dure shit :/

[ Voor 8% gewijzigd door Willem op 16-02-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part

Part

Helemaal niets.....

Topicstarter
Oja... ISO natuurlijk. :)

Maar hebben jullie ook ervaring met de goedkope Kodak film.

Ik heb zelf al wel eens de AH huismerk film gebruikt maar die viel me erg tegen.
Daarom vraag ik me af of kodak film van de zelfde kwaliteit is of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Haal anders gewoon zo'n doosje van 3 Fuji Superia New voor iets van 9 euro voor 400 film. Goede film, redelijk contrastrijk, kleuren zijn aardig verzadigd.

Willem, dat is, gok ik, gewoon Superia New 200? Da's dan echt duur hoor. Voor een NPH betaal je nog geeneens 5 euro per film! Velvia 100 is duur, maarruuhh... 10+ euro voor een filmpje is wel heel erg duur. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hillie op 16-02-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Die Velvia 100 kost voor een 5-pak bij Konijnenberg 38 euro. Betaal je wel verzendkosten, maar haal dan in 1 keer een hele hoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Mja ik hoor het wel meer ja, dat dat aan de dure kant is. Volgende keer toch maar in 1x een hele sloot films bestellen en dan maar 1x verzendkosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Doe ik ook, dat scheelt toch weer een hoop. Hmmm, vriesvakje begint weer leeg te raken, binnenkort maar weer eens een bestellinkje plegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Even voor de TS: ligt een beetje aan je fotografische aspiraties. Wil je gewoon snapshots maken dan is het een leuke film gezien de prijs. Wil je wat meer doen met de foto's (vergroten, of ben je wat kritischer naar het resultaat) neem dan een duurder rolletje. Gold is dan al weer beter, maar wil je nog een slag beter (fijnere korrel, natuurlijkere kleuren, portretfilm etc) neem dan een kwaliteitsfilm (die kosten alleen wel evenveel per rolletje als een 5 pak van die Kodak film!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part

Part

Helemaal niets.....

Topicstarter
Na wat zoeken op internet naar een antwoord heb ik alleen maar meer vragen.

BV
Op Kodak.com is er alleen keuze uit deze film soorten.

Value in 100 en 200 ISO
Clarity in 200 en 400 ISO
Versatility 400 en 800 ISO
ULTRA COLOR 100 en 400 ISO

Kodak Duitsland verkoopt:
Farbwelt 100, 200, 400 en 800 ISO
KODAK PROFESSIONAL PORTRA
400VC, 400NC, 160VC, 160NC, 100T en 800 Film

Kodak Nederland:

Gold 100 en 200 ISO
Ultra
High Definition
Royal Supra 200, 400, 800

Nu vraag ik me af zijn dit allemaal verschillende filmsoorten of worden de films onder verschillende namen verkocht?
En als dat laatste het geval is welke zijn dan het zelfde?

Vervolgens de niet gold film waarmee ik het topic starte komt op geen enkele site voor.
Is dit dan toch niet stiekem een van de bovenstaande filmsoorten?

(NB Het is wel handig te weten wat wat is omdat vrijwel alle film's die ik hier opnoem gewoon in Nederland te koop aangeboden worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Dat Portra spul is de professionele film van Kodak, Gold en de Royals zijn de consumentenedities. Farbwelt zie ik ook alleen op Duitse sites. Overigens worden de Portraatjes hier ook verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part

Part

Helemaal niets.....

Topicstarter
Schlecker, kamera-express en Konijnenberg en nog vele anderen verkopen hier in Nederland gewoon de Farbwelt film.
Maar zijn die nu het zelfde als de gold (ultra /High Definition) serie?

Volgens kodak.com zijn de ULTRA COLOR 100 en 400 ISO ook professionele film al heb ik het vermoeden dat dit andere film is dan de Ultra die hier verkocht word.

Maar welke film's zijn nu het zelfde of zijn ze allemaal verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ze zijn verschillend. De consumentenfilms zijn nogal van de verzadigde (en warme) kleuren, de Portra is bijzonder geschikt voor portretten (goede huidtinten, wat vaak lastig is), en die Ultra's zullen wel bijzonder pittig in de verzadiging zijn.

Die Farbwelt, dat klopt ja, bij nader inzien heb ik die ook wel eens meer gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part

Part

Helemaal niets.....

