Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding maakt raar een geluid, maar pc start niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Komt ie...

Het begon allemaal met een atx kabel messen.. ik draai netjes ijzerdraad om mijn Dikke ATX kabel. Dus dat was okee.. daarna heb ik even de voeding geopend en al het stof e.d eruit geblazen.

Toen ik alles weer klaar had staan deed me pc het niet.... Als ik op de powerknop druk dan hoor ik wel een soort vaag klikkend stroom geluid van een halve seconde :( .

Ik heb alle mesh er weer af gehaald , maar dat gaf geen effect! Ik had de kabel een paar keer erin en eruig gestopt en toen deed hij het weer. Ik d8 : eindelijk, probleem opgelost!

Maar nu ik vandaag ff wat draden wegwerk geeft de PSu weer hetzelfde probleem.. en nu blijkt dat ik hem niet maar aan de praat krijgt... Nu is er iets nieuws bijgekomen: Als ik de kabel in de ATx aansluiting doe van het mobo dan maakt hij soms ook dat geluid! een soort voltage/stroom geluid.

Ik weet absoluut niet wat het is.. Mischien heb ik kortsluiting gemaakt of maak ik aarde of zoiets? Hopelijk hebben jullie een idee. THnx ! :)

spec: Standaart aopen voeding bij CQ 80 ( of zoiets)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 21:28 ]

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
misschien moet je ff kijken of er niet iets mee naar binnen is gegaan toen je je voeding weer dicht deed (een stukje bloot draad ofzow) ook even controleren of er geen soldeer is losgelaten toen je iets met die draaien deed gewoon zachtjes peuren (ZACHTJES!) aan die draden en kijken of er van dat soldeer meedanst op het printje

edit:

ik denk niet dat het een directe kortsluiting is want dan klapt de zekering van je psu wel door (of anders je stop wel in de mkast.) kijk ook ff naar die zekering of die niet zwart / doorgebrand is

[ Voor 25% gewijzigd door alexandersamson op 16-02-2004 21:26 ]

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik zal even kijken... ik edit wel als ik iets gevonden heb of niet.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:41

Exigence

dnkroz

Kan ook een lamme ATX stekker zijn....

• alexandersamson
erik9287nl schreef op 16 februari 2004 @ 21:39:
Kan ook een lamme ATX stekker zijn....
idd dat er zon konnektortje is losgeschoten uit zn sokje kan je ook op controleren lijkt me niet moeilijk anders moet je tog een nieuwe voeding nemen als je nix gevonden hebt ?

Verwijderd

Topicstarter
[dubbelpost] admin, graag deze evn weghalen :|

sorry voor de dubbelpost, deze pc waar ik nu opzit is nogal traag :X

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
IK heb de voeding geopend en heb een stekkertje er ff opniew ingedaan en die vastzittende kabels een beetje verbogen..

Ik heb daarna de voedign ondersteboven gehangen en nu doet ie het weer :)

KAn dat ondersteboven hangen trouwens kwaad? anders draai ik hem ff

• alexandersamson
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 21:50:
IK heb de voeding geopend en heb een stekkertje er ff opniew ingedaan en die vastzittende kabels een beetje verbogen..

Ik heb daarna de voedign ondersteboven gehangen en nu doet ie het weer :)

KAn dat ondersteboven hangen trouwens kwaad? anders draai ik hem ff
misschien is tog een soldeerlasje een beetje brak of een scheurtje in een kabel maar onderste boven kan geen kwaad al ie maar koel blijft ;)

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:31

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Een elektisch klikkend geluid, dat klinkt al een elco die de voeding help "opstarten" om et maar ff makkelijk te zeggen.
Maar als je em op zn kop hangt en hij doet et weer dan zou ik de onderkant van mn voeding nog maar es controleren.
[kleine tip]
Als je schoonblaast houd je voedings van dan even vast want als je die door luchtstroom laat draaien kan hij wel eens doorfikken
[/kleine tip]

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Toen ik net een nieuwe voeding had, had ik dit eerst ook. Toen bleek dat het molex-connectortje aan m'n diskettedrive niet goed zat. Bij mij was het dus een soort beveiliging.
Pagina: 1