casema/wanadoo + kabel + com21 + sweexrouter = traag?

Pagina: 1
Acties:

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
vanmiddag heb ik in Utrecht een goedkoop Sweex 4poort routertje (http://www.sweex.nl/product.asp?pid=144) op een verbinding uitgeprobeerd;
zonder de router is de snelheid ruim 100 kB/s (speedtest.nl)
mét de router, is de snelheid 10-30 kB/s, en afgezien van speedtest, is de verbinding gewoon duidelijk langzamer.

Ik heb voordat ik dit routertje daar ging uitproberen, al flink wat topics ingekeken, en het kwam erop neer dat het gewoon zou moeten werken. Sweex heeft zelfs een pdfje met instellingen, die ik dus ingevoerd heb..
linkje naar pdf

dit is dus de huidige combinatie:
internet via de kabel in Utrecht, via Casema en Wanadoo (vaag samenwerkingsverband)
com21 kabelmodem, werkt (voor zover ik weet) via PPPOE
sweex router, ondersteunt PPPOE

Heb ik gewoon een slechte combi, of is er iets anders aan de hand?
En casema adviseert op haar site, deze sitecom (DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S) router te gebruiken (die ondersteunt ook L2TP, voor het Motorola modem, maar dat is nu -nog- niet belangrijk), denken jullie dat dit wel gaat werken?

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
ik heb precies dezelfde configuratie en bij mij is alles prima, haal op alle computers prima snelheden, er is dus iets mis met je router of met je instellingen

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:44
Nieuwe firmware &/of reset geprobeerd?
Anders gewoon ff terug naar de winkel.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
er is geen nieuwe firmware voor deze router (LB000020, wel voor de LB000021) beschikbaar en hij is gereset... Ik heb ook DHCP voor het interne netwerk uitgeschakeld, zonder resultaat...
Maar het rare is dat hij hier (in Rotterdam met Chello, zelfde type com21 modem) wel de 320 kB/s makkelijk aankan. Het verschil is PPOE (casema/wanadoo) vs. DHCP, denk ik (chello)...
Het zal waarschijnlijk wel aan een instelling liggen, ik zou alleen niet weten welke, ik heb het sweex pdfje opgevolgd... (en dus de router gereset, firewall uitgezet) Maar goed, het was een testje of die router daar (studentenhuis van vrienden) zou werken en hoe het daar verder geregeld wordt, hoor ik nog wel. Maar misschien dat ik het binnenkort opnieuw kan proberen...