Topicstarter
Dus de:
Value Clarity Versatility in amerika komen niet overeen met de Farbwelt in duitsland en de gold (ultra /High Definition) in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Dat zou ik zo niet weten, stuur eens een mailtje naar Kodak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part

Part

Helemaal niets.....

Topicstarter
Hillie schreef op 21 februari 2004 @ 00:07:
Dat zou ik zo niet weten, stuur eens een mailtje naar Kodak. :)
Heeft geen zin denk ik. Meestal willen ze niets weten van grijs of parallel import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Dan moet je het ook niet brengen alsof je die film hebt of gaat kopen, maar dat je graag wilt weten wat het verschil is met het spul dat je in het buitenland hebt gezien. :)

Overigens: Hun professionele en consumentenfilms zijn hier gewoon te krijgen (Portra, Ultra, Gold, Farbwelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part

Part

Helemaal niets.....

Topicstarter
Hillie schreef op 21 februari 2004 @ 09:18:
Dan moet je het ook niet brengen alsof je die film hebt of gaat kopen, maar dat je graag wilt weten wat het verschil is met het spul dat je in het buitenland hebt gezien. :)

Overigens: Hun professionele en consumentenfilms zijn hier gewoon te krijgen (Portra, Ultra, Gold, Farbwelt).
Die film heb ik al gekocht maar ik zou dus graag willen weten of er wel verschil bestaat tussen Gold en niet Gold.
Het zou me niet verbazen als het gewoon de zelfde film is die onder verschillende namen verkocht word.
En dit vermoeden word alleen maar groter door dat voor ieder land weer ander benamingen gebruikt worden.

Het zou dus wel mooi zijn als iemand me kon vertellen wat nou wat is.

Dat er nog beter film bestaat maakt me niet zo veel uit voor meer als 80% van de fotoŽs die ik maak. Waarom nog meer geld uitgeven als het al goed is.
Als het nog beter moet ga ik wel naar rol film of platen. :)

Daarbij heb ik geen film in het buitenland gezien.
Vrijwel alle film die ik opnoem is gewoon in winkels in Nederland te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Gold is volgens mij de wat warmere versie, wat Jan de Consument als 'beter' beschouwt. Ideale film voor familieuitjes en feestjes. Als je buiten op stap bent is Fuji Superia een aanrader bij consumentenfilms: pittig contrast, goede verzadiging en sterk in het blauw (lucht). Beide films zijn dus de minder subtiele consumentenfilms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 15:36

BaRF

bijna kerst

beetje offtopic, maar wat is het effect van overjarige diafilm? op mn werk ligt nog een 3pak velvia 50 met als datum 07/03, en het schijnt dat je maffe kleuren krijgt he? Aangezien ik er nog steeds wel een beetje geld voor moet geven ga ik het niet proberen als het resultaat bijvoorbeeld gewoon een bruine drab is :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:17

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik zat net te denken om een topic met een gelijksooritge vraag te openen.

Kun je zeggen dat de concurentie op filmpjes gebied zo groot is, dat het eigenlijk simpel samen te vatten is met
code:
1
prijs == kwaliteit

Enkele uitzonderingen mischien daar gelaten, maar als n00b kan ik dus dit als leidraad nemen?

* Tukk begrijpt doordat hij met fotografie is begonnen een beetje wat pc-n00bs moeilijk vinden aan de hele IT-wereld.. :)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Barf: je kunt het ook gebruiken in een testje met cross-processing (dus in C-41 negatiefproces gooien). Kun je leuke resultaten mee halen, en hoe ouder de film, hoe funkier de resultaten kunnen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Probeer het en je weet het. Hangt ook van je camera af, voor mn reserve-Pentaxje voor de zomer vakanties kan het me weinig schelen. Net wat er bij de fotograaf in de drie-halen-twee-betalen aanbieding is :P Maar met dat toestel doe ik ook een jaar met een rolletje.

M'n vrouw gooit in dr Nikon F80 meestal Ilford spul, geen idee wat het kost maar het ziet er behoorlijk goed uit. Misschien eerst eens rolletjes van 12 kopen van verschillende merken, en kijken of je verschil ziet in je opnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ilford Delta 100 en Delta 400 zijn mooie films, met fijne korrel. Soppen in de Rodinal en je krijgt mooie scherpe resultaten met een goede korrel. :)

Pagina: 1