Lite-on DVDbranders..... verschil 411 en 451??

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-03 11:45
Ik wil dus een lite-on dvd-brander kopen, en mij leek zo'n 4speed +- brander wel iets. Maar je hebt dus twee versies, de 411 en de 451, zelfde specs,ze zijn vrijwel even duur, maar toch hebben ze een ander typenummer. Hoe zit dat?

Ik had ergens gelezen dat de 451 de zwarte versie was, maar ik heb ook al een witte 451 zien staan....

Iemand?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
451S (zo heet-ie) is een iets nieuwere uitvoering. Helaas weinig over te vinden, ook niet bij LiteOn zelf. Er is inmiddels al een nieuwe firmware voor (B). Ik heb zelf een witte, dus hij bestaat ook in het wit.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-03 11:45
pinockio schreef op 16 februari 2004 @ 21:03:
451S (zo heet-ie) is een iets nieuwere uitvoering. Helaas weinig over te vinden, ook niet bij LiteOn zelf. Er is inmiddels al een nieuwe firmware voor (B). Ik heb zelf een witte, dus hij bestaat ook in het wit.
Maar is die iets nieuwere ook beter, of juist alleen maar troepiger, of boeit het gewoon geen snee. Ik heb namelijk weleens een lite-on 12x brander gehad, en toen had ik de iets nieuwere versie gekocht (40x lezen ipv 32x) en daar is nooit 1 firmwareupdate voor gekomen, terwijl het voor die andere maar updates bleef regenen :(

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-03 23:14

Nitai

Live the life you love.

die 40 speed was ook zo goed als end-of-the-line....meeste mediacompatibiliteit had die 40 speed al ingebakken, hetzelfde geldt voor bugs. Ik heb ook een liteon 40 speed gehad, laatste firmware update die ik deed, was het flashen naar een 48x brander :)
Nooit problemen gehad met die brander, dus waarom beweren dat die andere 'troepiger' is alleen omdat ie geen firmware updates heeft gehad?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Er zit een andere PUH (lees/schrijf kop) in de 451s, hierdoor heeft deze snellere toegangstijden ivg met de 411s.
Bovendien zit in de Eeprom (niet de firmware) al de calibraties om op 8 speed te branden.

Dus volgens mij ben je beter af met 451s.

"Soylent Green is people!"

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:52
GrrRon schreef op 17 februari 2004 @ 11:05:
Er zit een andere PUH (lees/schrijf kop) in de 451s, hierdoor heeft deze snellere toegangstijden ivg met de 411s.
Bovendien zit in de Eeprom (niet de firmware) al de calibraties om op 8 speed te branden.

ik weet dat wel zeker......

no comment

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
GrrRon schreef op 17 februari 2004 @ 11:05:

Houd dat ook in dat het mogelijk is om dmv alleen een firmware flash de snelheid op 8X te zetten?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:01
Ja, alleen wel een gepatchte firmware. De eeprom bevat namelijk het typeaanduiding 451 en de firmware controlleert dat normaalgesproken.

Verwijderd

gnam :)
/me heeft een 451..

ik heb alleen problemen met 451 gebrande dvd+RW's in mijn pioneer dv-565-a...
dvd+R gaat goed...

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geldt datzelfde verschil dan ook voor 811 en 851? :?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Xandrios schreef op 17 februari 2004 @ 15:52:
[...]

Houd dat ook in dat het mogelijk is om dmv alleen een firmware flash de snelheid op 8X te zetten?
Lite-on 451S flashen naar 851S
Alleen dus de check uit de flasher halen. Geen eeprom hacking.
irritableskillz schreef op 17 februari 2004 @ 16:21:
Geldt datzelfde verschil dan ook voor 811 en 851? :?
Ja.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1