Toon posts:

Garantie Videokaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag zat ik lekker StarWars Galaxies te spelen... stop m'n PC er opeens mee.
Na restart blijkt windows XP m'n Club 3D Radeon 9500 128MB non-pro niet meer te herkennen.
No problem, gewoon opsturen en nieuwe vragen dacht ik.
Totdat ik werd gewezen op garantie beperkingen... laat ik indertijd de bios hebben geflashed om hem over te clocken. Dat laatste heb ik toch maar achterwege gelaten, maar die andere bios staat er nog wel op.

Weet iemand of dit problemen kan leveren met de garantie en/of waar ik de orginele firmware vandaan kan halen? Het kreng is slechts een half jaar oud!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 12:15

ReseTTim

Chocolate addicted

winkels kijken vaak niet eens naar de bios versie.. dus je kan hem gewoon terug brengen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Als ze dat zien hebben ze een reden om je geen nieuwe te geven :)

Maar je kan er toch vlug het originele weer in flashen?

Verwijderd

alleen je 9500 is nergens meer te koop denk ik
dus zal je een 9600XT/pro krijgen en bij sommige winkels moet je dan zelf bijbetalen ligt aan de winkel zelf :)

Verwijderd

Topicstarter
ReseTTim schreef op 16 februari 2004 @ 21:24:
winkels kijken vaak niet eens naar de bios versie.. dus je kan hem gewoon terug brengen..
Mja dat hoopte ik ook, maar van ***** computers kreeg ik anders het volgende:

Hallo,

als de vga kaart stuk is dan sturen wij hem op voor garantie. De kaart moet in de originele verpakking en toebehoren naar ons opgestuurd worden, en goed verpakt anders zien wij ons Genoodzaakt hem te weigeren.Wij gaan de kaart uiteraard testen en blijkt dat de kaart niet stuk is dan berekenen wij € 30,00 onderzoekskosten + Verzendkosten. Als de kaart overgeclockt is en niet meer in de originele staat( cooler vervangen) dan vervalt de garantie en zijn de kosten die club 3D daarvoor rekent voor u excl. verzendkosten wij maken u daar op attent anders vervalt u in extra kosten ook wij kunnen daar hellaas niks mee.
Graag een kopie van de factuur mee sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 21:26:
Als ze dat zien hebben ze een reden om je geen nieuwe te geven :)

Maar je kan er toch vlug het originele weer in flashen?
Ik heb de orginele niet meer :(
HD is kapot gegaan, heb nu nieuwe, maar de oude BIOS is dus verdwenen :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 21:26:
alleen je 9500 is nergens meer te koop denk ik
dus zal je een 9600XT/pro krijgen en bij sommige winkels moet je dan zelf bijbetalen ligt aan de winkel zelf :)
I know, was ik al bang voor.
Mijn bagger PC met 9500 non pro had gewoon veel meer 3D mark punten dan
de gloednieuwe bak van m'n neefje met 9600 non pro
*Zucht* maar daar moet ik maar mee leren leven.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Ehhhh, dat is het risico van overclocken....... Je wilt meer snelheid voor weinig geld, dat geeft het risico van de boel slopen, dus je moet niet piepen om garantie als-ie dan ook echt stuk gaat! Eigen schuld, dikke ...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb em _NIET_ overgeclocked, alleen bios geflashed.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:42
Met als doel overclocken. Lijkt me duidelijk, je hebt de kaart 'getweaked' om er meer uit te kunnen halen.

Maar ontopic. Gewoon zoveel mogelijk origineel opsturen. Grote kans dat ze niet eens naar die bios kijken en dat je gewoon een andere van club3d krijgt.

Verwijderd

Dat is ook een type van overclocken hoor.
Dus ik denk dat je pech hebt.

Verwijderd

offtopic:
Overklokken neemt risico's mee. Men moet deze risico's goed weten voordat men er aan begint. dit geldt ook voor flashen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 21:30:
[...]

