[DHTML/JS] behaviors in IE6, action cancelled

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hallo,

Ik ben al een paar dagen bezig met een "quirk" van IE 6, althans, daar lijkt het op.

Ik heb een aantal behaviors die ik via CSS koppel aan bijvoorbeeld DIV's. Ik krijg geen javascript errors, en meestal werkt het allemaal naar behoren.
Nu krijg ik echter af en toe de melding:
De website http://... kan niet worden geopend.

De bewerking is afgebroken
En vervolgens een standaard IE-scherm "De pagina kan niet worden weergegeven".

Mijn webserver geeft in het logbestand netjes een code 200 (OK dus), dus het lijkt aan IE te liggen. Aangezien het ogenschijnlijk at random gebeurt, op verschillende pagina's, met verschillende behaviors, wordt ik er niet veel wijzer van.

Ik draai nu net twee dagen IE6, voorheen IE5 (op windows 2000 SP4). Heb de nieuwste versie van de MS site gehaald, het is de versie waar SP1 al inzit.
Misschien is deze versie gewoon buggy, want ik was straks ook even met phpMyAdmin aan het werk, en constateerde daar ook erg veel fouten: bij het verzenden van formulieren gaf phpMyAdmin geregeld aan geen input te hebben gekregen, en meer van dat soort vage problemen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja, maar het probleem waar ik vaak tegen aanloop, heeft voornamelijk te maken met mijn nieuwe buurman.

Sinds hij naast me is komen wonen, heb ik errug vaak jeuk als ik op de bank zit. Het lijkt ook alsof het alleen maar gebeurt als MTV Cribs op TV is.

Ik snap er echt de ballen van :?

Oftewel: ;)

• Heb je nog een vraag?
• Als je een concreet probleem hebt, geef dan ook concrete (relevante) code!

[ Voor 19% gewijzigd door BtM909 op 16-02-2004 21:18 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• B-Man
  • Niet online
Mijn vraag (;)): Herkent iemand dit? Weet iemand of er zaken in IE6 zijn, mbt tot javascript, die dit soort problemen kunnen veroorzaken? IE6 is redelijk nieuw voor me, al script ik al jaren voor IE5.

Ik zit nog wat meer te debuggen, en zie nu dat zodra ik de foutmelding krijg, IE geen verwijzingen meer laadt. Zo wordt dan niet eens het CSS bestand opgevraagd, waar ik vanuit de headers naar verwijs.

• B-Man
  • Niet online
OK, heb het zelf opgelost.

Vanuit een van de DHTML components (zo'n .htc file die je als behavior kunt gebruiken) vang ik het oncontentready-event af. In dit event voegde ik een DIV toe aan de BODY-tag. Door deze code pas uit te voeren zodra document.onload plaatsvind (het document is volledig geladen), is de foutmelding weg.
Krom dat IE dit niet zelf in een queue zet totdat de actie daadwerkelijk uitgevoerd is.

Voor de mensen die me niet volgen (:D), zie http://msdn.microsoft.com...node_entry.asp?frame=true voor meer informatie over DHTML behaviors, een erg mooie systeem voor IE-only webapps om code van presentatie te scheiden.