Ik gebruik hier al jaren mijn creative 4.1 setje en ben daar content van, nu ben ik een pc aan het bouwen die enkel de mp3's (en wat MSN/email) in de living moet gaan verzorgen en daarvoor wil ik een 4/5/6.1 setje gebruiken. Nu is het probleem dat mijn broer zijn nieuwe inspire setje daar niet voor kan gebruiken aangezien deze bij het afspelen van mp3's maar twee speakers gebruikt. weet iemand hoe dit verholpen kan worden en/of welke setjes dan wel voldoen aan mijn eisen?
Bij je stuurprogramma kiezen voor de mode all-channel stereo? Eenzelfde vraag komt wel vaker voor, zoek gewoon ff goed.
edit: pc-sets worden trouwens ook al regelmatig behandeld.
edit: pc-sets worden trouwens ook al regelmatig behandeld.
[ Voor 21% gewijzigd door Rick_S. op 16-02-2004 21:06 ]
Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden
Met een Creative-kaart kan je bij de drivers de 'surround-mixer' installeren, waarbij je meerdere speakers als standaard kan selecteren..
Muziek wil je toch uberhaupt niet surround luisteren? Muziek is bedoelt voor 2CH, tenzij het een speciale concert CD is ofzo?
Ik ben toch malle pietje niet!
Idd, stereo of stereo met subwoofer. 3d muziek klinkt nogal k*tThe Legend schreef op 16 februari 2004 @ 21:07:
Muziek wil je toch uberhaupt niet surround luisteren? Muziek is bedoelt voor 2CH, tenzij het een speciale concert CD is ofzo?
He who controls the Spice, controls the Universe.
Als er iets is wat ik fijn vind is het wel muziek surround luisterenThe Legend schreef op 16 februari 2004 @ 21:07:
BlaBlaBla
Als je winamp gebruikt ligt het daar aan. Heb het zelfde probleem gehad bij mij thuis (5.1) en kwam erachter dat winamp 5.1 niet ondersteund. Kan wel een instelling zijn maar dat weet ik niet. Winamp 5.0 ondersteund volgens mij wel 5.1
Terwijl je andere plannen maakt
Gooi in winamp je hardwarebuffer aan en klaar ben je
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Wat is daar fijn aan dan? Begrijp me goed, ieder z'n ding hoorStrider schreef op 16 februari 2004 @ 21:23:
[...]
Als er iets is wat ik fijn vind is het wel muziek surround luisteren
Voor de duidelijkheid:
Volgens mij bedoelt de TS dat er 2x stereo wordt afgespeeld:
1x voor en 1x achter.
Volgens mij bedoelt de TS dat er 2x stereo wordt afgespeeld:
1x voor en 1x achter.
"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"
Ik zou een losse amp nemen met een speaker A en B knop en daar 4 speakers aan hangen
Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers
Ik heb DE oplossing voor jou.
Dee3 is een plugin voor winamp welke 2 ch stereo realtime upsampled naar 5.1
Meer info :
http://www.dee3.tk
Overigens kan 5.1 output heel erg interessant zijn voor je stereo mp3tjes.
5.1 output over spdif zorgt voor betere geluidskwaliteit omdat de standaard "5.1 (ac3)" de datastream tussen je digitale receiver en je geluidskaart veel beter regelt.
AC3 heeft een extra clock-sync welke ervoor zorg draagt dat de clock van je geluidskaart gelijk loopt met die van de receiver.
Gevolg : stabielere datastroom en een stuk betere geluidkwaliteit.
Bewijs : wie is wel eens opgevallen dat divx filmpjes met ac3 zo'n ontzettend veel dynamiek en zuiver geluid genereren?
Zou er nou ook eens een zo'n mooie plugin alleen dan zonder upsampling worden ontwikkeld voor foobar dan kan het helemaal megainteressant worden.
Foobar heeft namelijk de optie kernal streaming-output welke het geluid helemaal zonder tussenkomst van de windows mixer en allerlei andere softwarematige ongein direct naar de geluidskaart toestuurt.
De spdif-stream synct dan verder perfect met de receiver, zou zuiverste geluid op deze aardbol moeten genereren
Sorry moest ik ff kwijt ...
Dee3 is een plugin voor winamp welke 2 ch stereo realtime upsampled naar 5.1
Meer info :
http://www.dee3.tk
Overigens kan 5.1 output heel erg interessant zijn voor je stereo mp3tjes.
5.1 output over spdif zorgt voor betere geluidskwaliteit omdat de standaard "5.1 (ac3)" de datastream tussen je digitale receiver en je geluidskaart veel beter regelt.
AC3 heeft een extra clock-sync welke ervoor zorg draagt dat de clock van je geluidskaart gelijk loopt met die van de receiver.
Gevolg : stabielere datastroom en een stuk betere geluidkwaliteit.
Bewijs : wie is wel eens opgevallen dat divx filmpjes met ac3 zo'n ontzettend veel dynamiek en zuiver geluid genereren?
Zou er nou ook eens een zo'n mooie plugin alleen dan zonder upsampling worden ontwikkeld voor foobar dan kan het helemaal megainteressant worden.
Foobar heeft namelijk de optie kernal streaming-output welke het geluid helemaal zonder tussenkomst van de windows mixer en allerlei andere softwarematige ongein direct naar de geluidskaart toestuurt.
De spdif-stream synct dan verder perfect met de receiver, zou zuiverste geluid op deze aardbol moeten genereren
Sorry moest ik ff kwijt ...
Ruudboek
ok, bedankt allen, upgraden naar winamp 5.0 was dus de oplossing en de bedoeling was idd van 2 (of 3) maal stereo te bereiken.
Sorry, maar dat is natuurlijk lölkoek. Als je bij een concert zit, hoor je de muziek (akoestiek van de zaal) ook om je heen. Ik ben het met je eens dat een stereo cd stereo beluisterd moet worden. Die matrix-geintjes van de surroundmodes klinken voor geen meter, alleen ProLogic II en Neo:6 schijnen erg goed te zijn.The Legend schreef op 16 februari 2004 @ 22:03:
[...]
Wat is daar fijn aan dan? Begrijp me goed, ieder z'n ding hoorMaar je luistert muziek op een manier waar het dus niet voor gemaakt is, het klinkt nooit zoals het "bedoelt" is.. lijkt mij juist niet fijn
Maar muziek wordt niet 2D gemaakt, dus stellen dat muziek plat hoort te zijn is onzin. Surroundmuziek van DVD(audio/video) of SA-CD kan heel erg mooi zijn, mits de mix met een beetje zorg is gedaan. Soms echter tref je een 'creatieve' mix aan...
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Hmm ok heb je gelijk in, ik bedoelde dus ook voornamelijk -> stereo muziek hoor je stereo te luisterenmphilipp schreef op 17 februari 2004 @ 01:53:
[...]
Sorry, maar dat is natuurlijk lölkoek. Als je bij een concert zit, hoor je de muziek (akoestiek van de zaal) ook om je heen. Ik ben het met je eens dat een stereo cd stereo beluisterd moet worden. Die matrix-geintjes van de surroundmodes klinken voor geen meter, alleen ProLogic II en Neo:6 schijnen erg goed te zijn.
Maar muziek wordt niet 2D gemaakt, dus stellen dat muziek plat hoort te zijn is onzin. Surroundmuziek van DVD(audio/video) of SA-CD kan heel erg mooi zijn, mits de mix met een beetje zorg is gedaan. Soms echter tref je een 'creatieve' mix aan...
Pagina: 1