I know, was ik al bang voor.
Mijn bagger PC met 9500 non pro had gewoon veel meer 3D mark punten dan
de gloednieuwe bak van m'n neefje met 9600 non pro
*Zucht* maar daar moet ik maar mee leren leven.
Ben bang van wel...

Op zich is die disclaimer die je hierboven meldt ook onredelijk- als jij kunt aantonen dat het defect losstaat van welke mod dan ook kan de verkoper zo niet hun verantwoordelijkheid ontlopen. Maar zie dat maar eens aan te tonen...

Bovendien is de eis van oorspronkelijke verpakking overdreven. Zolang het degelijk (antistatisch en tegen fysieke schokken bestand) ingepakt is, mogen ze het niet weigeren- die eis van originele verpakking is alleen terecht als je wilt ruilen of geld terug wilt vragen.

Oslik blyat! Oslik!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Als ie echt kapot is, kunnen zij ook de pc niet meer booten, en dus ook niet zien dat er een andere BIOS op staat... of ligt dat aan mij? :P

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Topicstarter
X-G schreef op 16 februari 2004 @ 21:46:
Als ie echt kapot is, kunnen zij ook de pc niet meer booten, en dus ook niet zien dat er een andere BIOS op staat... of ligt dat aan mij? :P
err PC ?
Ik heb alleen de videokaart daar gekocht.
Je kunt de computer met de videokaart wel opstarten maar.....
daar is ook alles mee gezegd. Windows start op en dat is dan ook al het grafisch geweld dat ie nog aankan. Kaart is dus deels stuk.

Hier stond een voorstel tot sabotage van een kaart om niet op overclocken betrapt te worden en dus toch garantie te krijgen

Modbreak:

Wat je hier voorstelt is oplichting puur en simpel :(

Niet alleen moreel verwerpelijk maar ook absoluut niet gewenst op dit forum- zie de algemene voorwaarden mbt illegale praktijken. De eerstvolgende die in deze richting verdergaat kan een OW verwachten :o

[ Voor 59% gewijzigd door dion_b op 17-02-2004 00:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 23:56:
[...]

err PC ?
Ik heb alleen de videokaart daar gekocht.
Je kunt de computer met de videokaart wel opstarten maar.....
daar is ook alles mee gezegd. Windows start op en dat is dan ook al het grafisch geweld dat ie nog aankan. Kaart is dus deels stuk.

<font color=red>Hier stond een voorstel tot sabotage van een kaart om niet op overclocken betrapt te worden en dus toch garantie te krijgen</font>

<font color=blue>
Modbreak:

Wat je hier voorstelt is oplichting puur en simpel :(

Niet alleen moreel verwerpelijk maar ook absoluut niet gewenst op dit forum- zie de algemene voorwaarden mbt illegale praktijken. De eerstvolgende die in deze richting verdergaat kan een OW verwachten :o </font>
Mja oplichting, tis maar hoe je het bekijkt.
Die kaart is gewoon stuk buiten mijn schuld om, en de verkoper wilt zich op deze manier gewoon graag onder z'n plichten uit lullen.
Zoals ik in het weggehaald stuk al zei: ik was het verder niet van plan, maar het begint op zo'n manier wel te jeuken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je vermeld nergens om wat voor bios het gaat. Als het gewoon een nieuwere bios is die door de fabrikant zelf aangeboden wordt dan maakt het verder niet uit.
Zelfde als met een moederbord, als ik daar een nieuwere officiele bios inflash dan maakt dat verder ook niet uit voor de garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 17 februari 2004 @ 15:18:
Je vermeld nergens om wat voor bios het gaat. Als het gewoon een nieuwere bios is die door de fabrikant zelf aangeboden wordt dan maakt het verder niet uit.
Zelfde als met een moederbord, als ik daar een nieuwere officiele bios inflash dan maakt dat verder ook niet uit voor de garantie.
Ik heb een "ge-unlockte" BIOS versie er indertijd overheen gehaald.
Zodat het mogelijk was dat ding hadwarematig over te clocken.
Echter, nooit van de mogelijkheid gebruik gemaakt.
Indertijd een lange thread over modden op dit forum. Stonden ook de links.
Als iemand me de orginele, danwel een nieuwere (officiele) versie kan geven, ben ik content (kan het niet op de club3d site vinden).
Dus voor de Club 3D Radeon 9500 non-pro 128 MB.
Ik heb vele sites gezien met orginele bios roms maar niet die van club 3D in combinatie met 9500 non-pro 128mb.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 15:30 ]

