Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Nokia 6220 & GPRS via T-Mobile

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
T-mobile is niet het handigste als het GPRS betreft.
Met mijn nieuwe NOKIA 6220 kan ik email direct van de pop/imap server lezen, maar dat kan alleen met een duur GPRS abonnement en niet met de basis GPRS set die gratis is en 15 EUR/MB kost!!! Belachelijk gewoon.

Vroeg me af of de instellingen te tweaken zijn? (Zodat ik goedkoop af en toe mijn inbox via imap kan checken)
En of T-mobile als enige zo extreem duur is met GPRS? (Telfort slechts 1,50 EUR/MB???)

Komt nog bij dat de 2 spelletjes die ik via een OTA-bericht downloadde niet door zijn gekomen. Zowel (support@)clubmobile.com zuigt. Ook de Nokia softwaremarket heeft het betaalde spelletje niet geleverd. Dat zal wel aan de nieuwigheid van de 6220 liggen, want hij lijkt nog nergens te worden ondersteund.... Iemand andere ervaringen???

groeten,
Sjoerd

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Titelfix "NOKIA 6220 & GPRS VIA T-MOBILE" -> "Nokia 6220 & GPRS via T-Mobile"
Je hoeft echt niet zo te schreeuwen namelijk :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Je kan in de telefoon kiezen welke verbindingstype je wilt gebruiken voor internet.
Als je voor gsm gegevensdrager kiest, gaat het gewoon van je belbundel af(is wel geen GPRS, maarja). Qua snelheid maakt het niet eens zoveel uit. Zet ook je plaatjes uit tijdens het internetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 21:03:
Je kan in de telefoon kiezen welke verbindingstype je wilt gebruiken voor internet.
Als je voor gsm gegevensdrager kiest, gaat het gewoon van je belbundel af(is wel geen GPRS, maarja). Qua snelheid maakt het niet eens zoveel uit. Zet ook je plaatjes uit tijdens het internetten.
Weet ik en Ja, maar dat geeft nog geen antwoord op mijn andere vragen. Wat is nu bijvoorbeeld het verschil in instellingen voor t-zones GPRS en GPRS internet en andere betaalde GPRS abonnementen.

Hoorde trouwens wel van de helpdesk dat T-mobile met GPRS bundels gaat komen, misschien werpt dat een ander licht op de zaak...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 20:56:
T-mobile is niet het handigste als het GPRS betreft.
Met mijn nieuwe NOKIA 6220 kan ik email direct van de pop/imap server lezen, maar dat kan alleen met een duur GPRS abonnement en niet met de basis GPRS set die gratis is en 15 EUR/MB kost!!! Belachelijk gewoon.

En of T-mobile als enige zo extreem duur is met GPRS? (Telfort slechts 1,50 EUR/MB???)

groeten,
Sjoerd
Beste Sjoerd, als een ervaren gebruiker met T-Mobile kan ik je melden dat je ook zonder een GPRS bundel aan te sluiten je email kan lezen......

Het enige dat je moet doen is je APN adres wijzigen van WAP naar INTERNET!

THAt's ALL!!!!!

B)

Vragen? Mail me maar

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 20:56:

groeten,
Sjoerd
O JA! En T-Mobile heeft nu nog GPRS actief en GPRS Intensief

resp 5 en 15 euro p.mnd..... waarbij de MB's resp 2.50 en 1,- euro kosten i.p.v. de 15 euro zonder GPRS bundel......

dusssssss

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved!!! Het werkt! De helpdesk van t-mobile is best goed. Ze zijn ook bereid om te leren enzo. De NOKIA 6220 was nog onbekend, maar we kwamen er redelijk rap uit, via een terugbelactie.

Via GPRS-internet voor 9.80 EUR/MB (zonder GPRS tariefplan of andere extra maandelijkse bijbetaling) heb ik nu mijn email via imap.dds.nl op mijn beeldscherm.

Eerst moest er een nieuwe set dienstinstellingen gemaakt worden naast de al bestaande t-zones GPRS verbinding. Hiervan hoeft alleen het volgende ingesteld te worden:
Menu>Diensten>Instellingen>Instellen verbinding>(pak een lege)>Actieve dienstinstelling bewerken>
- Naam set instellingen>invullen bijvoorbeeld "email".
- Homepage> leeglaten
- Proxy's>Inschakelen(Default)
- Prim. Proxy's>:8080(Default)
- Sec. Proxy's>:8080(Default)
- Gegevensdrager>GPRS(Default)
- Instellingen drager>GPRS toegangspunt (Dat is de APN): internet (De rest kan ook default of leeg blijven.)

Menu>Berichten>Email>verbinden via>kies voor internet en dan voor de zojuist gemaakte set dienst instellingen. Deze set kan onder diensten weer gedeactiveerd worden.

That's all....
Have fun.

Verwijderd

Ik moet precies hetzelfde doen met mijn nokia 6230 ik heb ook zelf een dienst aangemaakt in het dienstmenu, als ik deze dienst wil gebruiken in het berichten menu dan staat die niet in het lijstje ? en de diensten die door T-mobile verzonden zijn die kan ik zelf niet editten, ik moet echt alles handmatig invoeren alleen die handmatige instellingen kan ik niet
Pagina: 1