Verwijderd

dat van bios flashen valt nog wel mee hoor, ik geloof dat het probleem daadwerkelijk moet voortkomen uit de biosflash, dan vervalt de garantie.
(althans bij moederborden iig wel)

In geval van overclocking kan je dat direct zien (doorgebrandde chips op de pcb).
Maar originele toebehoren vind ik maar raar, dan zou je garantie vervallen als je de doos zou weggooien, dat is dus onzin.

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
Kun je windows nog wel opstarten met die 9500?

Verwijderd

Topicstarter
LordRAN schreef op 17 februari 2004 @ 15:30:
Kun je windows nog wel opstarten met die 9500?
Yep, en dat is zo'n beetje alles.
Hij heeft zelfs problemen om windows graphics te kunnen laten zien.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Maar de oude bios erin zetten is geen oplossing? Misschien doet hij het met de oude bios gewoon wel.

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 17 februari 2004 @ 15:44:
Maar de oude bios erin zetten is geen oplossing? Misschien doet hij het met de oude bios gewoon wel.
Ik heb hardwarematig niks veranderd, met "andere bios" doelde ik op software matig flashen.

Ik ben die rom kwijt, omdat m'n hardeschijven het 2 maanden geleden hebben begeven.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 15:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 15:49:
[...]

Ik heb hardwarematig niks veranderd, met "andere bios" doelde ik op software matig flashen.

Ik ben die rom kwijt, omdat m'n hardeschijven het 2 maanden geleden hebben begeven.
ik meen me te herrineren dat Diniz ook een club 3d radeon 9500 non-pro 128 mb heeft(met 9700 pro bios:9) misschien hem ff lief aankijken voor het 9500 bios.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vind dat die verkoper alle recht heeft om het te weigeren. Wat je achtergrond er ook van is geweest is mooi voor jou maar niet voor de verkoper/winkel. Ik ben heel eerlijk erin. Als ik met een computer terug ga waar alles in vervangen is en ik breng deze terug naar de winkel dan kan de verkoper toch ook niet zeggen ik ga je toch garantie geven?

Het is je eigen risico en die heb je genomen. Je hebt de voorwaarden overtreden wat je gewoon moest weten. overklokken is leuk en aardig maar bewijs maar dat jij dat niet hebt gedaan netals het flashen van die kaart en die koeler vind ik genoeg reden om een videokaart te weigeren. Ik ben zelf ook verkoper maar ik weet hoe het voelt voor een klant maar ik kan er niets aan doen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:09
hehehe en die gasten van die computerzaak checken continu GoT op topics waar hun naam in verschijnt :).... wist je dat al? })

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Waar staat de naam van die zaak dan?

Verwijderd

ah gossie wat leuk meelmark }:O

wat maakt dat nou uit. maarja de ts heeft zelf het risico genomen
de bios te flashen en nu de kaart kapot is heb je gewoon geen
recht op garantie.

Verwijderd

Topicstarter
itsalex schreef op 17 februari 2004 @ 20:16:
Ik vind dat die verkoper alle recht heeft om het te weigeren. Wat je achtergrond er ook van is geweest is mooi voor jou maar niet voor de verkoper/winkel. Ik ben heel eerlijk erin. Als ik met een computer terug ga waar alles in vervangen is en ik breng deze terug naar de winkel dan kan de verkoper toch ook niet zeggen ik ga je toch garantie geven?
err, lekkere scheve vergelijking.
Er is hardwarematig niks verandert.
Als jij met je pc waar eerst windows op stond, maar nu linux, terug naar de vekoper gaat, kan ie toch ook niks weigeren?
Het is je eigen risico en die heb je genomen. Je hebt de voorwaarden overtreden wat je gewoon moest weten. overklokken is leuk en aardig maar bewijs maar dat jij dat niet hebt gedaan netals het flashen van die kaart en die koeler vind ik genoeg reden om een videokaart te weigeren. Ik ben zelf ook verkoper maar ik weet hoe het voelt voor een klant maar ik kan er niets aan doen.
Okay, dus _stel_ ik heb de oude bios bewaard, en _stel_ ik overclock em totdat ie half dood is, flash de oude bios erover.... niks aan het handje ??
en waar staat dat ik een andere koeler erop heb gezet ??

Verwijderd

Topicstarter
meelmark schreef op 17 februari 2004 @ 20:22:
hehehe en die gasten van die computerzaak checken continu GoT op topics waar hun naam in verschijnt :).... wist je dat al? })
Mja, kreeg *plots* e-mailtje waarin werd gevraagd of bij mijn kaart de bios geflashed was. Thx anyway :)

Anyway, ik wil DiamondComputers hartelijk bedanken voor hun support.
Koop er nooit meer.
Niet omdat ik m'n zin niet kan doordrijven, maar om hoe ze hun zaakjes afhandelen en het waardeloos nederlands taalgebruik tijdens de correspondentie.
Meer het idee dat ze zichzelf aan het indekken zijn, dan dat ze echt daar voor me zijn om me te helpen met m'n probleempje.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 23:20 ]

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
toch vind ik dat van die orginele verpakking wel interresant wie bepaalt dat de winkel of de fabrikant?

wie weet daar meer van?
je moet dus al je dozen bewaren zeker (kan ik wel een garage box gaan huren)

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 17:05:
[...]
Ik meen me te herrineren dat Diniz ook een club 3d radeon 9500 non-pro 128 mb heeft(met 9700 pro bios:9) misschien hem ff lief aankijken voor het 9500 bios.
Hoe kan ik met hem in contact komen?
In z'n profiel kan ik geen e-mail adres terugvinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 23:24:
[...]

Hoe kan ik met hem in contact komen?
In z'n profiel kan ik geen e-mail adres terugvinden.
e-mail mij maar ff: Radeon_rulezzzz@hotmail.com dan help ik je....geen zin om zn e-mailadres hier neer te zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben alvast contact opgenomen met club 3D voor u 9500 vga kaart nu is
onze vraag en die van club 3D zit er nog
Het originele bios ook op?
Want dan vervalt ook de garantie hellaas volgens club 3D.
Hallo,

Wij hebben u een mail gestuurd over het bios van de vga kaart hellaas nog geen reactie van u kant.
wij werden erop attent gemaakt dat er iets geschreven was op tweakers over garantie videokaarten,
wat blijkt nu dat het van u afkomt en u wel degelijk het bios geflasht heb met een ge-unlockte" BIOS
wij moeten hellaas de garantie weigeren volgens club 3D.
wij hebben u naar alle redelijkheid proberen te helpen maar op tweakers lezen wij hellaas toch iets anders

Garantie Videokaarten

mvg diamondcomputers
tis btw "helaas".
en het lijkt me sterk dat jullie al die keren dat jullie club 3D vermelden daadwerlijk contact met hun hebben opgenomen... Jezelf ingraven noem ik dat.
Anyway, ik ken gelukkig genoeg mensen die me WEL kunnen helpen.
Thx for the support *not*
Pagina: 1